• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Houdbaarheid coating

IbizaSigno

Detailing guru
26 okt 2010
5.546
115
In het Gyeon topic kwam het al even ter sprake, maar ik ben toch zeer benieuwd wat de houdbaarheid is van diverse producten. Zelf heb ik een flesje Nanolex Ultra Paint&Alloy sealant staan waar nog de helft van in zit. Hoe lang is dit houdbaar. Goed afgesloten in donkere ruimte op kamertemperatuur?
 
Dat was precies de vraag die ik ook wou stellen! Had al wat gelezen over bepaalde houdbaarheid van qyeon view.
 
Bij glaze, wax, sealant in mindere mate denk ik.
Shampoo en andere vloeistoffen ligt iets gevoeliger volgens mij. (ik heb al een shampoo gehad die is gaan schiften en shimmelen...)
 
Alles wat nog ruikt als je het dicht hebt gemaakt verliest kennelijk ingredient
Daar heb je dus het eerste probleem

Wax met natuurlijke bestanddelen kan bederven door oxidatie
Olieachtige producten zijn gevoelig voor schimmels
Die kan je het best tussendoor afsluiten en niet open laten tijdens gebruik
 
Eerste zin niet gelezen :roll

Als je de hals goed schoonmaakt
Het flesje daarna niet meer stinkt
En opbergen op een koele plaats (geen vorst)
Is er niks mis mee tot zeg een jaar
 
Toen ik nog een donkere kamer (fotografie nee geen andere...) had bewaarde ik mijn gebruiksklare en snel bederfelijke vloeistoffen door er een druppel ether in de fles te druppelen en meteen dicht te draaien.
Hierdoor was er gezien dat ether zwaarder is als lucht een afscherming van de vloeistof t.o.v. de lucht en werd de houdbaarheid met een factor 3 a 4 verhoogd.
Ik zou zeggen is het proberen waard, alleen een nadeel niet te veel snuiven anders ben je zo stoned als een garnaal.