• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

(Hout) Schuren met polijstmachine

pwillemske

Detailing chief
20 jan 2018
182
88
24
Misschien een wat rare vraag, maar is het mogelijk om hout te schuren (met de geschikte vellen schuurpapier) met een excentrische polijstmachine? Binnenkort gaan we hier de trappen opnieuw bekleden, verven etc. en dus moet er geschuurd worden. Is dit mogelijk of zijn de bewegingen te langzaam? Ik beschik over een LHR15 MK2 en een 75mini.

Heeft iemand dit überhaupt ooit geprobeerd hier op het forum?

Alvast bedankt!
 
Volgens mij schuur je hout met veel kleinere uitslag machines. Daarnaast wil je denk ik ook niet dat het residu van het schuren in de machine komt en vervolgens tijdens het polijsten van auto's weer op je lak komt/

Men vraagt ons wel eens of een schuurmachine die gebruikt is voor hout ook op lakwerk kan. Deze machines hebben vrijwel altijd rond de 5mm uitslag. Het kan wel maar je moet de machine wel heel goed schoonmaken en dan nog neem je een risico.


Huur anders een machine, neem geen risico met de dure Rupes machines zou ik denken.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Dit had ik al verwacht, beter gewoon niet doen dus. Mijn vader heeft als het goed is nog een bosch multitool, hier kan ook mee geschuurd worden. Ik wist het niet zeker of je dit ook met een polijstmachine kon doen, maar dan doe ik het niet. Zonde van de machines en de auto's waar aan gewerkt moet worden :) Bedankt voor je antwoord!
 
Sowieso gaat je Rupes stilstaan als deze weerstand te verduren krijgt. Lijkt me niet handig schuren.
Klein schuurmachientje is een paar tientjes.
 
  • Leuk
Reactions: pwillemske
Koop je op MP een tweede hands Rupes Delta
Is het waard als je een hele trap moet doen
Kan je hem daarna alsnog verkopen
 
  • Leuk
Reactions: pwillemske