• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Houten delen beschermen.

Hnzl

Detailing guru
4 jul 2018
219
135
Uden
In mijn leeuw (Peugeot) heb ik houten zebrano elementen (zie foto). Deze zijn met een matte lak beschermd, zover ik kan beoordelen. De overige onderdelen zijn uitgevoerd met zwarte pianolak.

Hoe kan ik deze delen het beste beschermen en stofafstotend maken?
114862
 
@Marcel1973 Vinyl en kunststof ??
TS geeft toch aan dat het om lak gaat
En als het geen lak is dan toch zeer waarschijnlijk een kunsthars

Beschermen is vrijwel onnodig, stof hecht daar vooral door statische lading
Met een DJ Mister Pink is het prima bij te houden
 
Ik zou inderdaad ook voor een Interior Detailer gaan.

Volgens mij kun je de Meguiars Detailer (mirror bright lijn) ook gebruiken voor je interieur.
 
Oh sorry, niets menselijks is mij vreemd door te snel te lezen. :innocent:

Vroeger had Saab 900 ook echt hout, daarna varianten met plastic (net als de 9-x serie). Dus kan wel en komt ook wel vaker hout tegen, maar hout in een X-look. Peugeot omschrijft het zelf als: Houten sierelementen in Zebrano-look
Dat klinkt mij erg bijzonder in de oren, zoals Eikenhout met beukenmotief. In mijn beleving kan dat dan weer niet.

Als gezegd, is het wel een fraai ogend interieur.
 
Als er staat 'zebrano-look' dan lijkt het me in elk geval geen echt zebranohout, want anders hadden ze dat wel gezegd. Dan zou het dus kunststof zijn, met eventueel daar overheen nog een laag van het een of ander?
 
Het voorbeeld is ook geen foto, toch? Volgens mij is het afgelakt.

Ik gaat effe GOoooggelen. :p


---
stoelbekleding in een combinatie van leder* en Alcantara®, een stuurwiel uit geperforeerd leder, terwijl de sierpanelen op het dashboard, de deurpanelen en de middenconsole zijn uitgevoerd in een unieke Zebrano** afwerking.

* Leder gecombineerd met andere materialen: raadpleeg voor meer informatie over de lederen bekleding de technische gegevens. Deze zijn verkrijgbaar bij uw dealer of beschikbaar op peugeot.nl.
** Zebrano is een houtsoort met een opvallende strepentekening die aan zebra’s doet denken. Het wordt normaliter gebruikt in decoratieve toepassingen zoals meubelen, snij- en beeldhouwwerk.


Hmm... Weet je nog niet veel. Dus ik ben momenteel aan het chatten met Peugeot. :p

To be vervolgd....

---

Na het stellen van mijn vraag duurde het een tijd voordat ik antwoord kreeg. Zag vaak in de chat; ''Is aan het lezen'' en ''Is aan het schrijven'' elkaar afwisselen voordat ik het volgende antwoord kreeg: ''Dat is een goede vraag! U mag aannemen dat het hout is beschermd met een laklaag''

Ik denk dus dat afnemen met een zachte doek of de geadviseerde Mister Pink al genoeg moet zijn? Eventueel een beetje detailer erbij.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Hnzl
Dank voor de reacties. Ik ga mister pink /detailer eens proberen.
Hou jullie op de hoogte

Enne RoyR. Blijven sparen voor die 208;)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR