• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To: Het gebruik van Autoglym SRP

Matthijs

Detailing rookie
29 jul 2008
263
0
Hallo,

Ben al erg lang een groot fan van Autoglym Super Resin Polish.
Ik heb erg veel met dit product uitgeprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat het zo ongelofelijk makkelijk werkt, en altijd goede resultaten geeft.
Voor correctie gebruik je dit niet, maar als je weinig tijd/geld hebt is dit een makkelijk verwerkend product wat je resultaten geeft om trots op te zijn.
Allereerst wat foto's om jullie te laten zien wat met SRP mogelijk is.

Dof rood naar mooi rood!
IMG_2120800x600.jpg


Links behandeld, rechts niet
IMG_1950640x480.jpg


De zijkant na alleen nog maar Autoglym SRP
IMG_1946640x480.jpg


Lak voor SRP
IMG_1874800x600.jpg


Na SRP (swirls waren vrijwel bijna verdwenen (gemaskeerd)), op de volgende 2 foto's is alleen het stuk wat ik eerder heb afgeplakt gepoetst. Let op het verschil!
IMG_1877800x600.jpg


IMG_1875800x600.jpg


Onze BMW na Autoglym SRP, Autoglym Extra Gloss Protection en als laatst Autoglym High Definition Wax
DSC_0062-2.jpg


Op velgen werkt het ook geweldig trouwens!
DSC_0064-2.jpg


Ik gebruik een Lake Country Green Light Polishing pad.

Mijn werkwijze:
- Vier drupjes van formaat capucijners op de pad doen
- Even de pad op de lak deppen en versprijden zonder de machine te laten draaien
- Machine op middelste stand zetten en 2 passes doen om de SRP te versprijden
- Machine op hoogste stand zetten en met normale snelheid 3/4 passes maken
- Met de machine op de hoogste stand langzaam (4 cm per seconde ongeveer nog 1 pass maken. De SRP wordt nu vrijwel onzichtbaar
- Uitpoetsen

DSC_0041-1.jpg



Hier staan de overige vragen die je eventueel kunt hebben over SRP. Ik hoop dat het werkt?

Questions

Wat is Autoglym Super Resin Polish (SRP)?
Autoglym SRP is een van de meest polulaire en bekendste producten van Autoglym.
Het is een polijstmiddel met hele fijne slijpkorrels maar met heel veel fillers. Ook zit er een sealant in.

Wat doen de fillers?
De fillers vullen tijdelijk swirls en kleine krasjes op. Van zichzelf blijven deze fillers niet erg lang zitten, hooguit een paar wasbeurten. Omdat er een sealant in SRP zit blijf je een goed resultaat houden voor zo'n 2 à 3 maanden. Om het resultaat te behouden kun je het best je auto elke 2 maanden met SRP behandelen.

Hoeveel echte correctie kan je van SRP verwachten?
De cuttingfactor van SRP op een schaal van 0 tot 10 is 0,5 à 1. Het product is ook niet bedoeld voor echte correctie, maar voor een topresultaat voor de doorsnee poetser!

Waarmee kan je SRP verwerken??
SRP kan je met de hand, dual action machine of zelfs met de rotary verwerken.

Hoe verwerk je SRP handmatig?
SRP kan je met foampads aanbrengen zoals de gele soft foam applicator pads van Meguiar's of met de Hi-tech foam applicator van Carclean. Microvezel pads werken ook.
2 of 3 blobjes SRP op de pad is genoeg voor een kwart motorkap. Werk het goed in in cirkelvormige/rechte bewegingen totdat het bijna doorzichtig wordt. Dan poets je het uit met een zachte microvezel doek.

Hoe verwerk je SRP met de machine??
Gebruik een finishing of light polishing pad. 4 blobjes van formaat M&M is genoeg voor een kwart motorkap.
Eerst even verspreiden en dan inwerken met de machine totdat het wazig/doorzichtig wordt. Bij de DAP500 kan je het prima op de hoogste stand verwerken.
Daarna uitpoetsen met een zachte microvezel doek.

Kan je meerdere lagen SRP aanbrengen?
Ja dat kan, hoe vaker je het inpoetst, des te meer krassen je opvult. Ook wordt de bescherming iets beter!

Moet SRP drogen?
Nee, dat hoeft niet per se. Het kan wel, je kunt het lang laten zitten!

Kan je een glaze na SRP gebruiken?
Ja dat kan, maar gebruik wel een glaze zonder abrassives.

Kan je een wax/sealant aanbrengen na SRP?
Ja, eentje van beiden of beiden werkt prima en maakt het resultaat alleen maar beter.
Autoglym heeft zelf een erg goede sealant, de Extra Gloss Protection. Deze kan je na SRP aanbrengen.
Voor nog betere glans kan je ook de wax van Autoglym gebruiken, de High Definition Wax.
Elke andere wax of sealant werkt ook prima, als het maar geen slijpende middelen bevat.

Kan SRP buffertrails, hologrammen of marring achterlaten?
SRP opzichzelf kan dat niet, maar een vieze pad of een te groffe pad kan dat wel!

Hoe haal je oude SRP van de lak?
Door de lak te polijsten of te kleien.

Kan SRP op vinyl stickers aangebracht worden?
Ja dat kan!

Werkt SRP goed op verweerde lakken?
Ja, SRP kan de glans op verweerde lakken vaak prima herstellen!

Kan je SRP op wielen gebruiken?
Ja, het wiel gaat mooier glimmen en bovendien wordt het beschermd door de sealant in SRP waardoor het makkelijker schoon te houden is.

Hoe voorkom je stofvorming van SRP?
Als je je pad heel licht insprayt met wat water of detailerspray maakt SRP geen stof.



Ik hoop dat dit helpt!
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!


Groeten Matthijs
 
Leuke howto! Geweldig product als je wel beseft dat de krasjes niet weg zijn maar verborgen. Werkt wel uitermate goed daarin!
Mijn buurman gebruikt het al jaren naar volle tevredenheid.
 
Mooie how-to.
Super Resin Polish is een uitstekend product in z'n klasse en wordt oa. op Detailingworld hoog gewaardeerd.
Ik heb het jaren naar tevredenheid gebruikt.
Het is bij uitstek geschikt als je handmatig werkt en/of geen lakcorrectie wil/kunt doen.
Het product beschikt uitstekende cleaners en maskeert met zijn fillers eventuele swirls. De bescherming is redelijk maar niet meer dan dat. Toppen met een kwaliteits wax of sealant is aan te bevelen. Hierdoor worden ook de fillers beschermt.
Momenteel gebruik ik het niet meer omdat ik machinaal ben gegaan en de swirls wil verwijderen ipv. maskeren.
 
Erg leuke review en how-to aangezien ik orienterende ben naar swirl masking of removing. En bedankt he...weer een product waar tussen ik moet twijfeen :roll
 
Heb SRP een paar weken geleden in mijn collectie opgenomen, maar nog niet kunnen testen!
Het klinkt allemaal veel belovend, toch maar eens snel ff testen...
 
zou deze opstelling goed zijn voor dit product?

Eerst wassen
Dan kleien
Dan de SRP
Dan blackhole van Poorboy's
Dan Collinite Liquid Insulator Wax #845

Zou ik zo een lekker setje hebben voor dat ik op de dap500 overga?
 
Ik heb al een paar jaar nog een halve fles SRP werkeloos staan. Ik gebruikte het voor mijn vorige auto. (Een rode VW Vento). Prachtige resultaten op een matig verweerde rode lak. :)^
Nu ik een zilvergrijze auto heb, gebruik ik het eigenlijk niet meer. Maar als ik deze mooie review zie, zie ik toch weer mogelijkheden voor dit product.
Bedankt voor deze review. Erg duidelijk allemaal.
 
Dat ziet goed uit Paul.
Als ik weer tijd en zin heb haal ik dat flesje eens uit de kast en ga er met de Dap mee aan de slag.
Ik verwacht niet dat de swirls er uit gepolisht worden, alleen gemaskeerd. De swirls ga ik er van de zomer uit polishen met de Dap en in de tussentijd kan ik de SRP gebruiken om toch een goed resultaat te behalen.

Leuke auto trouwens zo'n MX5.:)^
Het is er in Nederland wel steeds vaker goed weer voor om de kap open te doen.
 
Wat een goed resultaat boek je met die Autoglym SRP.
Nou heb ik nog groot blik in de schuur staan van Autoglym met zeker 2 liter erin. Misschien wordt er een andere naam gebruikt omdat dit een 5 ltr verpakking is en wellicht niet specifiek voor consumentengebruik.
Weet iemand of Autoglym SRP hetzelfde is als Autoglym Radiant Wax Polish 12? Als dat zo is ga ik het zeker eens proberen in combinatie met mijn DAP.

greetz
 
Is het zinvol om de lak te cleanen voor het behandelen met SRP? Heb nog Meguiars Paint Cleaner step 1 staan, voegt dit iets toe of reinigt SRP al voldoende?
 
Onze jongste zoon zijn Hyundai Coupe heb ik nu al 2x swirlfree gepolijst sinds september 200d en na 2 weken staat de lak opnieuw vol swirls ondanks dat ie m op de correcte manier wast !
Heb teneinde raad ook mijn toevlucht gezocht bij SRP en ik moet zeggen dat de fillers in dit produkt niet te geloven zijn !
Aangebracht met de Krauss DA & een polishingpad ( MEGUIARS ).
Als LSP m16 omdat deze geen cleaners bevat zodat de fillers niet aangetast worden !

ekoguitars020.jpg

ekoguitars021.jpg

ekoguitars025.jpg

ekoguitars026.jpg


Eindresultaat !

ekoguitars028.jpg

ekoguitars029.jpg


Voor en achterbumpers niks aan gedaan,deze worden toch vervangen door andere bumpers !
 
helaas geen 50/50 of voor shots, maar ik had wel swirls.
niet heel erg (lichte kleur.. dus viel niet echt op)

maaar ik ben onder de indruk!
zo erg dat me pa me bijna smeekte om zijn auto ook te doen:D

zoals je hieronder ongeveer kan zien, is zo goed als alles opgevuld

4a74adfe16338-P1000525.JPG