• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Howdy folks!

Prof. Powertoweight

Detailing rookie
8 jun 2017
20
15
Friesland
Hoi!

Mijn naam is Gilles en ik heb na jarenlang aanmodderen met standaard poetspullen hier net mijn eerste bestelling gedaan. Het leek me een goed idee om me hier dan ook maar aan te melden om te leren hoe ik deze zo optimaal mogelijk ga inzetten.

Wat heb ik besteld:
Gold Class Car Wash
Vinyl & Rubber Care
Washandschoen Microvezel
PB Black Hole
PB Natty's Liquid Blue
Revive Trim Dressing
Non-Ferro
ProfiLine Polymer Netshield
Senza Acqua Piazza Drying Towel

Ik zal me eens op de inhoud van dit forum gaan storten :D
 
Thx guys!

Gelijk maar even gebruik maken van jullie ervaring ;) Hoe belangrijk is het om eerst te polijsten of kleien voor ik met PB Black Hole of Natty Blue aan de slag ga?

Ik heb namelijk nog geen polijst of klei gekocht...
 
Welkom Gilles.

Hoewel de meesten hier een beetje maf zijn van polijsten, is het niet altijd noodzakelijk.
Het is echter wel zo dat je met een beter voorbereiding ook een beter resultaat krijgt.
Met kleien wordt je ondergrond schoner: beter resultaat.
Met polijsten wordt je lak 'strakker': beter resultaat.

Maar zoals gezegd: gewoon simpel beginnen. Klei en polijstspullen kun je altijd nog aanschaffen als je de smaak te pakken hebt.
 
  • Leuk
Reactions: Tonny
Yo Gilles, welkom.
Kleine advies om je mee te geven. De goldclass shampoo is een zeer fijne shampoo om de wax te conserveren die je al hebt aangebracht. Je lak krijgt er een mooie wetlook mee.
Maar als je nog gaat kleien ed dan zul je een echte shampoo moeten nemen zonder oliën/conditioners/wax erin.
Probeer nog een sample van Dodo Juice Born to be mild mee te bestellen en kijk wat je ervan vind.
Succes met je sessie
 
Wat een hartelijk welkom zeg :) Leuk!

Wat betreft wax met hand uitpoetsen, adviseren jullie dat met rondjes of met lange streken te doen?
Volgens instructievideo's van chemical guys USA is het beter om in vlakken te werken van 60cm x 60cm. Eerst van links naar rechts (wielkast naar wielkast). En dan van voor naar achter (neus naar kofferbak). En dan overlap je natuurlijk het hele gebied dat je eventueel met de eerste stap hebt gemist.
Dat had te maken met dat je ogen minder snel oneffenheden opmerken als ze in de lengte zijn.
Maar in praktijk betrap ik mezelf toch op de ronddraaiende beweging met de elleboog.
 
@Vikash - Is dat een soort theorie voor het uitwrijven van de wax? Voor zowel aanbrengen en uitwrijven van wax is er niets om zó ernstig over na te denken. :)

@Prof. Powertoweight - Je spreekt over handmatig uitwrijven van wax, toch? Machinaal uitwrijven heb ik nog nooit aangedacht of gezien, haha!
 
@Vikash - Is dat een soort theorie voor het uitwrijven van de wax? Voor zowel aanbrengen en uitwrijven van wax is er niets om zó ernstig over na te denken. :)

@Prof. Powertoweight - Je spreekt over handmatig uitwrijven van wax, toch? Machinaal uitwrijven heb ik nog nooit aangedacht of gezien, haha!
Ik zag dat terug bij 1 vd hun instructievideo's. En als ik het ook zo logisch bekijk dan wordt een dergelijk patroon ook machinaal toegepast.
Beetje verspreiden van poets vanaf de pad. En dan lage toeren insmeren. En dan vervolgens op hogere toeren de behandeling uitvoeren volgens de bekende patroon.