• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Huid irritatie / verzorging

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
325
85
Ik merk dat een aantal producten de huis nogal uitdrogen (bijvoorbeeld APC).
Andere willen nog wel wat lichte irritatie geven.

Niets wat onoverkomelijk is.

Maar zijn er misschien tips om dit zo minimaal mogelijk te houden? ;)

Voordat je aan het werk gaat wat vaseline op je handen.
En als je gevoelig bent voor latex (ja dat kan) heeft CC handschoenen in de webshop

Hans

Als je gevoelig bent voor latex moet je ook uit gaan kijken voor andere condooms ................:lol
Kun je weer een heel dozijn weggooien rofl

Ik gebruik van die eenmalige latex handschoentjes.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik merk het vooral met polijstmiddelen dat m'n handen uitdrogen :-/

hier de blauwe nitriel....voor diegene met een latex-allergie...

regelmatig smeren met 'ambachtscreme' (bouwmarkt) is trouwens ook goed want tijdens het wassen zit je wel in shampoo-sop.
je kunt daar ook droge huid van krijgen

Harold-A1 zei:
hier de blauwe nitriel....voor diegene met een latex-allergie...

regelmatig smeren met 'ambachtscreme' (bouwmarkt) is trouwens ook goed want tijdens het wassen zit je wel in shampoo-sop.
je kunt daar ook droge huid van krijgen

Het is sowieso beter om geen latexhandschoenen te gebruiken (ook al heb je nog géén latex-allergie). Het is trouwens meestal het poeder van deze handschoenen wat bij inademing de allergie veroorzaakt. Nitrielhandschoenen zijn prima.

Spruzzo irriteert nogal behoorlijk op mijn handen. Toch maar eens uitkijken naar handschoenen.....:roll

Handschoenen is dus de meeste gebruikt optie.
Jammer, want dat lijkt me minder prettig werken. Soms vind ik het ook nog wel eens handig om een nageltje hier of daar te gebruiken.

Dat is denk ik het nadeel van ontvetters, ze halen ook direct al het natuurlijke lichaamsvet van je huid weg. Waardoor je handen hierna erg droog aanvoelen.

Mietjes HAHAHAHAHA

Nee grapje, gebruik zelf ook voor nitrile handschoenen, zowel op het werk als thuis

Latex allergie kun je er wel van krijgen. met nitrile niet

Veiligheidsbril i.c.m. Wheelbrightner is ook geen overbodige luxe, dat spul in je ogen is geen knaller.

Het is niet zo dat ik er echt last van krijg, maar bij gebruik van APC (ook in lichte verhoudingen) uit een sprayfles,
merk ik lichte irritatie bij mijn ogen.

(voor de duidelijkheid: Soepergrover mikt niet op zijn gezicht)

En eelt kweken lukt niet met die chemische middeltjes. ;)

Klopt met APC krijg ik ook prikkende ogen...

Net sta ik een vuile doek uit te spoelen met APC, als de hele wasbak dan vol met APC ligt en je hangt erboven dan ga je dat wel merken ;)

Van Divinol krijg je acute ademnood van de nevel. Voor de rest eigenlijk nergens last van. Gebruik na het detailen altijd Bio oil van m'n vrouw voor mijn handen.

Ik begin ook te denken om vinyl handschoenen te gaan gebruiken. De handjes drogen hier ook behoorlijk uit met al die schoonmaakproducten. :(

Net een deel van de auto gedetailed: Link

Ondanks dat ik geen handschoenen gebruikt heb, heb ik nu niet zoveel last van mijn handen.
Het is wel wat droog, maar dat valt allemaal nog wel mee.

Ik denk dat vooral de APC de boosdoener is bij mij, die heb ik vandaag dan ook niet gebruikt...