• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp bij aankoop Excentrishe polijstmachine.

Dominic

Detailing addict
9 mrt 2011
385
65
41
Beste leden,

Het is tijd voor een nieuw Dual action machine.

Ik ga van de gelegenheid gebruik maken om dit weekend een nieuwe machine aan te schaffen:
Voorheen had ik een Dap900 (10jaar oud en aan vervanging toe).
Het is tijd voor een nieuw speeltje :

Ik zou weer gaan voor een DAP EVO 8mm deze is helaas niet in stock.
Is de flex XFE7-15 150 of de flex XCE 10-8 125 een goed alternatief ?
Is het correct dat ik de flex XPE7 -15 150 moet vergelijken met de dap evo plus ivm uitslag?
Of raden jullie mij Rupes aan?

Mvg
 
De XFE 7-15 is een heerlijke machine, vergelijkbaar met een dap maar iets zwaarder. De backingplate die meegeleverd wordt is wel 150 mm ipv 125 mm. De XCE kun je niet vergelijken. Dit is een geforceerde dual action, ander soort machine.
 
De XFE 7-15 is heerlijk, heb deze naast de DAP Evt, ik ervaar hem juist als lichter, stiller, minder trillerig. Hij wordt geleverd met een 125 èn 150mm plate.
Raad heb je zeker aan als je het budget het toelaat.

Zoek ff op XFE 7-15 en je vind veel info.

Ik heb lang en veel gelezen en uiteindelijk voor het Duitse Flex gekozen. Inmiddels 4 Flexxen liggen. En dan de DAP.
 
Als je met veel tevredenheid goede resultaten geboekt hebt met de DAP dan lijkt de XFE mij een logische keuze.

De XCE is een werkpaard en laat je zelf ook werken omdat je het apparaat meer in bedwang moet houden. Corrigeert als een malle, maar is niet zo ontspannen als een free-spinning D/A.
 
I’m a Rupes guy :p
Rotary voor het grove polijstwerk, randen met een dap mini en finishing doe ik met de LHR21.
De LHR21 is zalig stil, perfect uitgebalanceerd en ligt goed in de hand.
De flex machines met snoer vind ik evenwaardig maar de snoerloze zijn niets voor mij.
Iedereen zijn eigen voorkeuren natuurlijk.
Ik kon de flex machines eens uittesten van een kennis en je zal er hier ongetwijfeld ook wel vinden die hun machines eens te leen geven om uit te proberen.
 
Een geforceerde machine heeft de neiging om (net als een Rotary ) wat te trekken/zoeken op de lak. Mijn kijk op een geforceerde machine is dat een hobbyist niet altijd uit is op correctie maar juist op een goede finish (dat doe je veel vaker dan een stevige correctie) en in dat opzicht zou ik in eerste instantie voor een DA kijken waarbij zowel Rupes als flex goede machines heeft.
 
I’m a Rupes guy :p
Rotary voor het grove polijstwerk, randen met een dap mini en finishing doe ik met de LHR21.
De LHR21 is zalig stil, perfect uitgebalanceerd en ligt goed in de hand.
De flex machines met snoer vind ik evenwaardig maar de snoerloze zijn niets voor mij.
Iedereen zijn eigen voorkeuren natuurlijk.
Ik kon de flex machines eens uittesten van een kennis en je zal er hier ongetwijfeld ook wel vinden die hun machines eens te leen geven om uit te proberen.
wat vond je tegenvallen aan de snoerloze flexen? Mij zou het juist wel wat lijken.
 
wat vond je tegenvallen aan de snoerloze flexen? Mij zou het juist wel wat lijken.
Ik vond moeilijk een goede balans of diende toch extra aandacht aan te besteden.
Vooral op motorkap en dak, de liggende panelen, moeilijk vlak te houden.
Het zat misschien tussen mijn oren maar vond deze enkel geschikt om een klein polijstwerkje mee uit te voeren en geen volledige auto met meerdere stappen.
Het vereist misschien wat gewenning maar ik heb nooit last gehad van het snoer dus zie er de meerwaarde niet van in.
Persoonlijke mening, voor ik alle flexers op mijn dak krijg :D
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Grappig inderdaad want ik heb vooral op liggende panelen geen enkel probleem, maar op staande moet ik er meer aandacht aan geven.

De Rupes zien er qua ergonomie wel super uit, volgens mij ook heerlijke machines!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Matsu