• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp bij keuze machinaal poetsen.

Arnold

Detailing addict
6 apr 2014
19
60
60
Almere
Hallo ik ben Arnold 54 jr en woon in Almere.
Ik hou van een mooie gepoetste auto, maar gezien ik door een val van een steiger drie etages het voor mij ook te zwaar wordt om handmatig de auto te poetsen, zoek ik een niet te zware poets machine waar ik mijn Astra K netjes kan houden,
Bv na kleien poleisten en in de was.
Het kleien doe ik nu nooit omdat ik handmatig poleisten te zwaar vindt.
De ellende zit in mijn rug en schouder.
Dus alleen wassen en in de was kost me al twee dagen verschrikkelijk pijn.. zelfs vaak op bed zelfs.

Ik weet niet wat voor machine... zo ervaren ben ik niet... Ik ben in de detail wereld een beginner. Op zich tevreden mee maar die pijn vandaar een machine die hanteerbaar is en waar ik niet alle kanten mee op schiet en daar weer pijn van krijg.

Dus wie heeft er een betaalbaar apparaat waar de auto geen swirls van krijgt?
Wie kan mij tips geven wat voor machine?
En zou iemand het mij kunnen leren, ik vindt het eng zo zelf te starten.
Ik woon in Almere

Ik zou graag geholpen willen worden.
Bv nu ook druk geweest gewassen en in de was Mequars nxt tech 2.0 maar ik voel best wel pitjes van bomen end. En er het een kt vogel op gepoept ik was er snel bij maar als ik echt zeer kritisch kijk zie ik iets beschadiging in de lak (zijn er ook weg en die beter tegen vogelpoep bestand zijn? Ik kan toch niet de hele dag buiten bij de auto gaan staan) De auto is van sept 2016. Ik denk met poleist middel te verwijderen maar ik weet niet welk product ik dan moet nemen..
Dan zou ik moeten kleien maar dan krijg ik hologrammen en swirls en andere zaken als ik niet poleist.
Het is onze eerste nieuwe auto en we willen hem lang gaan houden hij is privé.

Alvast dank
Arnold
 
Laatst bewerkt:
Hey Arnold! :)

Ik kan er een lang verhaal van maken, maar als je machinaal wilt polijsten en waxen, dan kom je simpelweg uit bij een DAP. Deze is er in 500w en 900w versie. Dit is een excentrische machine en kan je met 7 vingers in je neus nog beheersen. :)

Maar, zoals ik al merk aan jouw schrijven, heb je jezelf nog niet verdiept in de stof omtrent detailing. Dus, zoals velen hier zijn begonnen; Bekijk eens de Stappenplannen hier op het Forum. :) Jezelf kennis bij brengen is stap 1 en daarna kan je naa stap 2. Momenteel stel je vragen waar de antwoorden meerdere pagina's zullen beslaan.
Doe je huiswerk en dan kun je specifiekere vragen stellen en duidelijke antwoorden krijgen.


Succes!
 
Ik zou dan voor de dap900v3 gaan.
De machine is ergonomischer dan de dap500v3.
Lijkt mij in jou geval dan een verstandige keuze.

Het begint echter wel bij het goed wassen van de auto ( 2 emmer techniek ) met een goede was handschoen met een mf droogdoek.
Om zo minder krassen te maken tijdens het wassen.
Beschik je over een hogedrukreiniger ?
Zo ja dan kun je een foamsetje kopen voor op de hd zodat je zonder de auto aan te raken het meeste vuil kan verwijderen wat resulteert in minder krassen.