• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hulp bij stappenplan

black beauty

Detailing rookie
12 apr 2010
87
0
Dames (zijn die hier?) en heren,

Ik zou, als beginner die druk aan het lezen is, graag jullie hulp willen voor het controleren van onderstaand stappenplan voor mijn zwarte Volvo die lichte krassen en swirls heeft, maar er verder keurig uit ziet.

Het gaat me niet er niet zo zeer om of de merken of producten goed zijn, maar vooral of de volgorde logisch is en ik niets ben vergeten.

1 Wassen
2 Kleien
3 SSR 2,5
4 SSR 1
5 Black Hole
6 NXT Wax 2.0
7 M16 (of Natty's Blue Paste)

Ik begin als handmatige detailer. Welke pads raden jullie aan?

Allen vast bedankt!
 
Allereerst welkom! Mocht je het nog niet gedaan hebben: het wordt zeer op prijs gesteld als je jezelf even zou voorstellen in het betreffende topic ;)

Heb je dit topic al gelezen? Mogelijk staan hier al antwoorden op je vragen in.

Enne er zijn hier zeker dames onder de detailers aanwezig :)
 
Op zich prima, alleen zou ik de NTX eruit laten, zie daar het nut niet van in.
M16 is een fijne wax met een lange standtijd. (DUN aan brengen, heeeel dun........zij ik dun?)
Je zou voor de SSR1 ook de Meq. M80 kunnen gebruiken, vindt ik prettiger werken en een mooier resultaat geven op zwart.
Black hole..........kan, heb ook een fles maar ben er niet kapot van.

Zal je gelijk uit de droom helpen......handmatig heb je geheid:

a. Een tennisarm
b. Bent een ilusie rijker, je swirls/krasjes krijg je niet helemaal weg.

Wel slim dat je gelijk voor de machinale produkten gaat, heb je die maar alvast.

Spaar nog ff door en koop een DAP500 met een oranje LC voor de pb2,5 , Witte LC pad voor de SSR1 of M80 en een handpadje voor je wax, paar mf doeken en een rol afplaktape en je kunt aan de gang.
Die machine is z'n geld dubbel en dwars waard!

Succes!
 
DKBM zei:
Allereerst welkom! Mocht je het nog niet gedaan hebben: het wordt zeer op prijs gesteld als je jezelf even zou voorstellen in het betreffende topic ;)

Heb je dit topic al gelezen? Mogelijk staan hier al antwoorden op je vragen in.

Enne er zijn hier zeker dames onder de detailers aanwezig :)


Dankjewel. Ja ik heb net al ruim een uur zitten surfen op dit forum en heb van iemand wel 5 of 6 stappenplannen gelezen. (die had er echt werk van gemaakt om ons te helpen!)

Misschien moet ik wat helderder zijn: Ik kan de SSR niet goed, QUA VOLGORDE in het rijtje plaatsen omdat deze een gecombineerde werking heeft volgens de Carclean en de fabrikant. Mis ik in mijn rijtje geen cleaner nu (op nummer 3)

Kortom: is mijn specifieke rijtje goed bruikbaar of moet ik iets aanpassen mbt die SSR?
 
Rolf zei:
Op zich prima, alleen zou ik de NTX eruit laten, zie daar het nut niet van in.
M16 is een fijne wax met een lange standtijd. (DUN aan brengen, heeeel dun........zij ik dun?)
Je zou voor de SSR1 ook de Meq. M80 kunnen gebruiken, vindt ik prettiger werken en een mooier resultaat geven op zwart.
Black hole..........kan, heb ook een fles maar ben er niet kapot van.

Zal je gelijk uit de droom helpen......handmatig heb je geheid:

a. Een tennisarm
b. Bent een ilusie rijker, je swirls/krasjes krijg je niet helemaal weg.

Wel slim dat je gelijk voor de machinale produkten gaat, heb je die maar alvast.

Spaar nog ff door en koop een DAP500 met een oranje LC voor de pb2,5 , Witte LC pad voor de SSR1 of M80 en een handpadje voor je wax, paar mf doeken en een rol afplaktape en je kunt aan de gang.
Die machine is z'n geld dubbel en dwars waard!

Succes!


Ok, volgens jou zou dit 'm dus moeten worden:

1 Wassen
2 Kleien
3 SSR 2,5
4 M80
5 (Black Hole)
6 M16 (of Natty's Blue Paste)

......en de DAP500 dus.........tja.......ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb al een beroerde schouder...............dank vast voor de pad-tips............
 
Hehehe, je hebt erbij die hebben 20 stappen.........

Mijn stappenplan voor m'n zwarte passat: met de DAP500

Wassen
Kleien
PB 2,5 oranje pad
M80 witte pad
waxen
PB trimrestorer voor de kunstof en rubber deeltjes.
 
black beauty zei:
Ok, volgens jou zou dit 'm dus moeten worden:

1 Wassen
2 Kleien
3 SSR 2,5
4 M80
5 (Black Hole)
6 M16 (of Natty's Blue Paste)

......en de DAP500 dus.........tja.......ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb al een beroerde schouder...............dank vast voor de pad-tips............

Lijkt mij prima, er zullen nog wel meer "adviezen" voorbij komen.
Ieder heeft zo zijn voorkeuren.

Als je al een rotte schouder hebt is met de hand killing..............

Succes met je keuze!
 
Ahum... vergeten wij de testspot niet??? :-" Er wordt meteen gegrepen naar de SSR2.5 op een oranje pad zonder maar te weten WAT het doet op je lak...
 
Ja, lijkt me zelf ook belangrijk om eerst te testen op een kein vlak. Ik had hier al ergens gelezen dat het belangrijk is om met het zachtste middel (SSR1) te beginnen om te zien wat dat doet. Wellicht is dat al voldoende. Mocht dat niet zo zijn dan kan die SSR 2 of 2,5 worden ingezet en worden nagelopen met de SSR1. Klopt dat?

Vind jij mijn lijstje ook niet onlogisch?
 
Zie nu pas dat je met de hand gaat beginnen, dan gaat het wel. Je begrip van de testspot klopt helemaal, eerst beginnen met een lichte combinatie van product en pad, werkt dat niet, dan opschalen naar wat grovers, heb je de juiste combo te pakken, dan daar de auto helemaal doen. In jouw geval als 2.5 werkt, dan nogmaals doen met 1 (zou ik doen), maar dat kun je eerst testen natuurlijk. Je lijstje is verder okay, al zou ik de NXT laten vallen omdat deze de black hole weer (gedeeltelijk) zal verwijderen omdat deze een cleaner bevat.
 
@Stimpy68:

Bedankt voor je deskundig antwoord!

Begrijp ik goed dat ik binnen het bestaande lijstje de Black Hole kan afwisselen met de NXT Wax 2.0; de ene keer Black Hole en de andere keer de NXT dus?

Ik overweeg om door een rottige schouder ook voor de DAP te gaan. Zijn alle middelen (muv de eerste 2) met de DAP te gebruiken?
Ik lees overigens dat waxen met de hand meestal de voorkeur geniet..........

Groet en vast bedankt weer voor jouw / jullie reactie!
 
black beauty zei:
Begrijp ik goed dat ik binnen het bestaande lijstje de Black Hole kan afwisselen met de NXT Wax 2.0; de ene keer Black Hole en de andere keer de NXT dus?

:no

Je zult nog even wat leeswerk moeten doen ;) Black Hole is een glaze, een voedend product voor de lak wat verder geen enkele bescherming biedt, het zal dus altijd moeten worden gevolgd door een wax.
NXT is een synthetische wax met een milde cleaner en een glaze in zich, een All In One product dus. De NXT biedt wel bescherming. Al moet je je van deze beschemring niet al teveel voorstellen, 6 weken is wat mij betreft wel de max.

In de praktijk is het zo dat lossen stappen altijd een betere resultaat zullen geven dan All In One producten.
 
Ik wilde ook niet eindigen met Black Hole, maar die eens afwisselen voor de NXT: de laatste stap blijft dan gewoon de M16 (zie mijn lijstje in dit topic) met daarvoor misschien nog wel de EXP Pure Sealant........dan ben ik toch wel logisch bezig, of niet?
 
stimpy68 zei:
Ahum... vergeten wij de testspot niet??? :-" Er wordt meteen gegrepen naar de SSR2.5 op een oranje pad zonder maar te weten WAT het doet op je lak...

De volvo lak is niet de makkelijkste. Heb vorige week de V50 gepolijst. SSR 2.5 op oranje hielp echt niet. Zelfs menzerna PO85RD3.02 liet te wensen over. Na 4 keer dubbel en dwars erover waren de swirls een beetje weg.