• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp bij uitbreiden stappenplan.

NickieNL

Detailing trainee
5 jan 2018
19
48
29
Hi Allemaal,

Over een kleine 2 weken ben ik trotse bezitter van een Volkswagen Golf VII R. Deze auto wil ik uiteraard grondig aan gaan pakken. Ik vraag daarom jullie hulp. Kunnen jullie mij tips geven om het stappenplan te verbeteren / uit te breiden zodat ze auto er nog beter beschermt wordt en er beter uit gaat zien. Misschien producten die beter bij deze lak passen?

Bijgaand ook een foto van de auto en spullen.

Het volgende heb ik in gedachte:
Afspuiten met HD
  • Afspuiten met HD
  • Foamen met Monello Artico Magico
  • Velgen wassen met goedkope wasmitt en Monelle Lavare
  • Afspuiten met HD
  • Velgen inspuiten met Poorboys Iron Remover
  • Agiteren met goedkope borstel
  • Afspuiten met HD
  • Auto wassen met Madness Incredimitt, Monelle Lavare met 2 bucketmethod
  • Afspuiten met HD
  • Auto inspuiten met Poorboys Iron Remover
  • Afspuiten met HD
  • Auto kleien met Monello Clay and Spray and Wipe van Poorboys World
  • Afspuiten met HD
  • Afspoelen met open slang
  • Drogen met Monello Senza Acqua Droogdoek
  • Auto Afplakken met Tape
  • Auto Polijsten met Professional Polish van Poorboys World en Dap 900 V3, Afnemen met Monello Doek
  • Glaze aanbrengen met Dap 900 V3 en Poorboys World Black Hole, Afnemen met Monello Doek
  • Wax aanbrengen van Natty's Paste Wax van Poorboys met Monello Applicator. Afnemen met Monello Doek.
  • Uitlaten Polijsten Mag & Aluminum Polish
  • Banden kleuren met Bold N Bright Tire Dressing van Poorboys World
  • Ruiten schoonmaken met Nanolex Glass Cleaner
  • Interieur afstoffen met Spray and Wipe van Poorboys World
  • Interieur stofzuigen
  • Interieur verzorgen met Natural Look Dressing van Poorboys
Ik heb ook nog Sholl S17+ liggen, kan ik daar nog wat mee?

Thanks.

Alvast bedankt iedereen!
 

Bijlagen

  • xyz.png
    xyz.png
    697 KB · Weergaven: 333
  • IMG_0087.JPG
    IMG_0087.JPG
    212,7 KB · Weergaven: 291
  • IMG_0086.JPG
    IMG_0086.JPG
    219,3 KB · Weergaven: 245
  • IMG_0084.JPG
    IMG_0084.JPG
    206,6 KB · Weergaven: 269
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Ik ga ff op een paar zaken in, de forumgenoten voegen hier vast wel wat aan toe.

- Ik mis een degelijke washandschoen, gebruik de monello spons maar voor andere zaken.

- poorboys pro polish. Is leuk en veelzijdig, maar in de toekomst heb je ongetwijfeld polijstmiddel nodig met slijpgraad. S17 kan hierin bijdragen.

- poorboys nattys. Leuk product en makkelijk te hanteren. In deze jaargetijd zal de standtijd beperkt zijn.

Heel veel poetsplezier en geniet van die dikke Golf R
 
  • Leuk
Reactions: NickieNL
Hoi Nick,

Mooie R in de juiste kleur!

Ik zou idd op zijn minst nog even investeren in 1 of zelfs meerdere washmitt’s. Ik kan je de microfibermadness van harte aanraden.

Stappen plan is niet eens zo gek, als de staat van de auto goed is.

Een paar dingen die ik anders zou doen in je stappen plan?

Ik zou beginnen de velgen af te spuiten met een HD... daarna te foamen en in de tijd dat de foam zijn werk doet de velgen wassen... en daarna zou in pas de non ferro uit de kast halen.

De Pretoria velgen zijn daarin tegen een stuk makkelijker schoon te maken dan de mijne, dus ik denk dat je daar niet te lang mee bezig bent.

Als de velgen schoon zijn kan je het hele gebeuren afspuiten en beginnen met wassen. (Met een iets knappere mitt ;))

Ook hoef je de auto na het kleien niet meer af te spoelen als je S&W gebruikt.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior en NickieNL
Hallo Nick,

- Inderdaad een goede washandschoen om de auto te wassen.
- Duitse lak is over het algemeen knetterhard, professional polish van poorboys zal voor nu misschien voldoende zijn maar als je later uitgebreider en strakker aan de slag wilt moet je toch gaan kijken naar polijstmiddelen van Scholl, nanolex, monello etc
Deze werken over het algemeen beter op de duitse lakken en dan in een goede combi met polijst pads.

MVG Michel
 
  • Leuk
Reactions: NickieNL
Dit is nog eens nuttige informatie. Bedankt heren!

Washandschoen zojuist in mijn winkelmandje gestopt...

Aanvulling is nog steeds welkom:)
 
Misschien 2 “3packs” van de groene Monello doeken.

Prof polish, black hole en de wax vereisen allemaal wel een paar doeken.
 
  • Leuk
Reactions: NickieNL
Het meeste is wel gezegd, ik denk dat die polish nauwelijks iets zal doen, maar het is natuurlijk ook de vraag wat je hiermee wilt bereiken. Alleen reinigen van de lak zal wel gaan. Ik mis in je stappenplan welke pads je gaat gebruiken?
 
  • Leuk
Reactions: NickieNL
Waarom PB Spray&wipe in je interieur?

Wat ik ook mis: het afspoelen met open slang van de auto, nét voor je gaat drogen, dit is eigenlijk niets anders dan 'drogen met water'. Volgens mij staat er ook een filmpje van Dibbuz op het forum waar je dat goed kunt zien. Ik dacht zelfs sticky in 'wassen handmatig' of zoiets.
 
  • Leuk
Reactions: NickieNL
PB Spray&wipe gebruik ik om het stof weg te halen.

Ik heb mijn stappenplan inmiddels aangepast op basis van jullie feedback, dank daarvoor!

De pads die ik gebruik zijn:

-Orange Polishing Pad 2x
-11Pcs 6'' Waffle Buffer Polishing Pad Set For Car Polisher

Hebben jullie daarin ook nog advies. Welke moet ik gebruiken met welke stap. De 11 delige set lijkt niet heel slecht volgens youtube reviews, wat denken jullie?

Zijn er nog producten die de auto meer glans gaan geven waardoor de kleur mooi uitkomt?

Thanks!
 
Voor een Paint Cleaner heb je een pad nodig met weinig cuttingfactor of géén. De oranje pad is wat harder dan nodig.
Ook voor de glaze heb je geen cuttingfactor nodig.
Voor een polijstmiddel als S17 zou dit wél prima zijn.

De set van Wish kan ik niet bekijken tenzij ik inlog. Maja, je besteld alles al via CC, dus waarom dat setje? ;)

Paint Cleaner - Glaze - Wax is wat de meeste glans gaat geven. Betwijfel of de glaze op een nieuwe lak iets zal doen wat een wax niet kan, maar de nieuwe lak zal waarschijnlijk ook niet helemaal strak zijn.
 
  • Leuk
Reactions: NickieNL
Machinaal glazen/waxen kan met Monello - Raffini Rood of Zwart. (5,5")
Handmatig kan met Disco Rosso / Disco Nero.
Gebruik bij voorkeur een aparte pad voor wax en glaze.

Machinaal paint cleaner kan met Monello - Raffini Wit. Zou het ook zeker machinaal doen. (5,5" voor de grote plate, 4" voor de kleine plate)
 
Heren,

Bedankt allemaal voor jullie hulp. Ik heb vandaag verschillende nieuwe 3M producten gekregen van een kennis. Heeft iemand ervaring met een van deze producten? Kan ik in het stappenplan nog iets wijzigen/toevoegen voor een van deze 3M producten om het stappenplan te verbeteren?

Hoor graag van jullie

Thanks!
 

Bijlagen

  • IMG_1459.JPG
    IMG_1459.JPG
    94,7 KB · Weergaven: 178
Er zullen vast wel wat mensen zijn die dit gebruikt hebben. Ikzelf maar één keer toen ik met een rotary aan de gang mocht bij een poetsbedrijf. :p

Er veranderd niets in je stappenplan. Je hebt alleen de producten veranderd. :D Let wel op de juiste combi's van pad + polijstmiddel en misschien of deze polijstmiddelen wel lekker hun ding doen bij een D/A machine.
 
Naja, jij veranderd de producten toch naar 3M? :p Bij je polijst-stappen veranderd dus alleen het gebruik van producten. ;)

Ik zie dat je alleen S17 bij je DAP hebt. In combinatie met bijv. de Oranje pad is dat een medium-combi. Als je bij 3M een fijn polijstmiddel + fijne pad als eerste doet, zodat je een testspot kan maken, dan weet je wat je nodig zal hebben qua correctiekracht.
 
Nog niet;).

Ik heb de 3M producten gekregen maar ben erg benieuwd of jullie dit zouden wisselen voor mijn huidige producten (PB Prof polish & PB Black Hole en Natty's paste wax).

Dus eigenlijk concreet; zijn de 3M producten beter dan die ik nu gebruik voor het polijsten?
 
Voor zover ik kan zien heb je alleen S17 als polijstmiddel en de andere twee zijn een Paint Cleaner (Pro Polish) en een Glaze (Black Hole). Met die laatste twee kan je niet polijsten. ;)

Je wilt eerst weten hoe je lak zich laat corrigeren. Kan dit al met een fijne combi of moet je meer power hebben? Als je de 3M goed kunt gebruiken, wat mij wel lijkt, dan moet je even kijken welke power ze allemaal hebben en deze combineren met de juiste pad. (Fijn/Middel/Grof) - (Wit/Oranje/Geel)