• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp en tips over bestellijst

g2999g

Detailing rookie
13 jun 2013
2
0
Beste detailers,

Binnenkort ga ik mijn wit-metallic Mazda 6 (2011) onderhanden nemen. Voor de auto en voor mijzelf wordt het de eerste keer met machinaal polijsten. Ik heb me al flink ingelezen en heb een aardig lange wish list samengesteld. Graag zou ik wat advies willen: zitten er producten tussen die ik gerust weg kan laten bijvoorbeeld, of zijn er producten die ik er zeker nog bij moet hebben volgens jullie. Ikzouhet niet erg vinden om wat te schrappen, de kosten lopen aardig op.

Lijst tot nu toe:

- DAP 900v2 lite pakket (oranje, groen, wit) - heb ik wat aan groen of liever zwart en rood bij bestellen?
- 5.5" rode pad (voor aanbrengen glaze)
- rode applicatie voor het met de hand aanbrengen van wax, glaze
- 4" pads (oranje, wit, zwart, rood) voor de moeilijke stukken zoals bumpers, achterklep (hoef ik dan minder af te plakken omdat je met kleine pas nauwkeuriger kan werken)?
- heb ik een pad primer nodig of gebruik ik PB spray & wipe?
- PB spray & wipe
- DoDo Juice supernatural detailing Clay 3x80 gram
- PB white Diamond
- PB ex-p sealant
- Collonite wax 845
- PB Wheel sealant
- Iron.X 500 ml
- Turtle Wax Rain Kleer
- Monello trio bundel (mitt plus een boel doeken)
- PB waffle weave droogdoek
- CSF Wheel brush
- 2 emmers met gridguard
- tire dress applicator
- foam gun voor Karcher

- Meg Premium Gift pakket. Die bevat Gold Class Shampoo, Perfect Clarity glass cleaner, Endurance tire spray, Gold Class Premium quick detail er en quick wax.

Over dit Meg pakket twijfel ik, ik denk niet alles zo snel nodig te hebben maar ja ik ben een leek.

Tips en opmerkingen welkom.

Je lijst is aardig compleet. Ipv een pad primer kan je inderdaad S&W gebruiken. Ik zou het Meg's pakket achterwege laten en daar een mooie shampoo, bandendressing en trim dressing voor kopen.
Ik zou ze zelf alle drie van Poorboys kopen, want is goedkoper dan Meg's en belangrijker: je kan het in de zon gebruiken.

Ik zou inderdaad ook het Meg-pakket schrappen, en dit vervangen door óf losse Poor Boy's producten, of één of meer sample kits van PB kiezen. Je kunt ook kiezen voor sample kit #6, met bijv sample kit #2 dan heb je genoeg spullen om je auto een paar keer een goede detailbeurt te geven. (alleen dan Black Hole i.p.v. White Diamond)
De sample kits kosten niet teveel geld, en zo kun je het een aantal keren proberen, en later switchen naar ander merk/product, of de grotere flessen bestellen.

Overigens is bezuinigen op afplakken, je zelf extra werk bezorgen. Ik zie in je lijstje ook geen polijstmiddel?

Dank voor jullie snelle reacties.

Polijstmiddel zit in het DAP pakket, Monello Mezzo en Finale.

Ja het Meg pakket...de enige reden waardoor ik dat overweeg is de prijs, 65 euro ipv 90 euro en alle flessen zijn de normale grootte (geen sample formaat, de shampoo is 1420ml). Maar ja als je die andere producten niet zoveel nodig hebt is het zonde.

Afplakken is niet mijn hobby, met mijn verfwerk in- en om het huis heb ik er een hekel aan, maar ik zal jullie advies opvolgen.

Zijn de 4'' pads de moeite waard om te kopen of kan ik ook af met hand pads?

Welke pad-kleuren zal ik nemen? In de set van Carclean zit oranje, groen, wit maar geen pad zonder cutting zoals zwart of rood om mee af te werken. Wit heeft wel erg weinig cutting maar toch wat.

Mijn auto heeft wel wat swirls maar niet super veel, geen diepe krassen. De wasstraat heb ik altijd gemeden.

Je kan de 4" pads best kopen, of steek het in handpads. Mijn ervaring is dat je met handpads niet zo gek veel correctie's kan maken. Ik zou er dus 4" pads van kopen.

I.p.v. het Meg's pakket zou ik echt een fles PB SS&S en een fles PB Natural Look kopen; ben je voor 40 euro klaar en heb je een goede shampoo en een dressing voor je interieur, plastic trims en banden.

De oranje, groen en wit worden het meest gebruikt, maar zoals je zelf al zegt heb je daarnaast nog pads zonder cutting factor nodig. Je wilt een zwarte om met Finale te finishen; nog een zwarte voor je glaze en een rode voor de wax/sealent.
Samenvattend zou ik er dus nog drie zwarte en een rode bij kopen of 2 zwarte en 2 rode; de glaze kan je zowel met rood als met zwart zetten.

Het enige dat ik echt mis is een glijmiddel voor je Dodo Juice SN klei. Zelf vind ik Born Slippy van Dodo Juice een super product!

Hij heeft al S&W, als hij die 1:1 aanlengt dan heeft hij een kleimiddel. :)
Dan zou hij er wel een lege fles met sprayer bij moeten kopen.

g2999g;332094 zei:
- DAP 900v2 lite pakket (oranje, groen, wit) - heb ik wat aan groen of liever zwart en rood bij bestellen?
- 5.5" rode pad (voor aanbrengen glaze)
- rode applicatie voor het met de hand aanbrengen van wax, glaze
- 4" pads (oranje, wit, zwart, rood) voor de moeilijke stukken zoals bumpers, achterklep (hoef ik dan minder af te plakken omdat je met kleine pas nauwkeuriger kan werken)?
- heb ik een pad primer nodig of gebruik ik PB spray & wipe?
- PB spray & wipe
- DoDo Juice supernatural detailing Clay 3x80 gram
- PB white Diamond
- PB ex-p sealant
- Collonite wax 845
- PB Wheel sealant
- Iron.X 500 ml
- Turtle Wax Rain Kleer
- Monello trio bundel (mitt plus een boel doeken)
- PB waffle weave droogdoek
- CSF Wheel brush
- 2 emmers met gridguard
- tire dress applicator
- foam gun voor Karcher
- Meg Premium Gift pakket. Die bevat Gold Class Shampoo, Perfect Clarity glass cleaner, Endurance tire spray, Gold Class Premium quick detail er en quick wax.
Mijn tips:
-Neem een zwarte pad voor de glaze
-Pad Primer niet nodig, S&W is prima
-Neem één wax, bijvoorbeeld EX-P en laat de 845 zitten of neem alleen de 845. Het verschil in glans is zo klein dat het de moeite echt niet waard is.
-De CSF wheelbrush is geen knaller, EZ Detail Go is een veel betere aankoop
-Giftpakket, leuk maar ik denk dat je de Quick Detailer en Quik Wax niet zoveel gaat gebruiken. Vrij zonde dus. Neem een losse shampoo (Slick & Suds), bandengel naar keuze en een goede glass cleaner (Clearly Mentho van Dodo of de Crystal van Auto Finesse).

g2999g;332113 zei:
Afplakken is niet mijn hobby, met mijn verfwerk in- en om het huis heb ik er een hekel aan, maar ik zal jullie advies opvolgen.
Zijn de 4'' pads de moeite waard om te kopen of kan ik ook af met hand pads?
Welke pad-kleuren zal ik nemen? In de set van Carclean.com zit oranje, groen, wit maar geen pad zonder cutting zoals zwart of rood om mee af te werken. Wit heeft wel erg weinig cutting maar toch wat.
Mijn auto heeft wel wat swirls maar niet super veel, geen diepe krassen. De wasstraat heb ik altijd gemeden.
De ergernis van het schoonmaken en witte randen is groter dan de ergernis van het afplakken.
Tip: 4" pads zijn ook prima te gebruiken als handpads!
Nieuwere Mazda lakken zijn vrij hard, begin met Monello Mezzo op oranje, daarna afwerken met Finale op wit.
Daarna de Glaze op zwart en eventueel wax op rood.