• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp gevraagd bij samenstellen Detail pakket.

Bjorn01

Detailing addict
20 mei 2010
30
65
De produkten enz. zouden gebruikt worden om mijn Audi A6 c7 s-line te onderhouden.
De kleur is aviator blue https://www.google.be/search?q=s-line&rlz=1C1PRFE_enBE579BE579&espv=2&biw=1920&bih=1094&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjhvKX54a_PAhVItBoKHbM5DHIQsAQIGw#tbm=isch&q=a6+s-line+aviator+blue&imgrc=KNT4NRRiTgCLgM:

Daar dit niet echt een lichte of donkere kleur is, weet ik het niet goed meer.
Vroeger werkte ik op de dap met Monello, omdat deze toen iets beter presteerde op harde lakken waaronder audi vw enz.
Maar ben er enige tijd tussen uit geweest, dus weet ik 0.0 van de nieuwe ontwikkelingen.

Mijn Keuze's zijn.
Reinigen
- Monello - Lancia Foam Kit for Karcher K-series Artico Magico 5000ml Voordeelbundel (voor op mijn karcher k3)

Wassen:
- 2x Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant
- 2x Grit Guard - Grit Guard - Blauw
- Dodo Juice - Born to be Mild shampoo
of
- Monello - Lavare shampoo - 500ml

Drogen deed ik voorheen met de
CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm. Maar hier twijfel ik nu aan om eventueel voor
Auto Finesse - Aqua Deluxe Drying Towel - 70x50cm of
Microfiber Madness - Dry Me Crazy Drying Towel.
Weet niet wat de betere is.


Dan het klei gedeelte dacht ik aan:

- Monello - Dolce Verde klei - 150 gram + 100 gram GRATIS
Monello - Perfetto Detailer Spray - met verbeterde sprayer - 500m
of
- Dodo Juice - Supernatural Medium Grade Clay - 3x80=240g
Dodo Juice - Born Slippy clay lube - Spray 500ml

uiteraard voorzien van een aantal uitpoetsdoeken.

Dan voor machinaal te polieren dacht ik:
Polishing Power - DAP900 V3 Raffini Starterskit - Power Pack
of
Polishing Power - DAP900 PLUS 12mm D/A (Dual Action) Polijstmachine - 220volt (deze lijkt me handiger voor een grote wagen zoals een A6) spijtig zo te lezen niet in pakket te verkrijgen.

De Polishing Power - PAW900 21mm DA - Raffini Pads & Polish Pack is blijkbaar enkel nog afgekeurd te krijgen of zie ik dit verkeerd.

Dan glaze vroeger gebruikte ik deze
Dodo Juice - Lime Prime Lite cleaner glaze. Maar ondertussen zijn hier ook blijkbaar al een aantal varianten in.


Voor de wax twijfel ik tussen Monello - Ibrido Hybrid Wax - 200ml of 1 uit het gamma van Dodo Juice (bij dodo juice zijn er zo veel, dat ik eigenlijk gewoon niet weet welke het best bij mijn type lakleur gaat).

Iemand die me raad kan geven. Welke ik het best kan nemen, of nog een ander suggestie hebben.
Mvg en alvast mijn dank.











 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie set!

Voor de dodo waxen: om vergelijkbaar te zijn met ibrido zou ik voor een pro wax gaan van dit merk..

Voor wat betreft de DAP plus: mooi apparaat! Let wel op dat je met de plus geen kleinere backing plate kunt gebruiken, waar dat met de gewone 900 wel kan! Dat is nogal eens handig op bumpers, stijlen etc!
 
Ik heb jouw tekst wat leesbaarder gemaakt @Bjorn01 :cool:

Reinigen:

- Monello - Lancia Foam Kit for Karcher K-series Artico Magico 5000ml Voordeelbundel (voor op mijn karcher k3)

Wassen:

- 2x Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant
- 2x Grit Guard - Grit Guard - Blauw
- Dodo Juice - Born to be Mild shampoo
of
- Monello - Lavare shampoo - 500ml

Drogen deed ik voorheen met de:
- CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm. Maar hier twijfel ik nu aan om eventueel voor
- Auto Finesse - Aqua Deluxe Drying Towel - 70x50cm of
- Microfiber Madness - Dry Me Crazy Drying Towel.
Weet niet wat de betere is.

Dan het kleigedeelte dacht ik aan:

- Monello - Dolce Verde klei - 150 gram + 100 gram GRATIS
Monello - Perfetto Detailer Spray - met verbeterde sprayer - 500m
of
- Dodo Juice - Supernatural Medium Grade Clay - 3x80=240g
Dodo Juice - Born Slippy clay lube - Spray 500ml

uiteraard voorzien van een aantal uitpoetsdoeken.

Dan voor machinaal te polieren dacht ik:

Polishing Power - DAP900 V3 Raffini Starterskit - Power Pack
of
Polishing Power - DAP900 PLUS 12mm D/A (Dual Action) Polijstmachine - 220volt (deze lijkt me handiger voor een grote wagen zoals een A6) spijtig zo te lezen niet in pakket te verkrijgen.

De Polishing Power - PAW900 21mm DA - Raffini Pads & Polish Pack is blijkbaar enkel nog afgekeurd te krijgen of zie ik dit verkeerd.

Dan glaze vroeger gebruikte ik deze:

Dodo Juice - Lime Prime Lite cleaner glaze. Maar ondertussen zijn hier ook blijkbaar al een aantal varrianten in.

Voor de wax twijfel ik tussen Monello - Ibrido Hybrid Wax - 200ml of 1 uit het gamma van Dodo Juice (bij dodo juice zijn er zo veel, dat ik eigenlijk gewoon niet weet welke het best bij mijn type lakleur gaat).

Iemand die me raad kan geven. Welke ik het best kan nemen, of nog een ander suggestie hebben.
Mvg en alvast mijn dank.

Sorry voor de grote letters maar ik krijg ze niet weg. Graag gedaan
 
Laatst bewerkt:
@Bjorn01 ,
Onderstaande zouden mijn keuzes zijn:
-BTBM
-Ddj supernatural clay icm Ddj supernatural clay lube (born slippy=ook goed) koop lekker gelijk een concentraat.
-Kies voor edgeless monello poetsdoeken.
-Glaze lekker achterwege laten.
-Wax collinite 476 of 915 (lakkleur maakt niks uit).
-Droogdoek zou ik bij de Delirium blijven.
Optioneel zou een flesje Autofinesse Revive zijn.
 
Wassen:
- 2x Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant
- 2x Grit Guard - Grit Guard - Blauw
- Dodo Juice - Born to be Mild shampoo
of
- Monello - Lavare shampoo - 500ml

Persoonlijk vindt ik de Born to be Mild lekkerder maar uiteindelijk zijn het allebei goede betaalbare shampoo's
Ik zou wel een Blauwe en Rode (of Gele of Zwarte) Grit Guard doen. Zo kun je onderscheid maken tussen de spoel en was emmer.


Drogen deed ik voorheen met de:
- CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm. Maar hier twijfel ik nu aan om eventueel voor
- Auto Finesse - Aqua Deluxe Drying Towel - 70x50cm of
- Microfiber Madness - Dry Me Crazy Drying Towel.
Weet niet wat de betere is.

Geen idee, Microfiber Madness heeft me wel positief doen verbazen over de kwaliteit en afwerking van de producten.

Dan het kleigedeelte dacht ik aan:
- Monello - Dolce Verde klei - 150 gram + 100 gram GRATIS
Monello - Perfetto Detailer Spray - met verbeterde sprayer - 500m
of
- Dodo Juice - Supernatural Medium Grade Clay - 3x80=240g
Dodo Juice - Born Slippy clay lube - Spray 500ml
uiteraard voorzien van een aantal uitpoetsdoeken.

Born Slippy werkt erg prettig, zeer glij-end. Voor de klei zou ik wel de Supernatural Fine Detailing Clay nemen.
Medium vind ik meer eentje om te nemen als Fine niet werkt.


Dan voor machinaal te polieren dacht ik:
Polishing Power - DAP900 V3 Raffini Starterskit - Power Pack
of
Polishing Power - DAP900 PLUS 12mm D/A (Dual Action) Polijstmachine - 220volt (deze lijkt me handiger voor een grote wagen zoals een A6) spijtig zo te lezen niet in pakket te verkrijgen.
De Polishing Power - PAW900 21mm DA - Raffini Pads & Polish Pack is blijkbaar enkel nog afgekeurd te krijgen of zie ik dit verkeerd.

Er zijn alleen maar PAW900 als afgekeurde te koop, er zijn nooit andere geweest volgens mij.
Ik heb zelf de DAP900 PLUS en hij werkt echt heerlijk, wel een nadeel. Er is geen kleine backingplate voor beschikbaar, en de 12 mm uitslag maakt het niet meteen een veel sneller of beter apparaat. Voordeel van de DAP900 v3 is dus dat je ook een kleine backingplate erbij hebt en deze machine is wel voldoende voor je Audi of VW. Alleen iets meer geduld hebben.


Dan glaze vroeger gebruikte ik deze:
Dodo Juice - Lime Prime Lite cleaner glaze. Maar ondertussen zijn hier ook blijkbaar al een aantal varrianten in.

Lime Prime was er toen ook al maar de verschillen zijn best klein hoor.
Lime Prime Plus en Lime Prime hebben allebei een korreltje voor extra reiniging, Lime Prime Lite bevat meer olieën wat deze ook iets moeilijker verwerkbaar maakt. Persoonlijk vindt ik Lime Prime normaal de beste combi.


Voor de wax twijfel ik tussen Monello - Ibrido Hybrid Wax - 200ml of 1 uit het gamma van Dodo Juice (bij dodo juice zijn er zo veel, dat ik eigenlijk gewoon niet weet welke het best bij mijn type lakleur gaat).

Specifieke lak kleur wax is leuk maar maakt niet erg veel uit. Je kunt Orange Crush op rood en geel smeren waarvoor het bedoeld is, maar kan ook erg goed op een blauwe of zwarte.
Een wax vergelijkbaar met Monello Ibrido welke een hybride wax is en op elke kleur kan is Dodo Juice Supernatural Hybrid.
Deze heeft een iets wat langere standtijd t.o.v. andere normale waxen. Echter als standtijd niet het belangrijkste is kun je ook gaan voor Dodo Juice Supernatural 2.0. Makkelijk verwerkbaar en een heerlijke eerlijke glans.
 
Reinigen:
- Monello - Lancia Foam Kit for Karcher K-series Artico Magico 5000ml Voordeelbundel (voor op mijn karcher k3)
Foamen is een goede manier om de wagen te voorwassen. Goede voordeelbundel.

Wassen:
- 2x Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant
- 2x Grit Guard - Grit Guard - Blauw
- Dodo Juice - Born to be Mild shampoo
of
- Monello - Lavare shampoo - 500ml
Emmers met Grit Guards. Je kan eventueel 2 verschillende kleuren nemen om de emmers te onderscheiden.
Zowel de Lavare als de Born to be Mild zijn goede shampoos. De Born to be Mild is echter favoriet bij velen en één van de voordeligste.

Drogen deed ik voorheen met de:
- CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm. Maar hier twijfel ik nu aan om eventueel voor
- Auto Finesse - Aqua Deluxe Drying Towel - 70x50cm of
- Microfiber Madness - Dry Me Crazy Drying Towel.
Weet niet wat de betere is.
Ik gebruik zelf géén van deze doeken, maar hoor vaak goede berichten over de CSF-versie.

Dan het kleigedeelte dacht ik aan:
- Monello - Dolce Verde klei - 150 gram + 100 gram GRATIS
Monello - Perfetto Detailer Spray - met verbeterde sprayer - 500m
of
- Dodo Juice - Supernatural Medium Grade Clay - 3x80=240g
Dodo Juice - Born Slippy clay lube - Spray 500ml
De Dolce Verde is een prima klei en ook de voordeligste. Ik raad aan om niet de Perfetto erbij te nemen, maar een veelzijdige detailerspray. (Spray&Wipe)
De Dodo-combi schijnt ook goed te zijn, maar bij gebruik van deze lube is veelal opnieuw wassen nodig.

Dan voor machinaal te polieren dacht ik:
Polishing Power - DAP900 V3 Raffini Starterskit - Power Pack
of
Polishing Power - DAP900 PLUS 12mm D/A (Dual Action) Polijstmachine - 220volt (deze lijkt me handiger voor een grote wagen zoals een A6) spijtig zo te lezen niet in pakket te verkrijgen.
De Polishing Power - PAW900 21mm DA - Raffini Pads & Polish Pack is blijkbaar enkel nog afgekeurd te krijgen of zie ik dit verkeerd.
De DAP900 V3 is een prima machine waar ook een kleinere plate op gezet kan worden. Dus nét wat veelzijdiger. Hiermee behaalde ik op hardere lakken ook resultaat.
De PLUS versie is misschien handiger op grotere auto's, maar je kan ook niet elk klein paneel lekker doen. Ook is de correctie niet immens vel groter als bij de normale DAP.
De PAW is inderdaad een afgekeurd model, maar CC houdt hier rekening mee. Bij calamiteiten van logische aard kan je bj ze aankloppen. Maar, zoals herboven vermeld, is het niet altijd handig om een dusdanig grote uitslag te hebben.

Dan glaze vroeger gebruikte ik deze:
Dodo Juice - Lime Prime Lite cleaner glaze. Maar ondertussen zijn hier ook blijkbaar al een aantal varrianten in.
Ik heb zelf de Lime Prime Lite als glaze. Ik gebruik het echter nooit omdat bij goedpolijstwerk het van weinig tot geen waarde heeft. Dit kan je dus eventueel achterwege laten.

Voor de wax twijfel ik tussen Monello - Ibrido Hybrid Wax - 200ml of 1 uit het gamma van Dodo Juice (bij dodo juice zijn er zo veel, dat ik eigenlijk gewoon niet weet welke het best bij mijn type lakleur gaat).
Ibrido en DodoJuice-waxen uit het hogere segment zijn allemaal prima. Specifiek voor kleuren, dat is verwaarloosbaar.
Goede waxen voor een lagere prijs zijn bijv. de populaire Collinite waxen. (845 - 476s - 915)


Qua doeken kan ik je de edgeless doeken van Monello aanraden. Dit zijn de Senza Bordi's. Ik vind dit persoonlijk erg fijne doeken.
Qua overige producten kan je het zo gek niet verzinnen of er is wel wat moois voor. Denk aan producten voor je kunststof, banden, ramen, etc.

Owjah, en vergeet niet een ontvetter als Gyeon - Prep of Nanolex - EX erbij te nemen voor bij én na het polijsten.



Greetz
 
Plusje voor Q.

Was Prep vergeten en Monello zijn erg goede doeken.

Peluche Verde en Peluche Bianco voor wax uitpoetsen, polijst resten wegvegen en vele andere doeleinden.

Misschien nog een glas reiniger (Clearly Menthol is goeie) en glas doek van Monello of Dodo Juice. allebei erg goeie.
 
Hoi Iedereen, bedankt voor de raad en de hulp bij mijn tekst;).


@ Istnogferarie : Glascleaner heb ik reeds liggen Meguiars Perfect Clarity Glass Cleaner.
Maar zou de ramen terug eerst willen behandelen met Rain x. Vond dat dit vroeger zijn werk goed deed.
Denk als ik nu de Rain x moest kopen, ik gelijk de Rain x reiniger 2-1 ga bijkopen. Weet niet of deze aan te raden is.
Anders toch maar bij de Rain X de Clearly Menthol aanschaffen
Weet wel dat Rain X niet een fijn produkt is om aan te brengen. En zal nog eens goed alles van gebruiksaanwijzingen moeten doornemen;)

Tijden veranderen, ook hier op het forum zo te zien. Wat zeker postief is, krijg je veel meer andere inkijken.
Vroeger was het steeds Dodo Juice wat de meeste aanbeveelden.
En nu heeft de Collinite blijkbaar veel gebruikers.
Ook zie ik dat smartwaxx en wolfgang uit het gamma zijn.
Daar had ik vroeger van beide het volledige gamma van. Bv wax liggen waaronder Wolfgang Fuzion, Smartwax concours, roze smartwax enz.

Voorlopig ziet het lijstje er zo uit met de raad in acht genomen.

Reinigen.

- Monello - Lancia Foam Kit for Karcher K-series Artico Magico 5000ml Voordeelbundel (voor op mijn karcher k3)

Wassen:

- 2x Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant .
- 2x Grit Guard - Grit Guard - 1 Blauw en 1 geel
- Dodo Juice - Born to be Mild shampoo
- 1x Meguiars meguiars super thick Microfiber washmit ( heb ik reeds aangekocht)
eventueel met der tijd eens een wookie's first proberen.
Afdrogen:
- 2x CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm (1 heb ik nog en 1 bij kopen)
- 1x Microfiber Madness (onder de spreuk droogdoeken heb je nooit genoeg, en kan ik ze beide vergelijken. Als hij me niet bevalt heb ik altijd nog de trouwe oranje vrienden van hierboven)


Velgen en banden:
- 1x Meguiars meguiars super thick Microfiber washmit (had ik nog liggen van vroeger, kan ik nu dus gebruiken voor de velgen:blush:)
- 1x Meguiar’s Hot Rims All Wheel & Tire Cleaner (heb ik reeds gekocht, dus eerst effe opgebruiken). Niet slecht maar de spraykop valt me wat tegen. Vroeger vernevelde het meer, nu komt er echt een straal uit. Zijn er nog echt aanraders? Diablo gel van cc gebruikte ik vroeger ook, en vond die wel leuk werken. Weet niet of er hier een soortgelijke reiniger is.
- Meguiars Ultra safe wheelbrush ( maar ga ik vervangen, heeft beter tijden gekend:joy:). Vroeger had ik de EZ Detail Auto Brush ( maar spijtig genoeg weg gegeven). Dacht deze nu weer aan te schaffen of eventueel het 3 pack met Monello Wheel Woolies. Daar ben ik nog niet uit.
- Wax vroeger gebruikte ik rimwax, welke raden jullie nu aan?
-Auto Finesse Gloss bandenglans

Kleien:
- De Dolce Verde klei
- Poorboys World Clay Lube ( is dit een goede combo?), staat bij dat de wagen niet gereinigd dient te worden na gebruik.

Polijsten.

- Dap900 v3 Raffine Recessed starterskit.
Inhoud van het pakket:
De DAP900 V3 D/A Polijstmachine - inclusief 5" en 3,5" steunplaat
  • Monello 6" Recessed Yellow Cutting pad - Voor het aanpakken van krasjes met Raffini Veloce
  • Monello 6" Recessed Orange Light Cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes met Raffini Mezzo
  • Monello 6" Recessed White Polishing pad - Voor het nabewerken met Raffini Finale
  • Monello 6" Recessed Black Finessing Pad - Voor het aanbrengen van een glaze of wax & sealant.
  • Monello Raffini Veloce - Heavy Compound - 250ml
  • Monello Raffini Mezzo - Medium Premium Polish - 250ml
  • Monello Raffini Finale - Finishing Polish - 250ml
  • Monello Peluche Verde 3-pack
  • Colad Aqua Dynamic 19mm maskeertape
- Extra 3 pack Peluche Bianco (aanrader volgens Istnogferarie)
- Q2M PREP
- Dodo Juice Lime Prime

wax
- Dodo Juice supernatural 2.0 ( voor de zomer)
- Collinite super DoubleCoat Wax #476 of 915 (voor in de winter)


Alvast bedankt voor de hulp mvg
 
Goede keuzes.

Ik gebruik zelf de SN Hybrid voor de velgen maar hoor ook erg goede berichten over Poorboys Wheel Sealant en Autofinesse Rim Wax...

Veel poets plezier
 
Zijn er nog echt aanraders? Diablo gel van cc gebruikte ik vroeger ook, en vond die wel leuk werken. Weet niet of er hier een soortgelijke reiniger is.

Ik gebruik Meguiar's Wheel Brightener en de werking vind ik echt super. Kost per liter ook helemaal niks, maar je moet wel opletten dat je de sprayer na gebruik doorspoelt met water. Nadat ik de wielen gedaan heb en voordat ik aan de rest van de auto begin spoel ik de boel altijd even door en vooralsnog (na ongeveer 15 wasbeurten), werkt het allemaal nog prima.
 
Ik gebruik Meguiar's Wheel Brightener en de werking vind ik echt super. Kost per liter ook helemaal niks, maar je moet wel opletten dat je de sprayer na gebruik doorspoelt met water. Nadat ik de wielen gedaan heb en voordat ik aan de rest van de auto begin spoel ik de boel altijd even door en vooralsnog (na ongeveer 15 wasbeurten), werkt het allemaal nog prima.

Maar dan koop ik gelijk circa 20 liter velgenreiniger aan. Zit ik met een gallon die meer in de weg staat dan leeg raakt. En weet het is een idee fix, maar laat producten niet graag te lang staan. Weet dat het tussen de oren zit, maar dan denk ik altijd dat de kracht door het staan achteruit gaat. Bij wissel van winter naar zomer en omgekeerd, ontvet ik de velgen, clay ik deze, breng ik een sealant aan en vervolgens een wax laag. Dit juist voor ze op de wagen gaan. Dus heel veel velgenreiniger dien ik niet te gebruiken bij een wasbeurt. Vandaar dat ik hier zeker geen gallon voor wil aanschaffen. Maar bedankt uiteraard voor de tip en suggestie. Wilde jou hier dan ook netjes op antwoorden. Mvg
 
Machine is het deze geworden.
 

Bijlagen

  • 20161009_213952.jpg
    20161009_213952.jpg
    164 KB · Weergaven: 194
Nice! Ga je plezier van hebben. :)

Ik gebruik hem nu al een tijdje en ben tevreden.
Greetz

Lang getwijfeld. Tussen de 15 en de 21markII. Uiteindelijk toch beslopen gelijk voor de 21 te gaan. Een audi a6 is niet echt klein daarom besloten gelijk de 21 te kopen. Een kennis heeft nog een krauss liggen van het eerste uur (dap500), kan ik er voorlopig dan naast gebruiken. Bedoeling is van met der tijd de mini of de duetto aan te kopen. Moet ik tegen dan eens bekijken. Maar denk dat ik dan een mooie combo heb. De 15 had nu wss handiger geweest.