• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp gevraagd van wat ingelogde klanten met een beetje kennis van internet cookies!

Welke code heb jij in X-Magento-Vary staan?

  • Code 1 7ffc23a0ec0be6f0cece7e033e950caffcb08c7d

    Stemmen: 21 91,3%
  • Code 2 9bf9a599123e6402b85cde67144717a08b817412

    Stemmen: 0 0,0%
  • Code 3

    Stemmen: 0 0,0%
  • Code 4

    Stemmen: 0 0,0%
  • Code 5

    Stemmen: 0 0,0%
  • Een andere code

    Stemmen: 2 8,7%

  • Totaal aantal stemmers
    23

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.674
200
Berkel en Rodenrijs
Wij zijn bezig om technisch een optimalisatie door te voeren en ik heb wat hulp nodig van een aantal forumleden met een account.

Wat zijn we aan het doen
De pagina's van onze webshop willen we zoveel mogelijk vanuit een cache server (Varnish) aanbieden aan onze klanten. Dit zorgt ervoor dat pagina's sneller inladen en dat onze server minder belast wordt.

De cache server slaat verschillende versies van pagina's op. Voor gasten, voor ingelogde gebruikers, enzovoort. Om een ingelogde gebruiker te kunnen herkennen, wordt er een cookie geplaatst op je computer met een unieke code (een hash). Die code vat samen wat voor klant je bent (ingelogd, eindgebruiker, binnen de EU enzovoort), maar niet alle klanten zijn hetzelfde en dus varieert die code. Wij denken dat de klanten voor 90% samen te vatten zijn in twee unieke codes:

  1. 7ffc23a0ec0be6f0cece7e033e950caffcb08c7d
  2. 9bf9a599123e6402b85cde67144717a08b817412
  3. In te vullen door jullie
  4. In te vullen door jullie
  5. In te vullen door jullie
Deze twee codes horen hetzelfde te zien te krijgen, maar tot nu toe slaat onze cache server voor elke pagina voor elke code een exemplaar op en dat is niet efficiënt. We willen het zo samenvoegen dat we zoveel mogelijk codes hetzelfde exemplaar van een pagina aan kunnen bieden. Dat scheelt ruimte op onze cache server en het percentage 'cache hits' hopen we hiermee te vergroten.


Willen jullie in de poll aangeven welke code erin staat? En als de code niet in de lijst voorkomt, deze toevoegen aan de lijst door de lijst toe te voegen aan je eigen antwoord?

Let op! Je moet ingelogd zijn met je eigen account om de cookie te kunnen vinden, vergeet dus niet in te loggen.

Deze code is opgeslagen in een cookie, deze cookie heet X-Magento-Vary.

Door op het slotje te klikken in je browserbalk, kun je de cookie opzoeken en de waarde die erin staat opzoeken:

06f9635b04ce21f6d2298a79d6d3f5fa.png


Dankjewel!
 
In Edge vind ik alleen een
PHPSESSID ko6407a7p8so7il0fbto5fom9k

iets meer aanwijzing nodig waar ik moet kijken voor Windows met Firefox

Edit, gelukt dank voor de tips. Weer wat geleerd ;)
 
Laatst bewerkt:
In Edge vind ik alleen een
PHPSESSID ko6407a7p8so7il0fbto5fom9k

iets meer aanwijzing nodig waar ik moet kijken voor Windows met Firefox
In Firefox: Log in met je account op Carclean(niet het forum account) > druk op CTRL-SHIFT-I of >
Klik in deze pagina rechtsboven op de 3 liggende streepjes > Meer Hulpmiddelen > WebOntwikkelaarsHulpmiddelen > Ga naar het tabblad opslag > Hier staat de site Carclean al aangegeven onder cookies > scroll naar beneden voor de waarde van X-Magento-Vary > Zie printscreen.
Carclean.JPG
 
Laatst bewerkt:
In Edge vind ik alleen een
PHPSESSID ko6407a7p8so7il0fbto5fom9k

iets meer aanwijzing nodig waar ik moet kijken voor Windows met Firefox
Voor Firefox is deze wellicht makkelijk:

 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Ik kan het ook niet vinden in Safari op mijn MB.
Voor tablets of telefoons:

 
  • Leuk
Reactions: schaef
Op je iPhone of tablet > Ga naar instellingen > Safari > Geavanceerd > Websitedata > Echter zie je hier geen details en moet daarvoor het device op je pc aangesloten worden. De CookieEditor kost 2.99 euro.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Op mijn desktop op Windows 10 + Chrome: 7ffc23a0ec0be6f0cece7e033e950caffcb08c7d
Laptop met dezelfde combinatie: 7ffc23a0ec0be6f0cece7e033e950caffcb08c7d

Ingevuld bij stemmen hierboven.