• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp gevraagd

christiaan3108

Detailing addict
8 nov 2015
43
68
28
Rotterdam
Beste detailers,

Ik heb 2 weken geleden mijn auto gewassen, gekleid, 1 staps fijn gepolijst, ontvet met Gyeon prep en daarna 2 laagjes monello ibrido gegeven. Op dat moment zag de auto er top uit. Nu 2 weken later vind ik de beading en sheeting al erg tegen vallen vooral op het dak. Iemand die weet wat er misschien mis gegaan is?

Alvast bedankt!

f5af145aba7357482173b5558057060a.jpg
e4dc406149d099e9bf08f4116bcc66a1.jpg
 
Yep ik denk dat dat het probleem is.
Heb je 1 dikke of 2 dunne lagen erop gedaan?
Behalve het glazen dak vind ik ook dat je weinig beading hebt.
 
Omdat je glazen schuifdak dezelfde beading heeft als het andere stuk lijkt het alsof het andere deel van je dak ook glas is maar dan niet schuif....

Als het glas is zou het wel super zijn. Als je hier DJ Supernatural Glass Sealant op zet dan heb je 6-12 maanden lol van een 'glij-end' dak... Geen druppel die blijft zitten... Nanolex belooft zelfs 9-18 maanden...

Glass Sealant.png
 
Met wat voor shampoo(s) heb je gewassen? Op de motorkap lijkt alle beading en sheeting wel verdwenen.
 
Ik was met nanolex pure shampoo.

Het dak is een aparte plaat wat erbij op zit. Waar die van gemaakt is weet in niet. Het is in ieder geval niet magnetisch dus geen normaal staal hooguit aluminium maar lijkt mee ook niet om eerlijk te zijn. (Getest met zwakke magneet en een doek ertussen)
 
Dus deze video en foto's zijn ook van een ongewassen auto? Als dat zou is kan de hoeveelheid stof en stuifmeel een oorzaak zijn.
 
Stuifmeel zat op het moment van de video er al niet meer op.
Video is na het wassen gemaakt met afspoelen maar tot net voor de video is de auto niet eerder gewassen.
 
Laatst bewerkt:
Heb je geen gebruik gemaakt van cleaners in een shampoo? Aangezien je in dat filmpje in een wasbox staat. De shampoo daar kan de wax laag verwijderen waardoor je weer een nieuwe laag moet aanbrengen
 
Ik werk bij datzelfde bedrijf en weet welke producten er gebruikt worden voor zover ik weet zitten er geen cleaners in. Tevens gebruikt ik het ook nooit en spuiten ik de slangen door op de grond voordat ik er mee op de auto ga.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Na het wassen kan het zo zijn dat de oppervlaktespanning tijdelijk weg is...

Oppervlaktespanning is het natuurkundig verschijnsel dat het oppervlak van een vloeistof aan een vloeistof-gasovergang zich gedraagt als een veerkrachtige laag. Vanderwaalskrachten tussen moleculen in de vloeistoffaseveroorzaken de oppervlaktespanning. Schaatsenrijders (een insectensoort) en lichte voorwerpen zinken niet dankzij de oppervlaktespanning. Losse druppels worden zo veel mogelijk bolvormig.

Voor moleculen aan het oppervlak van de vloeistof is de netto vanderwaalskracht gericht naar de vloeistof toe. In de vloeistof wordt de kracht wel van alle kanten uitgeoefend waardoor die elkaar daar opheffen.

Het symbool voor oppervlaktespanning is γ (gamma) of σ (sigma) en de natuurkundige eenheid is newton per meter, [N m-1].

Oppervlakteactieve stoffen zijn stoffen die de oppervlaktespanning van een vloeistof verlagen als ze erin gemengd worden. Voorbeelden zijn zeep en glansspoelmiddel in water.[1]

Bepaalde insecten maken gebruik van deze spanning om over het wateroppervlak te lopen. Indien afwasmiddel in het water wordt gemengd, verdrinkt dit insect. Verlaging van de oppervlaktespanning maakt het ook mogelijk een zeepbel te blazen, die enige tijd kan blijven bestaan.

Bron: Wikipedia.
 
@nicknameless Er zit een foutje in je tekst: oppervlaktespanning is in N/m2 (dus per vierkante meter). Eigenlijk geeft het woord oppervlaktespanning dit al aan, de eenheid is gelijk aan die voor druk.

@Istnogferarie Mijn ervaring is dat de standtijd voor Rain-X veel langer kan zijn. Onder gunstige omstandigheden wel tot 4-5 maanden, maar een paar keer ruitenkrabben in de winter haalt ook bijna direct alle effect (en dus het product) weg.
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Gisteren het voorste gedeelte van mijn dak (stukje voor het glas) opnieuw behandeld om te te testen. Dit gedeelte opnieuw gekleid, behandeld met pb profs polish en hierna ontvet met Gyeon prep en deze keer 2 laags dun in de waxaddict quartz. Nu net even wezen kijken aangezien ik niet kon wachten tot morgen ochtend en dit zag er zo uit!
79bbabacba24abcdcffb774a9883042c.jpg


Tenwijl het achterste gedeelte van het dak er nu nog zo uit ziet:
cef9a51113afd3768a7232853b97d232.jpg


Toch wel duidelijk een groot verschil en zou tot nu toe nog niet weten waar het precies aan zou liggen.

Nu even de tijd afwachten en kijken hoe lang het zo blijft.
 
Beste allen,

Graag zou ik nog een keer beroep doen op dit topic. Enkele weken geleden heb ik de buitenkant van mijn auto aangepakt. Dit houd in: wassen, kleien, ontvetten, polijsten Dap900 met medium monello pad en Scholl s30+ deze combinatie omdat deze op dat moment het beste werkte voor de staat van mijn lak, weer ontvetten en daarna in de waxaddict quartz gezet. Sinds dien vrij weinig gereden en de auto bijgehouden door middel van de hoge druk wasbox in de buurt wat spray and wipe. Echter na vorig weekend ongeveer 600 km gereden te hebben was mijn auto nu wel aardig vervuild en had hij een goede wasbeurt nodig. Tot mijn verbazing overal prachtige beading en sheeting behalve weer op het dak. Het water op het dak gedroeg zich ongeveer hetzelfde als op het filmje in mijn eerste post... ik zou echt graag willen weten of er iemand is die weet hoe dit kan... ik zie niks wat ik fout gedaan kan hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Ik denk / vermoed dat er in de slang van de HD van de wasbox nog middelen zitten die niet wax safe zijn.
Alles komt altijd door de zelfde slang, dus als de vorige bezoeker schuim heeft gebruikt en de slang niet goed is doorgespoeld.
Spuit jij dat op jouw mooie wax, en ben je dus zuur.
 
Ik zet de box altijd op spoelen daar zit geen schuin in. Ook spuit ik de slangen door op de grond van de wasbox tot er geen schuim meer in zit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk