• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hydro shine van auto magic.... iemand bekend mee??

bruce

Detailing rookie
19 feb 2013
9
0
vraagje... iemand bekend met dit product? Vriend kwam met een fles van Auto Magic aan zetten , Hydro Shine.
Ben een enorme (leergierige) leek op dit gebied, weet wel na het lezen van veel topics van dit forum dat je goed moet uitkijken met sommige producten.
Ben van plan om dit weekend eens rustig ga kijken na hoe ik een goed begin kan maken met het opknappen van de auto.
wat voor soort product is dit precies, je moet het op een vochtige auto aanbrengen, laten drogen en dan uitpoetsen tot er een mooie glans ontstaat (vertaling tekst achterkant fles)
is dit een product wat je kan gebruiken na een goed stappen plan, of is dit iets wat de wax kan aantasten/verwijderen?
hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven! greetz

Komt uit de VS, hier nauwelijks te koop dus de kans dat iemand er bekend mee is lijkt me erg klein.

Het is een snelwax op polymeren basis. Niets bijzonders in ieder geval, polymeren zitten in bijna alle sealants.
Denk dat Autoglym Aquawax nog het dichtst in de buurt komt al bevat deze carnauba i.p.v. polymeren.
Misschien zitten er ook polymeren in maar dat weet ik niet.
https://www.Carclean.com/product/Autoglym/Aquawax_Kit_500ml_10709_100318

Thanx voor de snelle reactie!
Als ik de link doorlees zie ik dat er beschreven word dat het een prima product is om de auto voor het waxen mee te behandellen... klopt dat?
Dacht namelijk dat dit product als laatste gebruikt moest worden... (na een goed stappenplan)
Polymeren tasten verder de wax niet aan? Of zit dit standard in alle waxen?

Even je vragen beantwoorden:

- Er staat niet beschreven dat het een prima product is om de auto voor het waxen mee te behandelen.
- Polymeren tasten geen wax aan.
- Polymeren zitten niet standaard in alle waxen.

Aquawax lijkt me een prima product, erg handig in gebruik ook omdat je het tijdens het drogen kan gebruiken.

bruce;316835 zei:
Ben van plan om dit weekend eens rustig ga kijken na hoe ik een goed begin kan maken met het opknappen van de auto.

Dan raad ik je al zeker een kleisetje aan en ook nog...........(veel te veel waarschijnlijk :lol )

Een goed begin dan denk ik aan :

-2 grote emmers
-2 washandschoenen
-droogdoek
-detailerspray
-autoshampoo
-kleiset
-eventueel een paintcleaner + pads (bvb prof. polish van Poorboys, is voor veel dingen geschikt )
-een wax of sealant + pads
-oppoetsdoeken

Indien velgen :
-ez-detailbrush (binnenin)
-mothers wheelbrush (voorzijde) , een zachte schilderskwast met wat tape rond kan ook hoor)
-een milde neutrale velgenreiniger (bvb bilberry )
-iron-x : vreet je ijzerdeeltjes op en kan ook perfect op je lak gebruikt worden....altijd ruim naspoelen !

Indien plastic rondom : iets om dit terug mooi/zwart terug te krijgen.

Ik zal misschien wel wat vergeten zijn , wordt wel aangevuld....

Opgepast : eens je begint te kopen is er geen weg terug rofl

Ja, ik heb idd in de gaten dat je jezelf aardig kwijt kunt raken in deze "jungle" van artikellen en middeltjes!
Begin dit weekend eerst maar eens met een lekkere wasbeurt, kleien, een cleaner en een wax... Wielen laat ik naast het schoonmaken met rust, ik kreeg helaas te horen dat ik zaterdag moet/mag werken, dus heb alleen de zondag over... Wil uiteraard wel de tijd nemen voor de auto..