• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Hyundai Atos Prime Rood 2001 Full Detail

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.736
193
26
Zwolle
Hallo detailers!

Afgelopen weekend ben ik bezig geweest met de auto van mijn moeder, de Hyundai Atos.
De lak had nog wel wat swirls en andere lak defecten, dus tijd om te beginnen!
Ik heb inmiddels 6 Waxaddict waxjes staan (Quartz, Vitreo, Subzero, Edition 21, Edition 18, Vortex Sample).
Dus voor het eerst de Vitreo gebruikt, de wax verwerkt makkelijk, en de beading is super!
De laatste wasbeurt was 21 Januari 2017.

Stappenplan:
- Bodem afgespoten
- Wielkasten uitgespoten
- Wieldoppen ingespoten met Monello Non Ferro
- Banden gereinigd met Meguiars Super Degreaser
- Auto in gefoamed
- Auto Afgespoten
- Wassen met 2 Gritguard emmers + 2x Gritguard + 1x Gritguard washboard + Gyeon Smoothie + Wolfs White Satin
- Kleien met Dodo Juice Medium Clay i.c.m. Dodo Juice Clay Lube
- Drogen met Monello Senza Acqua
- Dakstrips gedemonteerd en gereinigd, en voorzien van Gyeon Q2 Trim
- Swirls controleren met de Monello Faro
- Aantal plekken gewetsand, i.v.b diepe krasjes
- Polijsten (Mezzo op oranje pad, weinig correctie, dus opgeschaald naar Monello Veloce op oranje pad)
- Lak opnieuw gecontroleerd
- Lak afgenomen met Gyeon Q2 Prep
- Waxaddict Vitreo aangebracht
- Ruiten gereinigd en voorzien van RainX
- Trims gereingd en gevoed met Auto Finesse Trim Revive
- Dakstrips volgende dag weer gemonteerd
- Banden ook nog even behandeld met AF trim revive
- Interieur gestofzogen
- Dashboard behandeld met Turtle Waxspul
- Pedalen gereinigd met apc + stoom

To do list:
- Velgen demonteren en opnieuw zwart spuiten
- Wieldoppen opnieuw spuiten
- Wielkasten demonteren / reinigen


Foto's!

Voor:
oFIpFaU.jpg

kfHtrW9.jpg

PE21H9G.jpg

vrEzfQB.jpg


Velgen ingespoten met Monello Non Ferro
tVk8Hd7.jpg


Auto ingefoamed
RI1KUlT.jpg

I0EKvQ2.png


Wassen
MXpGuAe.jpg


Reinigen van kiertjes d.m.v APC + Kwast + Stoom
PJsVfS7.jpg

C8kyQgj.jpg


Deurstijlen even uitgespoten (Wow, wat een modder kwam er achter de wielkast weg!)
NxzJ3FZ.jpg


Trim's gereinigd met APC + Melaminespons
NdDb3F2.jpg


Aantal delen gewetsand i.v.b diepere krasjes / lelijke lakstiftjeswerk
J8FiQXb.jpg

FpBX2ZG.jpg


Kleien van de lak
GGhVMCh.jpg


Polijsten
3tplvUQ.jpg


Reflectie
ffRzHBk.jpg

mWx1Fsa.jpg

93Amwtd.jpg


Lak ontvet met Gyeon Q2 Prep
DTLXJcS.jpg


Tijd voor................
Lu4JOn3.jpg

i2lkFsp.jpg


Daklijsten heb ik gedemonteerd, gereinigd, Gyeon Prep, en toen Gyeon Q2 Trim erop!
Een nachtje laten drogen, en de volgende dag weer gemonteerd
Moyfx6Z.jpg


Volgende ochtend (Beading!)
O5t1yAU.jpg


Nog even de finish in touch... (Trims gevoed met Auto Finesse Trim Revive)
niteEEh.jpg

ftBvK09.jpg

x93ZqJZ.jpg


Interieur stofgezogen en alles even behandeld met een interieurdressing
Gj3wLrY.jpg


Pedalen gereinigd met APC + Kwast + Stoom
PMBlXT2.jpg


Eind resultaat
DbOc8DQ.jpg

iUi3xAC.jpg

Jiu5P54.jpg

aj74Xnw.jpg
 
Netjes gedaan. Kan zo weer de showroom in. Nu word het tijd voor een eigen auto he
Haha. Denk het niet Tembaco. ;)
Ik ben met 15 minuten op het werk met de fiets. En 5 minuten fietsen naar school. Denk dat ik gewoon de Hyundai pak affentoe
Word ook beetje gek, 3 auto's voor de deur
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Mooie detail-job, en uitvoerig beschreven!
Moeders kan trots op je zijn.

Persoonlijk had pas de Non-ferro gebruikt na het foamen/wassen: heb je minder produkt nodig en hoeft de Non-ferro niet het straatvuil los te weken. Tevens zou ik het polijstwerk afgeschaald hebben met een rondje Finale op wit, bijvoorbeeld.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Mooie detail-job, en uitvoerig beschreven!
Moeders kan trots op je zijn.

Persoonlijk had pas de Non-ferro gebruikt na het foamen/wassen: heb je minder produkt nodig en hoeft de Non-ferro niet het straatvuil los te weken. Tevens zou ik het polijstwerk afgeschaald hebben met een rondje Finale op wit, bijvoorbeeld.
Dat is wel een goede ja. Was gewoon om te proberen wat NF nou zou doen. Maar, niet veel iig.
Afschalen naar fijner was de bedoeling ook. Echter kwam ik daar niet meer aan toe. Dus besloten om het gewoon zo te laten, en een lekker waxje erop.
Normaal gesproken doe ik het wel. Alleen, zie ik vaak het verschil niet. Zal aan mij liggen.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Is ook moeilijk te zien, maar met een fel lampje onder de juiste hoek zie je het wel.
Niet afgeschaalde lak hangt dan een soort waas over vergeleken met gefinishte lak.

Edit: Maar het belangrijkste: Mooi werk man, zo netjes zie je deze auto's niet vaak!
 
Is ook moeilijk te zien, maar met een fel lampje onder de juiste hoek zie je het wel.
Niet afgeschaalde lak hangt dan een soort waas over vergeleken met gefinishte lak.

Edit: Maar het belangrijkste: Mooi werk man, zo netjes zie je deze auto's niet vaak!
Thanks!
Een paar krasjes of een waas is niet erg. Mooi ecxuus om de volgende keer weer bezig te gaan.

Denk inderdaad dat er weinig van die Atosjes zo mooi in Nederland staan. Marktplaats kijk ik ook wel eens. Bizar hoe sommigen eruit zien.
Niet te vergeten. Deze zag er ook niet uit bij aanschaf...

e7c780aa103150ad2432ed6019d03c63.jpg
 
Laatst bewerkt:
Roy ik zou dat rubbertje bij de achterklep wel vervangen als ik jou was. Ik was laatst bezig met het vervangen van een antenne van een alfa 147. Hiervoor moest ik tussen het hemeltje en het dak zijn en daar was het zeiknat doordat het water via eenzelfde soort rubbertje naar binnen was gelopen. En de eigenaar zich maar afvragen hoe het kwam dat zijn ramen elke keer besloegen :).
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Roy ik zou dat rubbertje bij de achterklep wel vervangen als ik jou was. Ik was laatst bezig met het vervangen van een antenne van een alfa 147. Hiervoor moest ik tussen het hemeltje en het dak zijn en daar was het zeiknat doordat het water via eenzelfde soort rubbertje naar binnen was gelopen. En de eigenaar zich maar afvragen hoe het kwam dat zijn ramen elke keer besloegen :).
Hmm. Enig idee waar je zo'n ding kunt kopen?
 
@RoyR Is er een reden waarom je de daklijsten met gyeon trim behandeld en de bumpers met auto finesse trim revive? Waarom niet alles met gyeon trim, dat blijft toch langer op de bumpers dan auto finesse revive?

p.s: auto staat er terug prima bij!