• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ibiza "Trackgrijs" 2010 - mini showoff

DivingDisaster

Detailing addict
5 okt 2010
410
65
39
Vandaag was het eindelijk weer eens lekker weer en nét warm genoeg om onze Ibiza eens te wassen en
daarna te voorzien van een laagje collinite 845 :jippie

Begonnen de auto af te spuiten, hierna te wassen volgens de 2-emmer methode met Meg's Nxt 2.0 tech wash en de meg's washmitt.
(binnenkort is de fles leeg en ga ik eens kijken of dodojuice btbm me bevalt)
Even gekeken met de Mothers clay of er wat af wilde komen, maar gelukkig was de lak goed schoon. (Had hem in september meteen voorzien van een laagje NXT 2.0)
Kunstof delen en wieldoppen :schaam met PB's APC 1:10 schoongemaakt.

Vevolgens afgedroogd met de PB's Waffle Weave Drying Towel :love

En toen met een Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator (dus idd met de hand) de Collinite 845 opgebracht.

Gezien de tijd waarin het droog genoeg is / warm genoeg is heb ik geen foto's van te voren gemaakt,
maar zie hier het resultaat:

dsc4368p.webp

dsc4370h.webp

dsc4371.webp

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Heb vroeger ook een ibiza gehad, maar moet zeggen dat ik dit model ook erg mooi vind hoor! En al zitten er wieldoppen op t misstaat hem niet ofzo. Ziet er weer prima de luxe uit :)

Bling bling! Mooie wagen. Mijn schoonzus heeft ook dit type Ibiza, maar dan zo'n Ecomotive. Leuke wagens!

Tip voor shampoo: Wolfgang Auto Bathe. Iets voordeliger en ook een zeer goede shampoo. Niks tegen DJ, de waxen zijn top. Shampoo lijkt mij duur.

BMWim zei:
Tip voor shampoo: Wolfgang Auto Bathe. Iets voordeliger en ook een zeer goede shampoo. Niks tegen DJ, de waxen zijn top. Shampoo lijkt mij duur.
Ok bedankt voor de tip. DJ staat op mijn verlanglijstje voor de kerstman. Maar aangezien er nog genoeg besteld gaat worden zal Wolfgang er ook wel bij komen :-p

Vraag de shampoo en een delirium aan Sinterklaas. Pot DJ wax met een cobra 600 doek aan de Kerstman. Of de Mothers quick detail als de goedheilige mannen rekening houden met Mothers Monday. :-b

Hahaha ja ik heb ook al een dap900 aan de kerstman gevraagd en sinterklaas wordt waarschijnlijk geen CC-leverancier. Maar ik heb een cc-wishlist en daar staat dj wax en een delirium op toevallig. Mothers monday wordt sowieso een besteldag ;-)

Ziet er weer knap uit. Mooie glans ook maar dat mag je ook verwachten van een (bijna) nieuwe auto.

DivingDisaster zei:
En toen met een Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator (dus idd met de hand) de Collinite 845 opgebracht.

Heerlijk spul dat Collinite 845 met een lange standtijd. Wel de applicator apart schoonmaken en niet zoals ik de eerste keer heb gedaan in één emmer met de overige doeken. Je krijgt die lucht er bijna niet meer uit :-& :-&

Inderdaad geweldig spul. Ik had het een half uurtje in warm water gelegd want het was zowat één vaste massa in die fles. Maar daarna was het heerlijk om mee te werken. Pads was ik eigenlijk altijd apart met de hand.

Knap gedaan !

Nog is iemand die de 845 naar waarde kan schatten!

Geef na een week nog is een 2 de laag, dan ben je helemaal verkocht !

@Minieken: is niet de waarde maar de persoonlijke voorkeur !

Ik heb een zwarte metallic lak auto, welk ik voorheen in de M16 zette, later in verschillenden dodo's.
Vorige week toch eens op mijn eigen auto de 845 getest ( op andere auto reeds gedaan, maar deze waren allemaal licht van kleur ( zilveren / witte ).
Wat mij opviel was dat de 845 een harde uitstraling had, het leek net alsof je op een glazen plaat keek / alsof de glans op de lak lag,
dit in tegenstelling tot ( zeker met de dodo's ) welk meer een diepere glans achterlieten.

Persoonlijk vind ik de wat diepere glans veel mooier dan de harde look ( meer 'sealant achtig' ), dit is wel ietwat weggetrokken.
De meur die van de 845 afkomt is zéér chemisch en totaal niet prettig om mee te werken :(

Dat de 845 lang blijft plakken daar ben ik in afgelopen jaar wel van overtuigd, maar waar ik eigenlijk op doel ( jaja, altijd hele verhalen van mijn kant ),
is dat mijn persoonlijke voorkeur ligt bij de diepere glans en niet op de toplaagglans.
Ik waardeer de 845 wel als zijnde lange duur / winterperiode wax, maar absoluut niet als de mooiste look ( wat altijd persoonlijk blijft )

Vervelende is wel om het goed op de gevoelige plaat vast te leggen qua onderlinge verschil ( door mij al zeker niet met een gsm )

Het is en blijft inderdaad wat je persoonlijk mooi vind. Voor mij is dit de ideale winterwax die voor mij ook nog eens mooi oogt en een goede beading geeft. Die geur is inderdaad wat minder fris en van de zomer ga ik ook zeker eens de purple Haze uitproberen. Wat dat betreft heb ik nog een mooi verlanglijstje ;-)

wat een schitterende auto en dito glans,toevallig dat je over de purple haze begint,ik heb op de detail dag,precies het zelfde gedaan,eerst de collinites 845,en hier boven op de purple haze,de glans wordt dan nog heftiger ,dan alleen de collinites 845,al met al twee prima waxen.

groetjes rene.

MMooie detail,zekers de 2de foto mooi man!!!!!
@bmwim,probeer eens de sn shampoo van dodo juice-deze heeft mijn hart gestolen hoor
:love 1:15000 dus.......