• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ICTFreak (Tilburger) stelt zich voor.....

ICTFreak

Detailing rookie
24 jul 2012
7
0
Hoi,

Mijn naam is Pedro en woon in Tilburg
Ik ben een Senior ICT Beheer (Microsoft/VMware voor de ICTers op dit forums) en mijn hobby is gamen/muziek(hardstyle).

Met pijn in m'n hart heb ik vorige week afscheid genomen van m'n Opel Astra.....waarom?
-Dave is wederom papa geworden 7 weken geleden
-Astra van een 2/3 deurs en dat is echt niet handig met twee kids
-Hij was van '98 en er mankeerde elke keer wel wat aan tegenwoordig!

Dus, wat hebben we gekocht? Jaja, een Opel Meriva......een burgelijke bak maar wel met een sportief tintje!.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Goede audio installatie in laten zetten uiteraard ;)

Maargoed, ik ben hier terecht gekomen omdat ik nogal graag een schone/blinkende auto heb en dat je op zwart echt alles ziet, wtf zeg :-/

Nou kunnen ze mij vanalles wijs maken wat ik nodig heb enzo, maar volgens mij kunnen de mensen op dit forum mij daar wel mee helpen?

Groeten,
ICTFreak

Welkom! Zwart is inderdaad een gevoelige kleur voor een auto wat betreft vervuiling die je ziet. Gelukkig ben je hier juist om je Meriva blinkerd te houden. :cool

Welkom en gefeliciteerd nog met de geboorte van een kleine!

Puur uit interesse, werk je via detachering, zzp'er of gewoon vast bedrijf?

@Erikjeeh: Ik werk bij een vast bedrijf in Tilburg....letterlijk 5min lopen van m'n huis vandaan, luxe :-"

Heb wel 2j m'n eigen bedrijfje ernaast gehad, maar dat werd mij te druk en teveel 'belastinggedoe'

-------------------
IT talk/termen

Wij gaan nu beginnen om het hele netwerk/serverpark te upgraden naar Microsoft latest & greatest: server2012, SCCM2012, SCOM2012 etc..

Heb redelijk wat certs etc. (te zien op Tweakers.net)

En als er hier ook tweakers.net mensen zitten. Ja, daar zit ik dagelijks! :)

Hi welkom hier ook een ITer (test engineer) al loop ik hier niet zo mee te koop :-d anders heb ik straks geen tijd meer voor andere hobby's :rules

En ja ik zit ook wel eens op Tweakers :party

Welkom op het CarClean forum !

Leuke Meriva, wij hebben ook gekeken voor zo'n auto echter zat ik nogal met die binnenspiegel die het nodige zicht wegnam.
Zo'n 1.6 loopt heerlijk soepel in zo'n wagentje.
Overigens een redelijk Opel minded straatje als ik dat zo zie, ik zie 1 verdwaalde VAG auto ?

Gr. Arjan

Haha, inderdaad....was me nog niet eens opgevallen toen ik de foto nam. Dit is een 1.8 16v, loopt erg lekker al zeg ik het zelf. :ja

Ik heb even zitten kijken en weet niet goed waar ik een topic moet aanmaken i.v.m. alle subforums.

Wat ik eigenlijk wil weten is het volgende, want er zijn zoveel verschillende producten en kan mezelf alles laten aansmeren maar hoor graag wat ik het beste kan kopen.

Welke spullen, niet meteen te duur, heb ik nodig voor:
..het wekelijks wassen (een goede auto shampoo voor deze auto?)
..1x in de maand ofzo waxen (of kan dit al verwerkt zijn in de shampoo?)
..iets extra na het wassen voor de glans en bescherming?
..het goed onderhouden van het interieur (ik zie veel van Poorboys voorbij komen?)

En wat ik heel belangrijk vindt is in welke volgorde ik alles moet gebruiken!

Heb uit dit topic al veel kunnen halen, maar ook daar staan veel verschillende producten: https://forum.Carclean.com/cc_postst5923/Volledig-exterieur-stappenplan-handmatig-met-videos.aspx 8-)

Na wat research heb ik het volgende lijsje gemaakt:

1. Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml (€18)
2. Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml (€19)
3. Poorboys World - Black Hole - 473ml (€18)
4. Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml (€20)

5. Mothers Wax - Back to Black (Naturally Black) - 236ml (€10)

2x Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator (€4,50)
Peluche Verde - 45x45cm (€5)
Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm (€15)
Detail Brushes - 2st. (€5)

Is dit een goede keuze om te beginnen, ook qua volgorde? =-o

Welkom, hier ook een sr. beheerder die werkt in Tilburg.

Ik denk dat je bij het weglaten van een glaze dan wel een essentiele stap mist, het vult lichte krasjes op en maakt je zwarte auto nog dieper zwart.

Is die Natty's Paste Wax Blue nog wel nodig als ik EXP Pure Sealant gebruikt heb. Ik zie hier namelijk verschillende verhalen over......

/me ziet door de bomen even het bos niet meer. Er zijn zoveeeeeel producten, lol :s