• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Idee groupbuy complete GritGuardset

Status
Niet open voor verdere reacties.

DolomiteGreyTT

Detailing addict
21 okt 2009
435
65
Weet niet wanneer ze eraan komen, momenteel nog een rood kruis: https://www.Carclean.com/product/Grit_Guard/Emmer_19_liter_Semi_Transparant_Geschikt_voor_Grit_Guard_5GAL-Natural_101154

Nu wil ik ook 2 emmers, echter kom ik op het volgende lijstje:

Dodo Juice RINSE sticker voor emmer 4,99
Dodo Juice WASH sticker voor emmer 4,99
Grit Guard Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard 17,99 = 35,98 voor 2 stuks
Grit Guard Grit Guard – Blauw 14,99
Grit Guard Grit Guard – Rood 14,99
Grit Guard Gamma Seal – Blauw 12,99
Grit Guard Gamma Seal – Rood 12,99

Totaal: €101,92

Lijkt me vrij prijzig voor 2 emmers, dus ik hoor het graag als er meer mensen zijn die nog steeds met 2 bouwemmers wassen. En natuurlijk of de Carclean-crew hier mogelijkheden ziet.
 
wat is er mis met de emmers van afgelopen zomer : 2 stuks + deksel : 10 euro ??

ok , niet zo transparant maar evengroot :-b

ik betwijfel het nut van zo'n grittgard trouwens....
 
Als je er een hebt, dan twijfel je echt niet meer aan het nut... :no
 
Ik wilde 2 van die 7-euro-emmers bestellen, maar deze kosten nu 24 euro voor 2. Dan koop ik liever een GritGuardset. En het is de basis van het auto wassen, dus eigenlijk onmisbaar.
 
grandscenicman zei:
ik betwijfel het nut van zo'n grittgard trouwens....

Ik ook, m'n spoelwater wordt nauwlijks vies...........
Door eerst te foamen en af te spuiten met de HD zit er mijnsinziens geen vuil meer op die de gritguard nog op de bodem houdt.

Als je gelijk je zanderige auto gaat wassen, wat ik hier niet zie gebeuren, dan heeft het wel nut.
Dus het hangt een beetje af van welke "voorbewerking" je toepast voor het wassen of een GG nut heeft of niet.
 
Ook dan betwijfel ik de werking van zo'n grittguard, ik kan me voorstellen dat het werkt mits het zand en vuil voldoende tijd krijgt om te bezinken. De schotten houden dan de wervelingen in het water wel wat rustig, althans op de bodem. Maar bij normaal auto wassen heeft het zand volgens mij amper tijd om te bezinken.
 
Schadelijk vuil heeft een belangrijke grootte en heeft altijd tijd om te zinken tijdens het wassen. Hoe beter je wasvoorbereiding (foamen bijvoorbeeld) en hoe frequenter je wast, hoe minder schadelijk vuil aanwezig zal zijn.
 
Maar als je washandschoen of wat je ook gebruikt weer in je emmer "sopt" dan vliegen de deeltjes toch weer in het rond die nog niet bezonken zijn?
 
Row zei:
Maar als je washandschoen of wat je ook gebruikt weer in je emmer "sopt" dan vliegen de deeltjes toch weer in het rond die nog niet bezonken zijn?

Die nog niet bezonken zijn wel ja, maar zand zakt sneller dan je denkt. En eenmaal onderop blijft het onderop.

Ik weet niet hoe goed jullie wassen, maar ik heb vrijwel altijd wel wat groter vuil onder de grit guard liggen en dat laat ik daar heel graag verblijven. :cool:
 
zuidwest10 zei:
Gritguard....iedere emmer eentje,NUT ja zekers wel
Ben ik helemaal mee eens, maar.... denk wel dat de grootte van de emmers hierin een belangrijke rol speelt. Heb nu nog steeds de CG emmers (ook ik zit met smart op de emmers van CC te wachten) en die zijn niet zo groot, iets van 13ltr dacht ik. Hoe groter de emmer, hoe groter de kans is dat het vuil beneden blijft en niet tijdens het soppen van je mitt/bone weer door de hele emmer dwarrelt.
Dus mijn inziens is het simpel: hoe groter de emmer, hoe groter het nut van een gritgard is.
 
Die lage emmers zijn te laag. Water klotst over de rand als je met de mitt over de GG gaat. Zowel de Meguiar's als de CG's emmers zijn voor mij te laag.
Heb ooit 1 Megs emmer gekocht en is nu de velgen emmer zonder GG.
 
De emmers zijn vanochtend binnen gekomen en worden straks ingeboekt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.