• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iemand ervaring met "Black & Decker Pivot" handstofzuiger?

-Vanquish-

Detailing addict
1 jul 2008
698
65
Hoi allemaal,

Sinds kort staat mijn wagen door de week in een ondergrondse parkeergarage. Als ik in het weekend thuis bij mijn ouders ben (waar ik men auto altijd was) dan kom ik er nooit toe om aan het interieur te beginnen. Ik doe liever de buitenkant en als het zonnetje schijnt doe ik er graag de wagen van me vader of van kennissen bij en dan schiet er voor mijn vuil interieurtje helemaal geen tijd meer over.
Nu heb ik door de week wel dikwijls tijd en in de ondergrondse parking is ruimte genoeg om rond de wagen te lopen om dus daar het interieur te reinigen. Het enige probleem is dat er geen stroomvoorziening is...
Daarom dacht ik aan deze Black & Decker Pivot auto handstofzuiger die je aansluit op de sigarettenaansteker in de wagen.

699685_PAV1205_1.jpg


Afgaande op reviews zit de zuigkracht wel goed, wat toch het belangrijkste is bij een stofzuiger, dus ik ga ervan uit dat dit voor mij volstaat. Mijn interieur is trouwens nooit echt verschrikkelijk vuil, maar een snelle stofzuigbeurt en eens afstoffen doet al veel. Ook de prijs (nog geen 50 euro dacht ik) is geen struikelblok en er zit eveneens een snoer van 5 meter bij.
Het enige dat ik mij afvraag is of dat de batterij van de wagen dit wel aankan. Ik ken niets van elektronica en wil natuurlijk niet mijn batterij plat krijgen door te veel te stofzuigen. :)
Dus iemand die er wat meer over kent en die me wat meer info kan geven is zeer welkom.
Of zijn er toevallig mensen hier die dit toestelletje hebben of iets dat er op lijkt?

Alvast bedankt.

Hieronder nog even de technische specificaties:

Voltage 12 V
Wattage 11 W
Zuigkracht 315 mm/water (Wat wil dit zeggen? Water kan dat toch niet zuigen of is dat de gebruikelijke manier om zuigkracht uit te drukken? :p )
Luchtstroom 859 l/min
Capaciteit reservoir 350 ml
Gebruikstijd 30 min. (Ik lees nergens dat er een batterij inzit, dus iemand een idee wat dit wil zeggen?)
Uitblaasfilter Ja
Accessoires bijgeleverd Ja
Cyclonic Action Ja
Filterreinigingswiel Ja
Snoerlengte 5 m
Kleur Zwart, oranje, wit
 
Tim heeft een witte maar die was er niet helemaal tevreden over.
 
edit: je hebt geen stroom. :-b

Ik had een filmpje van kassa 2 gepost over hand zuigers

http://player.omroep.nl/?aflID=9068957
 
ThaBird zei:
De dyson is echt :)^

Maar 't is een Black & Decker :-"
En Dyson is toch duur...dacht ik :p

@Dibbuz: Weet je soms ook wat hij er minder aan vond? Mindere prestaties of eerder het gebruiksgemak dat tegenviel?
@Hendrik: Filmpje doet firefox steeds crashen, vreemd. Zal het straks op andere pc eens proberen.
 
Ja dyson is 2 x zo duur maar het wel waard.

zuigt als een tierelier

Je detail je auto toch ook met dure spullen?;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Correctie, ik detail mijn wagen met goede spullen en dikwijls zijn dat niet de goedkoopste inderdaad. Maar Dyson vind ik gewoon overpriced, alsof ze buitenaardse technologie gebruiken...
Beetje zelfde verhaal als met de padwasher, daar zou ik ook nooit de volle pot voor betalen, het moet bij mij allemaal van een studentenbudget komen ;)
 
Thanks! Denk dat ik het dan maar gewoon ga uithalen. Prijs is goed + 2 jaar garantie en voor sleufjes heb ik het niet echt nodig, enkel om de zetels, matten etc eens te kunnen stofzuigen. Heb ook een winkel gevonden waar ze het leveren met wat accessoires en een zak, ideaal eigenlijk voor wat ik het nodig heb!
 
ik ben deze daarnet gaan kopen, voor die 50 euro. zuigkracht volstaat wel, al is het niet extreem.
die 30 minuten wil zeggen dat je het best maar 30 minuten gebruikt aan één stuk, omdat je daarna je batterij teveel zou belasten.
30 minuten stofzuigen is echt wel veel en kdenk niet dat je zolang bezig zal zijn.
Tis wel handig als je naar een meeting gaat, Plug and play :D
 
Ik heb ook zon ding maar 30 minuten haalt die van mij niet.
De dyson haalt amper 5 minuten en dan ligt hij al apegapen.