• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iemand ervaring met deze cleaner?

Een velgenreiniger in het reservoir van een HD..? Dat heb ik nog niet voorbij zien komen. :p

Een velgenreiniger, of in dit geval óók vliegroestverwijderaar, gebruik je puur uit de sprayfles op je velgen en/of lak.


Met dit merk en product heb ik geen persoonlijke ervaring. Het enige wat ik kan zeggen, dat is een vooroordeel;
- Dit soort producten stinken meestal vrij hevig naar zwavel. (Rotte eieren, etc) Voor zover ik weet is die lucht moeilijk te verhelpen óf vrij prijzig om de formule aan te passen. In dit geval is de geur, volgens de beschrijving van het product, vervangen voor een lekker vanille luchtje, maar de prijs is vrij laag.

Ik zou zeggen; Probeer het eens en laat ons weten hoe het is bevallen? Carclean verkoopt geen troep, dus het zal altijd werken.
 
  • Leuk
Reactions: foxman
Een velgenreiniger in het reservoir van een HD..? Dat heb ik nog niet voorbij zien komen.

Een velgenreiniger, of in dit geval óók vliegroestverwijderaar, gebruik je puur uit de sprayfles op je velgen en/of lak.


Met dit merk en product heb ik geen persoonlijke ervaring. Het enige wat ik kan zeggen, dat is een vooroordeel;
- Dit soort producten stinken meestal vrij hevig naar zwavel. (Rotte eieren, etc) Voor zover ik weet is die lucht moeilijk te verhelpen óf vrij prijzig om de formule aan te passen. In dit geval is de geur, volgens de beschrijving van het product, vervangen voor een lekker vanille luchtje, maar de prijs is vrij laag.

Ik zou zeggen; Probeer het eens en laat ons weten hoe het is bevallen? Carclean verkoopt geen troep, dus het zal altijd werken.
Ik bedoelde meer een pre wash. Sorry dat ik dingen door elkaar gooi. 2x een tia in 2 maanden hakt erin
 
Géén probleem, no worries. ;)

Als ik het dus goed begrijp, zoek je een velgenreiniger en/of vliegroestverwijderaar? Je hebt geen mogelijkheid om een prewash te doen, dus je denkt een voorwas-stap te missen welke eigenlijk vooraf gaat aan het gebruik van een velgenreiniger.

Om het even bij één voorbeeld te houden;

Monello - Non-Ferro is bijv. een prima velgenreiniger. Deze is pH-neutraal en kan dus op vrijwel elk oppervlak gebruikt worden, waaronder ook de lak van je auto. (Ook hier kan zeker vliegroest op terechtkomen)


Als ik het niet goed begreep en je zoekt een manier om een voorwas te doen zónder het gebruik van een hogedrukreiniger, dan kan je kiezen voor een prewash-product.

Om het even bij één voorbeeld te houden;

Bilt-Hamber - Touch-Less is een prima foamshampoo en prewash. Deze doe je in een sprayfles/drukpomp en nevelt de auto in. Laat dit inwerken en daarna goed afspoelen.


Beide producten combineren is nóg beter; Eerst alles voorwassen middels de prewash, afspoelen en vervolgens de velgenreiniger gebruiken. (Enkele sprays om de velgenreiniger over de velg te sprayen, laten inwerken, met een natte kwast/borstel de velg boenen, niet afspoelen en opnieuw laten inwerken, vervolgens goed afspoelen)
 
  • Leuk
Reactions: foxman
Dinsdag binnen gekregen en gelijk geprobeerd. Velgen eerst voorgespoeld en toen product erop gespoten. 2 minuten in laten werken en toen met harde borstel ingesmeerd en toen afgespoten. Resultaat mooie schone velgen en aangename geur. Voor dat geld zeker een aanrader.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Heijneker
een velgen reiniger met een fijne geur?

Ik vind de meeste toch echt naar rotte eieren ruiken, dus ben wel benieuwd welke je gebruikt hebt ;)
 
  • Leuk
Reactions: foxman