• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iemand ervaring met Rupes blue coarse foampad ?

@Jasper

Detailing guru
20 jan 2017
302
123
32
Provincie Groningen
Vraagje.....

Heeft iemand hier ervaring met de blue coarse foam pad of de blue microfiber cutting disk van Rupes in combinatie met Gyeon compound of monello veloce ? Of zijn deze pads alleen geschikt voor de blauwe Rupes gel?
Wil het met name gaan gebruiken voor de harde Duitse lakken. In combinatie met de DAP 900 V3.
Ik heb Op de SDD met iemand gesproken die hier best enthousiast over was en was benieuwd of er meer mensen ervaring mee hebben
 

Bijlagen

  • 5EEE8BAA-F8F9-462B-8FC3-4DB3E34A18C3.jpeg
    5EEE8BAA-F8F9-462B-8FC3-4DB3E34A18C3.jpeg
    40,1 KB · Weergaven: 192
  • 465BD70B-3211-4741-826F-8557D08DD0D4.png
    465BD70B-3211-4741-826F-8557D08DD0D4.png
    164,9 KB · Weergaven: 205
Bij een pad ben je niet meteen verplicht het zelfde merk pasta te nemen hoor.

Ik ben zelf geen fan van de blauwe pads van Rupes! Zal eerder voor een paarse of spiderpad van scholl kijken... en die kan je ook prima met Veloce gebruiken.
 
ik heb er diverse gebruikt en doen het prima. je merkt het precies wanneer ze "ouder" beginnen te worden en aan vervanging toen zijn. wat mij opvalt is dat het een vrij grof structuur heeft (cutting) maar zoals hierboven al aangegeven. het is een prima pad, maar soms doet een andere pad het beter op een andere soort lak.
 
ik heb deze tijd geleden eens gebruikt icm de Meguiars d300 cutting compound.
Spettert te veel naar mijn mening (kan verkeerd gebruik geweest zijn)

Ik gebruik vooral de meguiars microvezel pads (cutting en extra cutting) op de harde lakken
 
Pads zijn te klein voor jouw (standaard) meegeleverde BP .Daarbuiten vind ik de blauwe pad te snel slijten en eigenlijk ook niet lekker corrigeren. Mijn 21 heeft em binnen no time vermoord bv...
Kijk eens voor 4" Buff&Shine cutting mf pads.
Heb je een 3" pb kijk dan eens naar Scholl pads en met name de sandwich spiderpad.
 
  • Leuk
Reactions: @Jasper