• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iemand ervaring met Voltcraft lakdiktemeter

Nici

Detailing addict
8 aug 2009
301
62
Heeft er iemand ervaring met de Voltcraft SDM-115 lakdiktemeter verkrijgbaar bij Conrad.

Is dit iets? Kan ik er bijvoorbeeld echt de dikte van de blanke laklaag mee vaststellen? Hoe lastig is het calibreren?
[mod]commerciele links niet toegestaan.[/mod]
 
Dit even uit het archief opdiepen.

Ondertussen al iemand deze getest/in gebruik?

Kan Ferro en non-ferro metalen aan.

Prijs is een vierde van de andere meters, koopje of duurkoopje?
 
Ik heb m ook, goed kalibreren is belangrijk, en wel zaak dat je het regelmatig doet.
Is een beetje omslachtig, maar redelijk goed te doen.

Verder werkt hij prima, zeker gezien de prijs.
 
Waar calibreer je hem op/mee?

Bij mij op het werk hebben we ook laagdiktemeters en die moeten we calibreren op een ongecoat paneel (wat logisch is als je de laagdikte wilt weten natuurlijk)

Waar doe je dat bij een auto? Als je calibreert op de auto zelf heb je een verkeerd 0 punt lijkt me zo.
 
Bij de lakdiktemeter die ik heb, de Paint Detective PD8, zitten diverse metalen (alu en staal) plaatjes en folie opvulplaatjes van diverse diktes.
Deze leg je op het metalen plaatje om te calibreren.

Gauge%20Case%20and%20Calibration.jpg


De plaatjes met folie plaatjes
Calibration%20Large.jpg
 
ah ok :) Standaard calibratieprocedure dus.

Op werk calibreren we altijd op hetzelfde paneel (achterkant) waarop we gespoten hebben, zo heb je altijd het beste 0 punt.
Maar met die plaatjes kan ook natuurlijk.

Edit: 233 euro voor een laagdiktemeter? 8-())

Edit2: hmmm ik zie dat, die wij op werk hebben, zelfs voor +- 750$ staan! pff...... 8-o