• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iemand reeds de combinatie Sonax Netshield + Poorboys Black Hole geprobeerd?

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Goedemiddag iedereen,


Ik heb gisteren een pakketje binnengekregen met de Pb's Blackhole (na wat zoeken waar ze het hadden verstopt :-D). Nu wilde ik deze dit weekend samen met de Sonax Netshield gebruiken. Ik weet dat er een 'kale' lak gevraagd wordt voor de Netshield maar ik vind ook veel topics waar dit wel goed gaat omdat de BH een Polymeerbasis heeft ? Ik dacht dat Shutterpeet ervaring heeft met dit middel.


Als er bv een maand van de standtijd wordt gehaald is eig geen enkel probleem. Heb enkel een gevoel dat de Netshield mss de BH-laag zal weghalen of strepen zal creeëren. Of indien nodig heb ook nog steeds de Colli 476S liggen voor na de BH

Hopelijk heeft iemand dit idee ook reeds gehad :-).

Grtz

Stephan
 
Theoretisch kan het, maar het kan problemen geven (vlekken, strepen, lastig uitpoetsen, korte standtijd enzovoorts). Je zou een paneel kunnen behandelen als test. Update ons dan nog even. ;)
 
Als ik uitga van de theorie zou ik zeggen niet doen. Met een coating is het de bedoeling dat je deze op een zo schoon mogelijke lak aanbrengt. Maar wellicht blijkt uit de praktijk iets anders.
 
Goed Tim,

Ik was vanavond toch van plan om 2 zaken te proberen maar dan gooi ik deze combi er even tussen. Het paneel is van een Golf 3 Zwart Met.
Heb deze in het verleden als eens strak gepolijst, maar gisteren wat waskrassen gemaakt met een zacht sponsje...

Qua duurzaamheid kan ik het paneel wel in de tuin leggen maar dat zal geen echte test. Maar dan weten we al moest het gaan zonder strepen en etc...

2 opties; (Mezzo oranje pad + dapje) (Finale/BH Zwart dapje)

Monello Mezzo - Monello Finale - Sonax Netshield
Monello Mezzo - Pb's Black Hole - Sonax Netshield.

Ook eens kijken wat het mooiste resultaat geeft want denk dat veel mensen dit zich afvragen of de stap Finale zichtbaar is voor de 'gewone' mens op een paneel ;-).

Grtz
 
Finale kan wel degelijk iets doen hoor. Finale heeft ook gewoon correctievermogen, black hole niet. Wat sterk afhangt is de lak. Op lak A finish je al geweldig met mezzo en voegt Finale misschien niks toe, maar op lak B verfijnt finale nog iets meer en krijg je écht dat verschil wat wij als detailers zoeken. Noem het wetlook of hoe je het ook wilt noemen. Vanwege dat laatste beetje extra (we zijn niet voor niks detailers) finish ik altijd met Finale of een andere finishing polish.

Ik ben van mening dat een test op één paneel geen sluitende conclusie zal geven die je door kan trekken op elk ander paneel. Want een ander paneel, met andere lak, kan een ander resultaat opleveren.
 
Hahaha @IbizaSigno. Was een ouder afwassponsje... Zelf met geen druk heb ik SERIEUZE waskrassen gekregen (met de "zachte" groene kant), sneller dan met de rotary en wol droog polijsten...Raar eig, rechte banen geveegd en toch krijg je cirkels...:weetniet

Hoe langer ik me inlees hoe meer ik neig om enkel Mezzo - Finale - Netshield te doen. 9/10 zien de gewone mensen de stap BH toch niet.]D~^... En volgens mij is het leuker als ze 5m bescherming hebben dan + - 2 maanden.

Maar het testje volgt vanavond...

Grtz
 
Bedank Tim, jouw fiat is veel waard :-). Ben gisteren wel niet meer aan het testje gekomen. Gaat voor maandag zijn want straks staat de Audi thuis klaar voor zijn beurtje.
 
  • Leuk
Reacties: Tim