• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iemand tips voor nieuwe velgenreiniger

@Jasper

Detailing guru
20 jan 2017
302
123
32
Provincie Groningen
Hoiii,

Ik ben op zoek naar een nieuwe velgenreiniger.
Ik heb nu de alu-teufel, maar heb het idee dat dat niet helemaal veilig is voor mijn velgen coating.

iemand tips !!!

ik zat zelf te denken aan de waxaddict of de P en S
 

Bijlagen

  • 6B63DBCC-68E6-4BDA-81E8-1EC7F903EEF5.png
    6B63DBCC-68E6-4BDA-81E8-1EC7F903EEF5.png
    375,3 KB · Weergaven: 0
  • 7D8F0893-6E38-4790-9CDA-5F58A37D0E4E.png
    7D8F0893-6E38-4790-9CDA-5F58A37D0E4E.png
    299,3 KB · Weergaven: 0
Ik gebruik de Nanolex professional wheel cleaner en deze reinigt zeer goed.
Ik hoor ook veel goeds van Meguiar’s wheel brightener, maar ik weet niet of deze je lsp aantast.
 
Ik vind zelf bilberry van valet pro wel een goede, milde reiniger. Je kan het zelf zo sterk maken als je wilt ook. Alleen hoe het reageert op een coating weet ik niet. Is het niet beter om een coating met een sopje te onderhouden?
 
Eens!
Behalve wanneer je zwarte glanzende velgen hebt... Dan wil je toch zo veel mogelijk vuil en ijzerdeeltjes verwijderen, vooraleer je een contactwash doet. Anders heb je binnen de kortste keren weer een velg waar de glans van weg is, vanwege de waskrassen.
Ik toch in elk geval.
 
Ik begon iedere wasbeurt met eerst de wielen inspuiten met BH auto foam 4% in een handspayer, paar minuten laten trekken en afspuiten met de HD. Dit haalt al erg veel vuil weg.

Pas daarna de contactwash van de wielen.
 
Deze heb ik nu al paar keer gebruikt.
https://www.carclean.com/nl/soft99-iron-terminator-500ml.html
Weet nu niet of dit echt een cleaner is ook. Want er bestaat veel verwarring bij mensen dat een iron remover tevens een wheel shampoo is.

Heb over het laatst een setje 2 delige velgen laten poederlakken. Centers satijn zwart, binnen en buiten zwart blinkend. Deze sprak dat hij al zijn velgen reinigde met dreft ? Ja, dat kan misschien, maar is dat niet te ontvettend ?
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik zelf graag Monello - Non-Ferro of DodoJuice - Ferrous Dueller.

Van beide ga ik er van uit dat het een de-ironizer is, maar hebben beide een goede reinigende functie.

Een degelijke coating zal een goede pH-tolerantie hebben en kan dus wel wat aan, maar veelao is er niet veel power nodig.