• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iets anders voor polijsten.

schaef

Detailing guru
23 sep 2015
2.764
193
57
Ik heb een vraagje, nu gebruik ik voor het polijsten Poorboys professional Polish. Maar heb het idee dat dit meer een tussen stap is en niet echt iets is om de wat diepere foutjes weg te werken. Nu zit ik te kijken naar iets van Scholl of Menzerna. wat raden jullie aan.
Heb de pads van Scholl paars en Nanolex en Monello.
 
Laatst bewerkt:
+1 voor @Quantoxx
Poorboy's World Professional Polish is inderdaad niet echt een serieus polijstmiddel. Hooguit een heel licht, maar niet iets om krassen te verwijderen
En er is niet een beste merk of beste polijstmiddel. Om krassen te verwijderen zal je een zwaar, een middel en een licht polijstmiddel in huis willen hebben.

Nog een laatste tip: De titel van je topic lijkt me niet heel handig gekozen ;)
 
Ik heb een vraagje, nu gebruik ik voor het polijsten Poorboys professional Polish. Maar heb het idee dat dit meer een tussen stap is en niet echt iets is om de wat diepere foutjes weg te werken. Nu zit ik te kijken naar iets van Scholl of Menzerna. wat raden jullie aan.
Heb de pads van Scholl paars en Nanolex en Monello.
Je werkt met een machine denk ik?
Ik vind Scholl prettig corrigeren (S3 en S17) maar om te finishen gaat mijn voorkeur uit naar Rupes polijstmiddelen.(finished mooier imo)
Nanolex heb Ik ook goede ervaringen mee zowel cutting als finishing.
Monello vind ik alleen mezzo/finale prettig werken.
Rupes vind ik alleen groen,geel,wit prettig werken.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Ik heb nadat ik ben begonnen met de Monello busjes (Mezzo en Finale) de overstap gemaakt naar Menzerna. Kan je heel erg de 2400 en de 3800 aan raden.

Monello is goed, voor m’n gevoel doen de Menzerna’s het iets beter. Maar ja, het is persoonlijk.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
+1 voor @Quantoxx
Poorboy's World Professional Polish is inderdaad niet echt een serieus polijstmiddel. Hooguit een heel licht, maar niet iets om krassen te verwijderen
En er is niet een beste merk of beste polijstmiddel. Om krassen te verwijderen zal je een zwaar, een middel en een licht polijstmiddel in huis willen hebben.

Nog een laatste tip: De titel van je topic lijkt me niet heel handig gekozen ;)
Heb het voor je verandert ;)
 
Ik heb nadat ik ben begonnen met de Monello busjes (Mezzo en Finale) de overstap gemaakt naar Menzerna. Kan je heel erg de 2400 en de 3800 aan raden.

Monello is goed, voor m’n gevoel doen de Menzerna’s het iets beter. Maar ja, het is persoonlijk.
Zat zelf aan de 1000 te denken maar dat zal dan wel echt iets doen. Lastige is om te bepalen wat of welke je nodig hebt. Dat vind ik dan wel handig om eerst van de die samples te kopen en te proberen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: foxman
En Zvizzer uit die van Koch Chemie etc etc

Uiteindelijk ontlopen ze elkaar niet veel en daarom is het dus vooral persoonlijk en niet zozeer feitelijk.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
@GeBas ,het kan prima zo zijn dat jij Menzerna net wat lekkerder vind werken begrijp me goed dat betwist ik ook niet hoor das persoonlijk . En dat het recept (licht) afwijkt dat zou ook prima kunnen er zijn wel meer merken die bij de Menzerna fabriek shoppen maar de basis zal grotendeels hetzelfde zijn denk ik.
Het zou mij bv ook niet verbazen wanneer zou blijken dat de Rupes middelen daar vandaar komen .
 
  • Leuk
Reactions: schaef en Quantoxx