• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iets toevoegen aan dit stappenplan?

BMW335i

Detailing rookie
7 mei 2012
1
0
Beste mensen,

Ik heb de volgende spullen aangeschaft voor mijn auto te detailen, de auto heeft vrij weinig last van swirls en bevat eigenlijk geen krasjes/krassen. Nu was mijn vraag moet ik hieraan nog iets toevoegen? Bijvoorbeeld Raffini Finale Finishing Polish voor diepte reiniging zoja moet ik deze dan nabehandelen met een glaze? Of zijn er beter opties?

Shampoo --> Dodo Juice - Sour Power gloss-enhancing shampoo
Spons --> Monello - Sponge

Klei --> Dodo Juice - Supernatural Fine Detailing Clay
Kleispray --> Dodo Juice - Born Slippy clay lube refill concentrate

Wax --> Monello - Ibrido Hybrid Wax
Pads --> Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator, Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Doeken --> Peluche Bianco, Peluche Verde

Alvast bedankt

Als de auto geen last van swirls heeft, dan heeft Finale naar mijn mening niet echt een toegevoegde waarde (zeker niet zonder DAP). Een glaze is een persoonlijke keuze, ik vind het zelf erg mooi, maar het gaat wel ten koste van de standtijd van de wax.

Ook zou ik nog een droogdoek bestellen, zodat je geen kalvlekken krijgt na het wassen. Ik heb overigens geen ervaring met de Sour Power shampoo, maar volgens mij is de Born to be Mild beter. De twee verschillende pads hebben ook weinig nut aangezien je er maar 1 nodig bent voor het aanbrengen van de wax, je kan volgens mij beter wat extra geld investeren in doeken, aangezien je daar nooit te veel van hebt :ja .

De shampoo keuze is prima , heb deze ook en vindt dit de fijnste van de Dodo`s.

En inderdaad een droogdoek nemen.

De Finlae kan je incombinatie met een witte of zwarte handpad gebruiken als een lichte cleaner en om eventuele marring van het kleien te verwijderen.

De keuze van de wax is ook top , heerlijke wax.Persoonlijk vindt ik deze het lekkerste smeren als er eerst een glaze opzit.Zonder vindt ik hem wat stroevig smeren.Dus als je een donkere lak hebt dan kan ik je de Black Hole van Poorboys aanraden.

En heb je ook al iets voor je ramen?? ( byv de Poorboys Spray en Wipe )
En iets voor de banden ( byv de Poorboys Bold N Brigth )
En voor de velgen? ( byv de Poorboys Wheelsealant )
En voor de trims??? ( byv de Poorboys Trim restorer of de Black Wow van Black Wow )

En doeken daar kan je geen genoeg van hebben;)