• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

iichel en z'n Polo

Welkom op het forum Iichel. Leuk dat je je toch voorstelt zonder direct grote detail-plannen. Auto lijkt het me wel waard om vertroeteld te worden. Ik zie zo wel een hele waslijst met mods, maar volgens mij kunnen wij als gast op dat forum helaas geen foto's bekijken... :(
 
  • Leuk
Reactions: iichel
Oh, bij deze een plaatje bij het praatje... De auto is in 2015 gepoetst door een bevriende hobbyist, die heeft een middagje zich helemaal kunnen uitleven op de buitenkant:

11244894_974280019281987_4740246528026225471_n.jpg


Ik ben me een beetje aan het inlezen, wat er allemaal te doen is aan de lak en de andere oppervlakken, zowel binnen als buiten.
Deze heb ik al gelezen: https://forum.carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4266/

Ik ben mezelf een beetje aan het inschatten hoeveel ik er aan wil uitgeven (meteen een DAP/Flex machine kopen) en of detailing wel helemaal mijn ding is, of dat ik de laatste maanden 'impulsief' hier aan begonnen ben :)
 
  • Leuk
Reactions: capszz
Hoi ik ben Mickel en meld me aan op een honden forum! Ik hou (nog) eigenlijk helemaal niet van honden maar ik speel wel graag met mijn cavia! :rolleyes:

Dat is beetje wat ik las in je openingstopic :joy:

Maar van harte welkom op dit detail/ clean en poets forum!

Mooie Polo heb je! Deep Black Pearl? Dan komt het poetsen van zelf wel ;)
 
  • Leuk
Reactions: iichel
Haha als ik een ding geleerd heb, is dat je op fora erg veel kunt leren. Vandaar dat ik graag wil leren om de vacht van m'n enorm geliefde cavia goed te verzorgen ;)

Dit is een unilak zwarte Polo (helaas geen metallic). Maar dat geeft niet, daarop zie je ook iedere swirl en ieder krasje, zodra de zon er een beetje op staat.

Ik ben me een beetje aan het inlezen op een polijstmachine en wel besloten dat ik nog niet ervaren genoeg ben voor een rotary. Twijfels tussen een DAP500/900 of een Rupes Bigfoot.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Welkom @iichel Wat een DA-machine betreft, een DAP500 lijkt me te licht voor de waarschijnlijk harde lak van de Polo. Ik denk dat je moet kiezen voor een wat krachtiger machine, maar wel één die ook voor een beginner goed te gebruiken is. Dan zou een DAP900 of een DAP900plus (grotere uitslag) waarschijnlijk de beste keuze zijn. Volgens mij heeft @Istnogferarie nog een 2e hands DAP-Plus in de aanbieding.
 
Dank je Cordoba, ik ben me zo tussen het shorttracken, Formule 1 en de rest van de zondagmiddag aan het inlezen in een machine. De DAP serie wordt inderdaad vaak aangeprezen. Hier in Zwitserland zijn de Rupes machines redelijk goed verkrijgbaar, bv de LHR21 en LHR12, beide excentrisch. Wellicht dat er zo'n eentje komt.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Mijn advies zou zijn om eerst gewoon een DAP900 V3 aan te schaffen. Hier kan je alles mee doen én je hebt de optie om een kleine backingplate te gebruiken. :)

Een Rupes kan je er dan later bij nemen.
 
@iichel Ik dacht dat je mogelijk regelmatig in Nederland was, maar als dat niet zo is, is een 2e hands machine in Nederland niet interessant. Zijn de Rupes machines in Zwitserland wat beter betaalbaar in vergelijking met de concurrentie?

Edit: Rupes 12 lijkt me te licht, heeft wel 12 mm uitslag, maar slechts 400 watt vermogen, dus zonder de machine te kennen, maar puur op basis van de specs denk ik dat ie te kort komt voor de Polo.
 
Laatst bewerkt: