• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

IJskrabben krassen?

Joshua Wong

Detailing addict
26 apr 2015
80
50
De winter staat weer voor de deur. Nu wil ik mijn ruiten zoveel mogelijk krasvrij houden. Ik las dat ijskrabben krassen veroorzaakt. Nou dacht ik aan dit product https://www.Carclean.com/product/Autoglym/De_Icer_500ml_10589_100132. Want zijn eigenlijk de nadelen van het gebruik van dit soort producten? Krijg je en vettig goedje op je ruiten? Wat doet het met de wax als het op je lak bijvoorbeeld komt? Of wat doet het met je rubbers van je ramen?
 
Als ik de omschrijving lees en de reviews, is het een super/spul. Blijkbaar voor rubbers veilig.

Wat het met je raam doet of bij contact met je wax, weet ik niet.


Greetz
 
Prima spul, net als de sproeiervloeistof van Autoglym
Oppervlaktespanning op de lak lijkt even minder
Maar dat is ook echt tijdelijk
 
Ik heb toch maar de beslissing genomen om gewoon te krabben. Iemand misschien hier wat tips om krassen op de ruit zoveel mogelijk te voorkomen?
 
Die autoglym ontdooier werkt inderdaad super! Niet heel erg zuinig in gebruik, maar het doet zijn werk goed. Veel veiliger dan krabben, er ligt altijd wel iets van stof of zand op je ruit, als je dan gaat krabben kras je dat heerlijk in het oppervlak. Niet doen dus.
 
Helpt niet tegen bevriezen, maar het ijs hecht simpelweg alleen aan zichzelf en niet echt aan de ruiten. Krabben is dus een eitje ;)
 
NOOIT Krabben!
Ik had een paar jaar geleden net een nieuwe voorruit in een Volkswagen TDI Variant, in de winter dus ramen krabben en na de winter werd je bijna gek als de zon op de ramen scheen, een en al krasjes.
 
Ik zou niet voor de optie (lauw) water gaan. Dat water koelt -zeker als het erg koud is- af en zorgt voor meer ijs op andere plekken. Je zult niet de eerste zijn die de deuren vaster laat vriezen dan vooraf of bij je werk aankomt met vastgevroren portieren. ;)

Daarnaast kun je door het temperatuurverschil je ruit verknoeien als er ergens een heel klein barstje zit. Gewoon een goeie glascoating erop en een ruitontdooier sproeien. Garantie dat je geen krasjes zult krijgen! Met name de kunststoffen ruitenkrabber zijn, als ze erg koud zijn, kei- en keihard. Ze verkopen niet voor niets messing ruitenkrabbers die 'zachter' zijn dan kunststoffen. Maar dan nog: ruitontdooier is het meest safe!
 
En ook nog eens het makkelijkste in gebruik. Product op de ruit sprayen vindt ik makkelijker dan de ruiten krabben.
 
Met krabben heb ik al genoeg ruiten verpest. Ik heb in de winter een goedkoop elektrisch kacheltje (240V) met een dienblad in de auto liggen. Een kwartiertje voor vertrek in de morgen, kacheltje aan op het dienblad op de achterbank, bij vertrek alle ruiten schoon. Tevens een fles de-icer in de auto voor noodgevallen.