• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ijskrabber breekt af, kras in vooruit.

ChiLLoZ

Detailing rookie
30 aug 2009
1
0
Goedemorgen heren & vrouwen detailers,

Vanochtend ging ik de ruit krabben en toen brak mijn ijskrabber opeens af.
Door het breken is er een kras in mijn vooruit gekomen. Het is zo'n witte vage streep die je voelt zitten in het glas, als je er met je nagel overheen gaat is het niet direct dat je blijft haken ofzo.

Echter zit hij wel precies in mijn gezichtsgedeelte. Hoe is dit weg te krijgen of is er wellicht iemand die dit (tegen vergoeding) kan of wilt doen in de regio Eindhoven?
Ik kom wel langs da's geen probleem. Als blijkt dat het NIET gefixed kan worden wil ik een nieuwe voorruit want ik erger me groen en geel aan deze kras.

Foto's heb ik even genomen met mijn telefoon:

[mod]plaatjes te groot[/mod]
[IMG ]http://i46.tinypic.com/1zns6d2.jpg[/URL]

[IMG ]http://i46.tinypic.com/zveixt.jpg[/URL]
 
Dat ga je er niet uit polijsten ben ik bang.
Glas is daarvoor veel te hard.

Je kan nog contact opnemen met Glasgarage (Venlo in jou geval)
Zij hebben een machine genaamd 'Lucy', welke de voorruit kan polijsten.
Kost een paar tientjes, en ze kunnen van te voren wellicht al aangeven of ze dit eruit kunnen krijgen of niet.
 
DannyL;316841 zei:
Dat ga je er niet uit polijsten ben ik bang.
Glas is daarvoor veel te hard.

Je kan nog contact opnemen met Glasgarage (Venlo in jou geval)
Zij hebben een machine genaamd 'Lucy', welke de voorruit kan polijsten.
Kost een paar tientjes, en ze kunnen van te voren wellicht al aangeven of ze dit eruit kunnen krijgen of niet.

Heb ze inmiddels al gemaild.
Zal ze straks eens bellen.
 
Is dat wel een kras in het glas? Wat voor ruitenkrabber was het, één van kunststof? Het zou me verbazen dat kunststof kan krassen op glas. Weet je zeker dat het er in zit en niet erop?
 
Je zou een bedrijf kunnen benaderen die de robot 'Lucy' inderdaad heeft staan. Die polijst je ruit weer naar nieuw.
Maar als je verzekerd bent tegen ruitschade kun je hem meestal zonder eigen risico naar een schadegarant bedrijf brengen.
 
Die kras is wel heel lang hoor. Hoeveel druk heb je gezet op je krabber?

Succes met de schade afhandeling!
 
SLK;316844 zei:
Is dat wel een kras in het glas? Wat voor ruitenkrabber was het, één van kunststof? Het zou me verbazen dat kunststof kan krassen op glas. Weet je zeker dat het er in zit en niet erop?

Eens met SLK

is het niet een laagje kunstof van de krabber dat op het glas achterblijft?

dan zou je het met een dapje even kunnen proberen. Baat het niet .....

nieuwe ruit kan altijd nog
 
Het was een krabber met zo'n rubberen handvat en de top was van metaal. Het kunststof zelf heeft geen schade veroorzaakt, op het moment van afbreken is een ijzeren deeltje waaraan de 'krabber' vastzat over het glas heen gegaan.
Mijn verzekering dekt wel ruitschade maar geen krassen helaas. Carglass belde zojusit dat het tussen de 500-1000 euro gaat zitten.

Ik heb eraan gevoeld en het voelt aan als een kras in glas. De rest is glad en dit stuk voel je zitten en is een beetje stroef en melkachtig. Ik heb al geprobeerd te sproeien want dacht zelf ook dat het een vlek was maar dat was helaas niet het geval.
Als ik het goed begrijp dus niks meer aan te doen helaas. Had nog wat hoop maar die begint steeds verder te vervliegen.
Goedkoopste oplossing? Wie komt er ff voor me rijden op een grindpad met een SUV? :(
 
De goedkoopste oplossing kun je idd zelf wel bedenken. En informeer echt even naar die polijstmetheode met Lucy:eek:)
 
sj0ertum;316858 zei:
De goedkoopste oplossing kun je idd zelf wel bedenken. En informeer echt even naar die polijstmetheode met Lucy:eek:)

Iemand die ervaring heeft met dat apparaat? Ik zie het in werking en ben benieuwd.
Maakt me niet uit of het 100 of 200 euro kost. Vanaf dan ook NOOIT meer een ijskrabber voor mij.
Hooguit een plastic ding of een krasproof ding. Nu zit ik met de brokken terwijl ik juist dacht een goeie te hebben [:diablo]
 
Ik geloof dat polijsten met dat apparaat 4 tientjes kost..
Bel ze eens en vraag naar de mogelijkheden zou ik zeggen
 
Gewoon zo'n spray halen en die op je ruiten spuiten. Kost iets meer dan een krabber en je ruiten worden er ontieglijk smerig van daar waar je wisser niet komt, maar het scheelt je wel dit soort dingen. Ook nooit meer ijskrabbers voor mij.
 
Ik gebruik ook geen krabber meer. Ik heb hier eens een fles 'De-Icer' van Autoglym gekocht en die gaat de hele winter al mee.
Gewoon je ruiten insprayen, even wachten en met een trekker de ruit schoonmaken. De ruiten worden er ook niet vet van.
 
Oh ja ik spuit het er gewoon op en laat het zitten, bij het wegrijden gebruik ik dan de ruitenwissers :-b
 
Morgen gaat hij door de LUCY heen.
Ikzelf zal er niet bij aanwezig zijn in verband met werk. Ben HEEL benieuwd hoe hij eruit terugkomt.
Prijs was overigens 60 euro en ze waren best aardig daar in Venlo. Het kon zijn dat hij twee hits nodig had (2 uur dus onder dat apparaat) en de garantie dat het weggaat heb ik nooit.

Wat een ongelofelijke shitzooi is dit overigens. Ben ik zo mega zuinig op m'n autootje en dan gebeurt dit.
Al de hele dag zo'n baalgevoel van binnen alsof er iets of iemand dood is terwijl het notabene maar om een voorruit gaat.

Onderhoud = top
Detailen = top
Technische staat = top
Banden = top

En dan door zo'n klein dingetje dat alles volledig teniet doen.
Als er een nieuwe komt (ruit of auto lol) dan komt de DE-ICER er en iedereen in een straal van 10m om mijn auto met een krabber krijgt met mij te maken :bad [:diablo] ]-0
 
Ik heb al jaren geen krabber meer in de auto, gebruik alleen de-icer (over de nanolex coating) en de blower in de auto.
Na het opspuiten voor de de-icer even de ramen afnemen een trekkertje :)^

Hopelijk wordt jou ruit weer netjes.
 
Zo te zien zitten die krassen ook in je gezichtsveld? Of net niet?
Als de ruit beschadigd is en je bent WA+ of All Risk verzekerd kan er gewoon een nieuwe voorruit in. Betaald door de verzekering, met een eigen risico.

De ruit hoeft niet kapot te zijn om vervangen te worden, slecht zicht is al voldoende. Wel altijd overleggen met je verzekering via een Glasgarant hersteller.

Ik ben wel reuze benieuwd of Lucy soelaas kan bieden. Ik heb het apparaat een keer op een beurs gezien en dat was best indrukwekkend. Echter ben ik altijd huiverig geweest omdat als je glas gaat polijsten, je altijd vertekening krijgt. Aangezien Lucy de gehele ruit polijst zal het blijkbaar mee moeten vallen.

Deel vooral je ervaring als Lucy bezig is geweest! :idee