• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ijzerverwijderaars en APC+D (Allergie?)

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.868
193
34
Leersum (Utrecht)
Hey GlimKezen en GlansGleuven,

Even een rare vraag; Wanneer ik een ijzerverwijderaar gebruik (Non-Ferro, Ferrous Dueller, etc) en/of de APC+D van Poorboys World, dan heb ik de dagen erna enorm droge en vervolgens beschadigde houd in mijn gezicht. :scream:

Zover ik weet ben ik nergens allergisch voor, dus ik denk dat de 2 producten (met name de APC+D) voor de klachten zorgen. Ik heb het namelijk ook écht alleen na het gebruik hiervan, dat is opvallend.


Zijn er mensen die dit misschien ook hebben of zich er enigzins in kunnen vinden?
 
In je gezicht :eek:

Ik heb zelf sinds enkele maanden een vlek op mijn linkerhand. Tussen de duim en wijsvinger. Ik heb hier inmiddels via de huisarts speciale zalfjes voor gekregen. En dat werkt aardig.

Maar of dat ook door het detailspul komt, geen idee!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Hey GlimKezen en GlansGleuven,
dan heb ik de dagen erna enorm droge en vervolgens beschadigde houd in mijn gezicht.

Je moet het ook op je auto gebruiken, niet op je gezicht of hoopte je dat het je zou ontvetten:p? Maar even zonder gekkigheid ik had er wel last van op m'n handen bij gebruik van die apc, maar gebruik het nog alleen met handschoentjes aan. Gebruik jij handschoentjes? Kan het misschien komen dat je erna onbewust je gezicht aanraakt en het nog aan je handen zit? Door zweet weg vegen etc.
 
@RoyR - :)

@Jdb - Zweet wegvegen doe ik met mijn arm/mouw... :) Ontvetten van mijn gezicht doe ik met remmenreiniger, maar dat hydrateert. :p

Heb het alleen in mijn gezicht, niet op handen of dergelijke. Dus ik neem aan dat ik er niet allergisch voor ben ofso. (Was wel eens mijn handen effe snel met een spraytje APC+D)

Ik heb niet het idee dat ik met mijn handen in mijn gezicht kom, maar misschien nevel ik tóch wat in mijn gezicht of trekt het via mijn handen naar mijn gezicht.

No clue! :)
 
Met APC van Meguiars heb ik geen bijzonderheden. Wel merk ik wanneer ik het veel met mijn handen aanraak, dat ik droge handen krijg. Maar dan moet ik er wel heel erg mee in aanraking komen.
@Quantoxx
Komt natuurlijk omdat jij een bijzonder zachtaardige persoonlijkheid bent.
 
@Aficior - Grapje van de maand. :p Ben wel zacht, maar dat komt omdat ik gewoon te dik ben, hahaa! :D

Ja, het lijkt op ''gewoon'' uitgedroogde huid. Dat zou ik bij een APC en met name de APC+D nog kunnen voorstellen, maar heb het ook bij de ijzerverwijderaars.

@Cordoba - Ik zei ook niet wie z'n mouw, he! :p

@Jeroen - Kweenie... Ik zal de huisarts eens bellen en vragen of dit het geval kan zijn. Vind alleen mijn huisarts een kwakzalver, want hij neemt mij nooit serieus! Laatst dacht ik last te hebben van mijn eierstokken en die beunhaas vertelt mij doodleuk dat ik een man ben die gewoon nodig moest poepen. Kan je toch niets mee, zo'n arts...
 
  • Leuk
Reactions: Jdb
@Quantoxx dat zou wat zijn als het je hielp te ontvetten, haha.
Maar ik heb geen idee, misschien dat het door de nevel komt. Heb je het ook met het handen wassen wat je aangeeft of alleen bij veelvuldiger gebruik tijdens het detailen? Huid van gezicht is wel gevoeliger en het is een ontvetter+, dus kan dan ook invloed hebben op je lichaams vetten. Heb je het ook bij andere apc? of heb je die niet staan?
 
Misschien zit je vol ijzer? Check anders beide flessen eens met wat erin zit qua bestanddelen? Misschien een gelijke, waar het bij jou van kan komen
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Het is altijd verstandig om bescherming aan te doen, nitril handschoenen, mondkapje enz.
Ik vind persoonlijk dat men ook kan gaan overdrijven.
Dat er bij coatings bescherming wordt genomen dan ben ik het hier mee eens,
voor de overige onderdelen denk ik dat, muv Quantoxx bv, er nog nooit mee gewerkt werd en nog nooit over gepraat werd.
Ben je dus per ongeluk wel vatbaar voor iets, dan neem je wel bescherming, voor de rest loopt wel los.
Nogmaals, ik snap de vraag van Quantoxx wel, maar vind ook dat men niet in een volledig anti-iets-pak moet gaan lopen.
b-protection-explosive-command-wear-protective-clothing-swat-team-blow-up-military-police-603402.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RedCat en Quantoxx
Tja, het blijft allemaal rommel natuurlijk. Hoe kan het anders zo goed reinigen?

Ik gebruik met bijna alles nitril handschoenen, maar als de wind verkeerd staat dan krijg ik ook last van apc en ijzerverwijderaar in luchtwegen e.d. Neemt niet weg dat ik het gewoon blijf gebruiken!

Maar die nitril handschoenen zijn echt super voor vanalles, ik gebruik ze heeeel veel bij het sleutelen.
 
De meeste APC's staan stijf van de zouten
Slecht voor je huid en desastreus voor de luchtwegen
Opletten dus met spetters en zeker geen nevel inademen

Effect op de luchtwegen kan nog jaren later aan het licht komen
 
Thanx voor alle feedback, mensen! :heart: :p

Het blijft dus gewoon sterk spul, ''die Fisherman's Friend''... en ik denk dat ik gewoon tijdens het werk dan loop te zweten en toch in contact kom met het product. Uitdrogen van de huid...
 
Misschien moet je je eigen huid ook gaan detailen i.v.m. Uitdroging!

Toen ik nog werkte in de ploegendienst, merkte ik ook dat m’n huid merkbaar slechter werd.
Opeens kreeg ik een smeersel in een rond blauw potje met MEN erop. En dat werkt! :no_mouth:

En dan niet eens in de drie weken smeren, maar gewoon iedere dag,... de huid knapte er zichtbaar beter van op!
 
Thanx voor alle feedback, mensen! :heart: :p

Het blijft dus gewoon sterk spul, ''die Fisherman's Friend''... en ik denk dat ik gewoon tijdens het werk dan loop te zweten en toch in contact kom met het product. Uitdrogen van de huid...

En dan draag je al zo weinig kleren tijdens het detailen en het dan alsnog warm krijgen en zweten:p