• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik krijg mijn auto niet schoon!

POTUS

Detailing rookie
17 jan 2018
5
2
33
Maastricht
Hallo, ik hoop dat ik dit plaats in het juiste topic.

Ik ben in het bezit van een Witte citroen c3 uit 2009. De auto is van binnen heel netjes, maar van buiten wat minder.

Het probleem is dat ik hem vaker met de hand heb gewassen soms 2x achter elkaar, maar er blijft een zwart laagje en zwarte strepen op de auto liggen als je goed kijkt. Ook van die zwarte lichtere krasje van het instappen bij de dorpels, die ik ook overigens aan de onderkant ook niet schoon krijg.

Persoonlijk word ik er helemaal gek van. Ben een absolute leek op het gebied van poetsen, maar ik onderhoud mijn auto altijd goed, dus dan moet hij er ook netjes uitzien.

Hoop heel erg dat jullie(de experts) mij een beetje weg wijs kunnen maken. Bijvoorbeeld wat ik het beste kan gebruiken om de auto echt mooi schoon en beschermd te krijgen?

Wat uiteraard ook foolproof is.

Zou het heel hoog op prijs stellen...


$_85.JPG
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens te zoeken op de term 'kleien'. Wellicht scheelt dat een hoop.

In het kort: met kleien haal je een hoop contaminatie van je lak die bij wassen niet lekker loskomt.

Eens kijken of je met een wasbeurt + kleien + eventueel een milde paintcleaner verschil gaat zien.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Ik denk niet dat het door de manier van wassen komt.

Van op de juiste manier wassen, wordt je auto niet schoner hoor.. het beperkt alleen de gebruikerssporen.

Soms krijg je vuil gewoon niet weg met wassen, zeker als de lak slecht beschermd is. En dan moet je niet gaan lopen boenen maar aan dingen als kleien denken als eerder aangegeven.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Ik denk niet dat het door de manier van wassen komt.
Van op de juiste manier wassen, wordt je auto niet schoner hoor.. het beperkt alleen de gebruikerssporen.

Fair enough! :D Maar misschien wast Potus al met wat sterker spul of juist met handzeep. :p Was ook meer een vraagstelling omdat ik ook benieuwd was naar hoe-en-wat.

Een foto is inderdaad ook wel handig.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Wordt moeilijk zeggen zonder het zelf gezien te hebben, in eerste instantie kleien maar voor hetzelfde geld is de witte lak gaan krijten, bij rode lak valt dat wel snel op maar bij witte niet, kom je vanzelf achter als je klei ineens wit wordt.