• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik weet het even niet

foxman

Detailing addict
4 jun 2020
67
63
Staphorst
Hallo luitjes,

Vroeger had ik de poetsspullen van mequairs voor het stappenplan. Nu wil ik overstappen op Poorboys. Welke producten heb ik dan nodig? Ik heb de clay en de bijbehorende vloeistof besteld. Wat moet ik nog meer hebben? Alvast bedankt. Ohja ik heb een grijze Octavia
 
Hey Foxman,

Niemand kan raden welk stappenplan en bijbehorende producten jij had. ;)

Als je wilt overstappen naar een ander merk, dan is het snuffelen in de webshop niet lastig, toch? (Filteren op merk)
 
Misschien kan je je gewenste stappenplan wat beter toelichten.

Aan polijstmiddelen ga je voor je Octavia bij Poorboys (en ik denk Mequairs ook) te kort komen aan kracht.
Zelf rijdt ik ook met een zilverkleurige Octavia 3 Combi en die lak is best hard.
Octavia.jpg
 
Misschien kan je je gewenste stappenplan wat beter toelichten.

Aan polijstmiddelen ga je voor je Octavia bij Poorboys (en ik denk Mequairs ook) te kort komen aan kracht.
Zelf rijdt ik ook met een zilverkleurige Octavia 3 Combi en die lak is best hard.Bekijk bijlage 132906
Zelfde model als mij dus. Wat zou jij adviseren dan eventueel? De lak is altijd wel goed onderhouden maar hij kan altijd beter glimmen hè.
 
Ik onderhoud de lak machinaal middels een DAP en gebruik daarbij Monello polijstmiddelen.
Met de hand zal er weinig te corrigeren zijn aan de lak omdat die best hard is. Qua polijst zou je dan kunnen kijken naar Monello Veloce icm een harde handpad.

Mocht je het met de hand willen gaan doen dan is wellicht de Nanolex SiOne ook een leuk product (is nog niet verkrijgbaar in de webshop, zijn al wel reviews van op het forum).
 
  • Leuk
Reactions: foxman
Ik had het 3 stappenplan. Dus klei, paintcleaner, polish en wax.
Dit zijn dan al 4 stappen. :p

* Is er een reden waarom je perse bij één merk wilt blijven? (Poorboys World)
* Bedoel je met ''polish'' een polijstmiddel? (Gezien de stappen, bedoel je waarschijnlijk een glaze)

Als ik je gewoon goed spul mag adviseren:

- Monello - Dolce Verde (Medium klei, meeste klei voor je geld + goede opbergdoos)
- Dodo Juice - Born Slippy Concentraat. (Voor €8,- heb je dan al 2,5L glijmiddel. Zelf aanlengen in een sprayfles)
- Poorboys World - Professional Polish (Paint Cleaner) ... of ... White Diamond als Glaze + paint cleaner in één.
- Collinite - 845 / 476S als wax.
 
  • Leuk
Reactions: foxman
Dit zijn dan al 4 stappen.

* Is er een reden waarom je perse bij één merk wilt blijven? (Poorboys World)
* Bedoel je met ''polish'' een polijstmiddel? (Gezien de stappen, bedoel je waarschijnlijk een glaze)

Als ik je gewoon goed spul mag adviseren:

- Monello - Dolce Verde (Medium klei, meeste klei voor je geld + goede opbergdoos)
- Dodo Juice - Born Slippy Concentraat. (Voor €8,- heb je dan al 2,5L glijmiddel. Zelf aanlengen in een sprayfles)
- Poorboys World - Professional Polish (Paint Cleaner) ... of ... White Diamond als Glaze + paint cleaner in één.
- Collinite - 845 / 476S als wax.
Kan je de polish met de hand gebruiken of moet je dan echt een machine hebben? Mocht er iemand in omgeving Meppel/Zwolle wonen waar ik eens kan kijken dan graag.
 
De Paint Cleaner zal chemisch de lak reinigen. Deze kan je dus op een handpadje doen en inmasseren.

Als je een polijstmiddel bedoeld, dan is dat ook handmatig te doen, echter kan je dan flink aan de bak zoals @Juffer1 al aangaf.


Oh.. en je hoeft niet berichten te quoten als ze letterlijk een bericht erboven staan. ;) Maakt het alleen maar rommeliger i.p.v. overzichtelijk.
 
  • Leuk
Reactions: foxman