• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik weet het niet, graag jullie advies over Gyeon Rim en inmiddels ervaring met tuf shine

And the story continues: auto ingeruild op een nieuwere. De velgen uit het begin van dit topic gehouden en zijn “ gedegradeerd” tot winterwielen. Ze houden zich trouwens top. De rim zit er nu een jaar op en de beading is nog prima. Af en toe een pufje wetcoat en dat is alles.

Maar goed: op de nieuwe auto zitten prachtige Midir velgen, antraciet, gepolijst met blanke lak. Omdat ik ze erg mooi vind maar door dat gepolijste oppervlak wat minder geschikt zijn als wintervelg, wordt dit dus de zomerset.

Dit lijkt nog best redelijk

C142EA5E-6592-4A21-A782-641B47736ADA.jpeg


maar dit was een ramp:

B3FBAE08-C5EB-40F8-AC92-0DA007FF29EA.jpeg


Allemaal teer of andere plakzooi. Non ferro deed niks, Apc deed niks, dus maar valet pro tar&glue besteld. Helaas had de fles behoorlijk gelekt, dus een plakkerige stinkzooi in de doos, maar goed. Na uren boenen ziet het er zo uit:

A6D7F574-A4A1-4F83-AE8B-8DE10D428EEC.jpeg


Wat een pokkewerk, maar toch 95% kunnen verwijderen, ik ben tevreden. 2 velgen schoon, nog 2 te gaan. Daarna in de Gyeon Rim. Misschien nog de bandjes met tuff shine, hoewel het resultaat me tegenviel de vorige keer. Is veel werk en ziet er even erg goed uit, maar dat even duurde misschien maar een maand en dat is me wat te kort voor de tijd die het kost. Maar misschien verander ik nog wel van mening... Zo ziet het er nu uit (nog zonder Rim)

B562521B-1259-427C-A8B9-04E4AF0E39F2.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: SkyBuMp en Nick1407
Ga je de velgen nog wel polijsten voordat je RIM gaat aanbrengen? Dit zorgt voor de bonus glans voordat de coating erover gaat.
 
Dat niet alleen maar een cleaner/polijstmiddel zorgt ook voor een schonere basis en is cruciaal voor de hechting van een coating.
 
  • Leuk
Reactions: SkyBuMp
Uiteraard, polijsten met de Cone en daarna Prep. Dan pas de rim erop. Maar eerst de andere 2 velgen nog schoon zien te krijgen. Het lijkt alleen wel of de velgen opnieuw met blanke lak zijn behandeld. Op zich prima gedaan maar er zitten wel een paar lijkt wel ingebrande puntjes onder de blanke lak. Die ga ik er niet uitkrijgen.
 
  • Leuk
Reactions: SkyBuMp
En vandaag afgemaakt. Gepolijst met de dap en de Cone, daarna Prep en de rim erop. Helaas een paar niet te herstellen krassen doordat een of andere bruut balanceerlood grof heeft verwijderd, maar tevreden, eens kijken of deze laag het weer zolang volhoudt als de behandeling vorig jaar van de wintervelgen. Geen goed verhaal zonder foto’s:

CEB3E73D-0A2A-4F81-99D1-3B276DC9DF0F.jpeg
DD1249E6-BA59-4CCB-AB3A-4294D70A68B8.jpeg
C19CCB3D-3A60-40AA-B1FB-510A7073AA64.jpeg
5F57CFA7-497C-4C54-9292-247F9C64FCFF.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Dany
Alle foto’s hebben een bruine waas, ligt waarschijnlijk aan mijn fotografie capaciteiten... in het echie zijn ze mooi zwart. Alleen de tuf shine moet er nog op....
 
  • Leuk
Reactions: SlomeDuikelaar
Het kan uiteraard ook, dat de flitser van je camera, de waarheid laat zien ;)
Ik zou je banden, alvorens in de dressing te zetten, eens goed reinigen, met als je hebt Back-to-Black of wellicht iets vergelijkbaars en anders een good-old APC gebruiken.

PS. mocht je de Back to Black willen bestellen, moet je wachten tot april/mei (heb ik van een betrouwbare bron)
 
Heb al zeker 5 rondjes met de cleaner uit de tuf shine set gedaan, ligt echt aan de foto’s...
 
Toch niet tevreden over de tuff shine, zeker niet in verhouding tot de tijd en inspanningen die je erin steekt. Ook nu weer na echt tig keer schoonmaken is de standtijd bedroevend kort. Na 2 weken eigenlijk geen effect meer. Ik doe ‘t niet weer.:sob:
 
Heb al zeker 5 rondjes met de cleaner uit de tuf shine set gedaan, ligt echt aan de foto’s...
Was het schuim na die 5x ook spierwit? :D Op de foto zie je niet alleen een waas, maar dat het niet egaal gekleurd is doet mij vermoeden dat de band nog niet schoon genoeg is.

Ik geloof dat Jansen de bandencoating van Tuf heeft gebruikt en dat hij er tevreden over was. Toch @Jansen ?
 
De foto’s heb ik gemaakt na de rim-behandeling. Vorige week de banden voor de wissel nogmaals zeker 6x schoongemaakt, het schuim was spierwit. Na de behandeling ziet er top uit, maar helaas niet voor lang. Dit is nu de 3e set die ik heb behandeld, met altijd hetzelfde resultaat. Mission not completed helaas. Ik laat het maar zo, doe het niet weer....
 
Ik heb het op 2 sets gebruikt, maar ik gebruik het niet meer. Standtijd is wel beter dan andere dressings, maar je moet er zo veel tijd in steken dat het het voor mij niet waard is. Misschien nog een keer op een set vers rubber. Dan hoef je minder schoon te maken