• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik wil een autohoes aanschaffen, maar de antenne kan er niet doorheen

Sandra

Detailing rookie
26 nov 2012
4
0
Hallo iedereen,

Ik overweeg om voor mijn auto een beschermhoes te kopen.

De auto staat altijd buiten.

Maar de antenne kan volgens mij niet door de hoes heen.

Of moet ik gewoon een kleine opening knippen in de hoes, zodat de antenne er wel doorheen kan? Ik ben bang dat de hoes dan scheurt.


Ik ben ook niet van plan om elke keer de antenne eraf en erop te schroeven. Want dat is volgens mij ook niet goed voor de antenne.

Heeft iemand hier een passende oplossing voor?

Alvast bedankt!

Groetjes,
 
Een kleermaker kan er vast wel een mooi kunstofringetje of rubberringetje in maken, zonder dat de stof scheurt.
Echter moet je wel rekening houden dat de hoes niet meer zo waterdicht is..

Anders zit er niks anders op dan toch die antenne er af te schroeven. Want je hebt blijkbaar ook het geduld om een hoes erom heen te doen ;)
 
Hoi Mark,

Een ringetje erin laten maken lijkt me een goed idee.Ik zal eens uitzoeken of er een kleermaker is die dat wil en kan doen.

Hoi Ivo,

Ik rijd bijna iedere dag wel in mijn auto. Voornamelijk woon werk verkeer.
 
Als de auto dagelijks wordt gebruikt zou ik er niet aan beginnen. Door alle vervuiling op je lak wordt deze flink beschadigd door het erop en eraf halen van de hoes.
Dus om de lak te beschermen hoef je het niet te doen, die komt toch wel onder de pekel rommel door het dagelijks gebruik.

Als je het doet om de ruiten schoon te houden...
In de tijd dat je met een zeiknatte of besneeuwde hoes aan het sjouwen bent zijn je ruiten al 10 keer schoon:-b
 
Hallo,

Ja Sjoertum daar kun je ook best wel eens gelijk in hebben.

Het is eigenlijk een heel apart probleem dat ik heb. Het is zo dat iedereen bij zijn huis een eigen parkeerplaats heeft. Maar deze parkeerplaatsen zijn niet de breedste. Ik heb maar een klein autootje en de buren hebben ook geen grote auto. Maar je moet wel opassen dat wanneer je de autodeur opendoet dat je de auto van de buren niet raakt. Ik pas altijd wel goed op. Alleen heb ik het idee dat de buren het misschien niet helemaal door hebben. Want ik heb al verschillende lakbeschadigingetjes door parkeerschade. En ja het kan ook ergens anders zijn gebeurt. En ik wil ze ook helemaal niet beschuldigen. Ik vind het aardige mensen!
Ik heb het alleen maar aan de deur van de bestuurderskant. Aan de andere kant heb ik geen parkeerschade. Die buren hebben ook geen grote auto.
Ik laat mijn parkeerschade volgende week herstellen. Ik zou het jammer vinden als er daarna weer nieuwe parkeerschade aan mijn auto komt. Die eigenlijk voorkomen had kunnen worden.
Daarom wilde ik een hoes kopen.
Of zal ik dit gewoon op een nette manier aankaarten bij de buren. En vragen of ze erop willen letten.
Ik wil geen ruzie met ze.

Groetjes,
 
Wat ivo's zegt. Probeer op een nette, misschien subtiele wijze, het onderwerp bespreekbaar te maken. Een autohoes gaat niet beschermen tegen deukjes, maar dat had je zelf ook wel door denk ik. Misschien dat lakschade (krasjes e.d.) wel voorkomen kunnen worden. Daartegenover staat dan weer dat elke keer als je de hoes erop en eraf doet je ook microkrasjes creëert, het is afwegen denk ik.
 
99/100 mensen hebben het niet eens door ( raar maar waar ) dat ze de deur te ver open doen of erger nog met een tikkie te tegen die van jou open doen.
Als je met ze in gesprek gaat om een nette en verstandige manier dan wil dit veelal het gewenste resultaat geven.
Is men onwillig of gewoon te beroerd om mee te werken dan ben simpelweg de pisang.
Een hoes gaat je niet helpen tegen dit soort problematiek ben ik bang
 
Eens met bovenstaande drie reacties. Bespreekbaar maken en meteen even vermelden wat het gekost heeft om de schade te herstellen. Niet om te beschuldigen, maar om uit te leggen wat het jou waard is de boel een beetje netjes te houden.

Ik heb hier een soort van zelfde situatie. Ik doe al jaren ongeveer een of twee maal per jaar de (kleine) auto's van mijn beider buren mee wassen. Doe ik wanneer ik er zin in heb.
Ik vraag dan altijd even de sleutel van hun auto, opdat ik deze even wat kan verplaatsen. (De reden dat ik dat vraag en de auto een beetje verplaats tijdens het wassen is dat het zou kunnen zijn dat ze het anders niet eens zien!! Dat moet natuurlijk voorkomen worden).

Maakt dat ze mij net wat anders benaderen en meteen ook een beetje dankbaar zijn. (En dat gevoel moeten ze vooral vasthouden!!).

Ik zou de hoes ook niet nemen. Geld in je zak houden of aan iets anders besteden. Hoes op vuile auto maakt krasjes, zoals hierboven reeds goed beschreven.

Succes!
 
Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie adviezen!

Ik heb gisteren gesproken met de buren. Het was een redelijk stevig gesprek. Ze zeiden dat ze altijd goed opletten bij het uitstappen van hun auto, en dat ze heus wel zullen zeggen als ze mijn auto zouden beschadigen.
Maar het is wel goed gekomen hoor. Ze zullen goed in de gaten houden of er geen kinderen met hun fietsje tussen de auto's door zullen gaan. Want daar leken de beschadigingen op. Want ze denken dat het daardoor komt. Want ze hadden zelf ook al een beschadiging op hun auto die was gekomen door kinderen op fietsjes.

En die hoes dat ga ik maar niet meer doen. Ik heb ook geen zin in al dat gedoe elke keer erop doen en eraf halen. En die krasjes die je ervan krijgt klinken me ook niet fijn in de oren.
Iedereen bedankt voor zijn of haar reactie!

Groetjes,
 
Op m'n werk parkeer ik altijd zodanig dat ik met de passagierskant van mijn wagen redelijk dicht tegen de passagierskant van een collega sta (maw : er kan aan die kant niemand in- of uitstappen )

Hierdoor vergroot je het aantal parkeerplaatsen omdat je door deze methode maar om de 2 wagens 1 "ruimte" nodig hebt om in te stappen.

Maakt wel dat je dan niet altijd ideaal staat om te kunnen vertrekken omdat de auto's dan om en om met hun neus naar achter- of voor staan...

Zodra de ruimte echt klein is , kiezen de "passanten" automatisch voor de breedste weg . (ideaal is dat de zijspiegels mekaar net niet raken , dan kan je er zelfs niet langs )
 
grandscenicman;306796 zei:
Op m'n werk parkeer ik altijd zodanig dat ik met de passagierskant van mijn wagen redelijk dicht tegen de passagierskant van een collega sta (maw : er kan aan die kant niemand in- of uitstappen )

..........

Maakt wel dat je dan niet altijd ideaal staat om te kunnen vertrekken omdat de auto's dan om en om met hun neus naar achter- of voor staan...

Zodra de ruimte echt klein is , kiezen de "passanten" automatisch voor de breedste weg . (ideaal is dat de zijspiegels mekaar net niet raken , dan kan je er zelfs niet langs )
En je werkt parkeerschade door onoplettende vertrekkers in de hand...
Doe mij dan maar een parkeerdeukje.
Goedkoper om die eruit te laten lepelen dan dat je nieuwe spiegels moet gaan kopen...
 
Mee eens. Het is en blijft een gebruiksvoorwerp dat op de openbare weg komt. Ieder auto loopt, ook al zijn het kleine, schade op.
Ik zou nooit omrijden om een breder plaatsje te zoeken. Als hij er tussen past dan gaat hij er tussen. :cool: