• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik zal me even voorstellen

Jaco

Detailing rookie
2 aug 2016
5
15
51
Mijn naam is Jaco (43) en kom uit Wateringen in Zuid Holland.

Sinds kort zijn we in het bezit van een Skoda Superb Combi uit 2011.

Nu wil ik, bijna voor het eerst in mijn leven, gaan beginnen met deze auto goed bij te gaan houden met wassen, polijsten, waxen etc.

Ik zal gauw een topic gaan beginnen, want ik hoorde van een autospuiter dat het polijsten van een Skoda Superb riskant kan zijn omdat een Skoda Superb een dunne laklaag heeft en je daar snel doorheen bent.
Ook zal ik daarin zetten wat ik allemaal al heb gevonden op deze site (qua spullen etc.)
Ik heb ook al diverse YouTube filmpjes gekeken en al aardig verdiept in diverse spullen.
De sponzen gaan in ieder geval gelijk de prullenbak in.
 
  • Leuk
Reactions: teertsniam
Aller eerst welkom Jaco op het forum natuurlijk waar je veel van kan en gaat leren.

Over de dunne laklaag en Skoda valt allemaal wel mee hoor. Gok gewoon op een gezonde 130/140 micron. Erdoor heen ga je niet zo snel hoor. Al helemaal niet als je met een DAP oid aan de slag gaat.
 
Klinkt een beetje autospuiter versus detailer verhaal. Een auto moet een minimale dikte hebben om te vloeien en dat is zeker meer dan een dikte waar je snel door heen polijst. Skoda heeft tegenwoordig ook gewoon normale goede kwaliteit.

Welkom trouwens
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
welkom op het forum, ik ben zelf ook nog een nieuweling.ik heb wel al geleerd: nooit door was(kras)straat gaan, wassen met 2 emmers waarvan 1 met schoon water en 1 met een goede autoshampoo, wassen met een washmitt (soort handschoen) en afdrogen met een watermagneet (grote microvezeldoek met wafelstructuur) om krassen en swirls te voorkomen, clayen (met een speciaal soort klei en detailingspray de auto clayen waardoor ECHT ALLE vuil van de lak is) en natuurlijk lekker in de was zetten ter bescherming en ook veel makkelijker wassen. voor de rest is hier héél erg veel te leren inderdaad :) veel plezier met het wassen, detailen en rijden van de auto