• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ik zoek iemand die een ASX rijdt

Ik wil graag een nieuwe ASX aanschaffen. Rijdt je er één, of heb je een vrouw over met een ASX, laat haar graag stoppen om er een gesprek mee te beginnen. Graag over nieuwe velgen die niet krasgevoelig zijn.

Heel duidelijk heren :no_mouth:

Ik wil graag een ASX kopen uit 2016 Is er iemand aanwezig met een ASX die mij kan vertellen dat de lak tijdens gebruik krasgevoelig kan zijn?

Nu snap ik het, maar ik ken niemand die die auto heeft, zie ze zelfs nooit rijden,...
 
Ik ken verder ook niemand, maar misschien kun je de vraag ook op een Mitsubishi forum stellen, dan heb je in totaliteit wat meer response. En wellicht ook bij één of meerdere dealers informeren, het antwoord kan wat gekleurd zijn, maar daar prik je dan wel doorheen.
Google "mitsubishi asx scratch paint forum" je krijgt dan wat hits van de asxownersclub mbt de lak.
 
Laatst bewerkt:
+1 @nicknameless
Daar komt ook nog bij, welke bron geeft deze info?
Als je het omdraaid...hoeveel mensen vinden hun auto er perfect bijstaan vanuit de wasstraat? Wij niet, dus is het maar een opvatting.
Misschien is de ASX voorzien van een wat zachtere lak dan een gemiddelde Duitse lak wat dus "sneller" kan krassen maar ook makkelijker corrigeerd bij een goede detail.
Wat al gezegd is, een goede coating kan hierin wellicht in helpen.

Als de auto je goed bevalt qua rijeigenschappen, zitplaatsen, uiterlijk en dergelijke zou ik hem zeker niet laten staan doordat "men" zegt dat de lak zwak zou zijn.

Iedere lak krast, zeker door de wasstraat en verkeerd wassen.
Met het juiste stappenplan kun je veel zelf voorkomen/verminderen.

Hopelijk vind je de antwoorden welke je zoekt hier of ergens anders.
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
Loop eens de showroom in en veeg met je vlakke hand over de lak ... kun je zien of hij zacht is?

Die kennis van mij heeft er geen last van zegt ie..... heb hem afgelopen 2 weken niet gezien en kan zo ook niet herinneren dat zijn lak er treurig uit ziet. Denk dat het wel mee gaat vallen. Zeker als je een beetje detailer bent fix je dat ook weer zo
 
@Michal
Ik kan het niet helemaal plaatsen dat iemand een auto laat staan voor zulk iets, maargoed... that's your world...
Ik kan je desondanks gerust stellen, de ASX heeft een gemiddelde hardheid wat geen problemen geeft. De lak is goed corrigeerbaar. Krasgevoelig is immers elke lak...

We rijden jaren Mitsubishi en Mazda. Op vlak van poetsen zijn tot nu toe alle auto's als prettig ervaren.
Ik zie daar dus helemaal geen probleem.
 
Onze ASX zit onder de krassen, maar wrs is ie door de vorige eigenaar niet al te vaak geknuffeld. En zoals eerder gemeld, de polijstsessie door de dealert....we gaan het er maar niet meer over hebben. Nog geen tijd gehad om de ASX door een vakman onder handen te laten nemen, maar ik kan me niet voorstellen dat die lak niet goed kan worden gecoŕrigeerd door iemand met verstand van zaken. Nanolex of Gyeon erop en klaar. Lijkt me.
O ja, dat Mitsubishi forum levert je als ASX rijder niet veel op. Er wordt nauwelijks gepost en nog minder gereageerd.