• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ikke...! (MeanD)

MeanD

Detailing rookie
30 jul 2009
7
0
Hallo allemaal.!..Ik ben 31jr en liet mn auto's altijd poetsen bij het lokale poetsbedrijf.Zeker bij aanschaf laat ik de lak verzegelen.Bij mn laatste auto is dat ook

gebeurd met het zo genoemde merk WAXGUARD.https://www.waxguard.nl/...(ongeveer 1 jaar geleden).Maar wilde nu toch zelf met mn auto

aan de slag!...Maar nu rest mij eigenlijk maar 1 vraag.Als ik mn auto ga doen met het zogenaamde 5 stappen plan,verwijder ik dan niet mn lakverzegeling? Mn

lokale poetsbedrijf zegt dat de waxguard hooguit 3 tot 6 maanden blijft zitten.Die stelde namelijk ook voor om voor de nanocoating te gaan

..http://www.nano-industries.nl/...het is een vrij nieuw produkt iemand ervaring mee?...Maar de prijs was er ook natuurlijk na...Dus besloot ik

mijn auto misschien zelf maar te behandelen. Zodoende kwam ik op dit forum.Man!...daar komt meer bij kijken dan ik dacht!...Maar ben een echte

autoliefhebber en heb er wel een vrije dag voor over..Trouwens is machinaal poetsen een pre? Of zou ik het ook met de hand kunnen.Nou nou dit zijn toch weer

stiekem wat vragen...Ik ga stoppen met typen en snel het forum op voor info......Greetzzz MeanD..............:-)^

O ja hiero nog een foto..!!!......Greetzzzz MeanD.....:-d

Afbeelding015.webp

Welkom op het forum,

Als je het 5 stappen plan uitvoert kan je ervan uitgaan dat de beschermlaagjes erafzijn,

Machinaal poetsen is geen pre, het is minder vermoeiend en als je swirls hebt zal het resultaat beter zijn

Welkom Ikke,

Het is heerlijk om die dag in je auto te steken, krijg je meer gevoel met je auto. Machinaal is zeker een pre, veel sneller en makkelijker maar vooral met de hand bijna niet te bereiken.

Welkom.

Kleien verwijderd je lakverzegeling,althans als deze nog aanwezig is.
Als je auto zich nog in een oede staat bevind is het met de hand wel te doen,heb je veel swirls en krassen dan ontkom je niet aan het machinale detailen.
De aanwezige lakimperfecties zal je na het kleien ook beter zien omdat deze door middel van fillers en aanwezig vuil gemaskeerd zijn.

Lekker het 5 stappen plan erop los laten.
Kleine tip, neem zeker de tijd om de spullen van Poorboys eens door te kijken,werken zeer prettig, ook in de zon.

Nou vaarwel lakverzegeling dan!....;-p ...Hoewel die naar mijn gevoel er na een paar maanden niet meer op zat....en bedankt voor jullie tips...Heb gelijk de

tutorial van handmatige beginnende detailer doorgespit en moet zeggen dat Poorboys mijn toch wel meer aanspreekt ja..Zeker na het lezen van jullie

gebruikers ervaringen...enne niet al te belangrijk de prijs!!...:ja ........Wat raden jullie trouwens aan als ik een verkorte stappenplan wil uitvoeren...vind zelf

persoonlijk dat het wel meevalt met de swirls en krasjes, alleen de lak voelt wat stroevig aan.Trouwens met welke wax krijg je een soort verzegeling? Lees

goede verhalen over de Colonite 845...of is die van Nattys paste wax ongeveer vergelijkbaar?.....

P.s het gaat trouwens om beide autos op de foto.....dus wit/zwart.....

Greeetzzzzzzzz MeanD....:schaam

Bedankt voor jullie reacties..!!!...:-)^ .....Ik heb de gehele 5 stappen plan van Poorboys besteld!....Aangezien de Colonite wax is uitverkocht ben ik maar voor

Natty's gegaan.Heb ook zowel de PB White diamond als zowel de PB Black hole besteld.Ook heb ik de lambswool washmitt van Meguairs er bij genomen las ik

net iets betere reviews over dan die van PB...Probeer het eerst handmatig...kijken wat dat voor resultaten oplevert!...Greeetzzzz MeanD....8d ....

Hallo MeanD
Welkom op deze forum site
De aankoop van Poorboy world zal je geen spijt van krijgen
Heb zelf ook bijna alle spullen van Poorboy World
En ben daar zeer tevrede me :-)^

Lenn:)

Welkom MeanD

Als je de gelegenheid hebt om in een garage te werken raad ik je de monello lijn aan klikkerdeklik

Heb inmiddels alles binnen!...En zoals belooft TOP service van Carclean...:-)^ ....Nu nog een mooie dag uit zoeken (kan niet wachten)...Aangezien dit warme weer deze dagen eerst maar lekker naar t strand toe!...8-) ...Kan ik mn auto nog even vies maken onderweg naar zeeland!...Ga ook even het clean en detailplan uitprinten altijd handig straks als ik bezig ben! Greeetzzzzz MeanD....:-d