• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

I'm back!

Dennis120506

Detailing addict
25 jan 2015
2
60
41
Hallo iedereen, in 2015 aangemeld op het forum om mij eens te verdiepen in de wereld van detailing. Door omstandigheden (ziekte kinderen) is dit op een laag pitje gekomen. Nu heeft papa weer een klein beetje tijd voor zichzelf en heeft hij een vrij rijkelijk uitgeruste Fiesta Titanium uit 2010 gekocht. Hij zit er wel oke uit maar nog veel ruimte voor verbetering. Als eerst wil in mijn aandacht richten op het volledige lederen interieur, alleen geen idee welke producten goed en veilig zijn voor een noob zo als ik! Aangezien het ook 2 verschillende kleuren leer zijn ben ik bang voor kleur overloop. Wie kan mij adviseren over wat ik het beste kan bestellen als mooie complete starters set.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210514-155154__01__01.jpg
    Screenshot_20210514-155154__01__01.jpg
    194,5 KB · Weergaven: 86
  • Screenshot_20210514-155149__01__01.jpg
    Screenshot_20210514-155149__01__01.jpg
    181,3 KB · Weergaven: 60
  • Screenshot_20210514-155210__01.jpg
    Screenshot_20210514-155210__01.jpg
    181,2 KB · Weergaven: 58
Welkom (terug)! Kleur overloop ligt niet direct op de loer, maar afgifte van spijkerbroeken aan de lichte delen wel. In dat geval zou ik dus niet alleen insteken op reinigen maar ook op beschermen.

Ik heb zelf de Gliptone cleaner & conditioner in gebruik en dit doet zijn werk goed. Enige nadeel vind ik de afwezigheid van een doseerdop. Een cleaner die je kunt sprayen zou ik fijner vinden. Je kunt uit het assortiment niet echt misgrijpen wat leerreiniger betreft. Als bescherming zou je kunnen kijken naar Gtechniq L1 of Gyeon Leather Coat.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Dennis120506
Hier ook een fan van Gliptone. De cleaner vind ik niet zo veel toevoegen, daarvoor zou je misschien beter kunnen grijpen naar iets anders. Ik denk ook dat je met de keuze van de winkel hier niet echt fout kunt gaan, zolang je maar iets kiest waar op staat dat het voor leer bestemd is.
Maar de conditioner is top, vooral omdat-ie zo lekker naar leer ruikt.
 
  • Leuk
Reactions: Dennis120506
Welcome back :)

+1 voor Gliptone. Ik weet niet wat de staat is van het leer, maar Gliptone heeft een Intensive Cleaner voor het flink reinigen en een milde cleaner voor het onderhoud.

In mijn ervaring is de combi van reinigen en de conditioner voldoende. Recent nog een Transporter gedaan waarbij de eigenaar gek werd van de vlekken door denim, maar na behandeling was dit al vele malen minder tot niet.

1) Stofzuigen/afnemen.
2) Cleaner goed inborstelen met bijv. Paardenhaarborstel
3) Afnemen met MF-doek. (Lange vezel)
4) Conditioner rijkelijk inmasseren met bijv. Disco Nero.
5) Laten intrekken.
6) Nawrijven MF-doek. (Korte vezel)

Je kan het reinigen en/of voeden herhalen naar wens.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Dennis120506
Welkom!
Allereerst hoop ik dat het goed gaat met de kindjes.

Verder nog veel plezier aan het poetsen en detailen.