• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

In combinatie met Bathe+, Wetcoat, Blackhole en een Wax

FredFR1908

Detailing chief
17 mrt 2016
171
85
31
Zutphen
Detailgoeroe's,

Ik heb een vraag. Morgen heb ik weer lekker een dag vrij. :sun:
Nu ga ik de auto weer voorzien van een zomerjasje. Heb de Rupes al weer afgestoft. Nu heb ik een aantal producten die ik meestal gebruik. Maar nu is mijn vraag als ik de auto lekker gewassen heb met Gyeon bathe+ en daarna behandel met Wetcoat. :heart_eyes:
Vervolgens geheel ga polijsten, haal ik dan de aangebrachte Gyeon bathe en wetcoat weer weg of blijft dit aanwezig?

Als dit blijft zitten heeft het dan kwaliteitsverminderingen als ik daarna bijvoorbeeld blackhole aanbreng en afwerk met een wax? :poop:

Tnx!

als ik de auto lekker gewassen heb met Gyeon bathe+ en daarna behandel met Wetcoat. :heart_eyes:
Vervolgens geheel ga polijsten, haal ik dan de aangebrachte Gyeon bathe en wetcoat weer weg of blijft dit aanwezig?

Jep, polijsten haalt alles weer weg. Het is dus zonder om Bathe+ en Wetcoat te gebruiken.

Zou je de auto wassen met Bathe+ en aftoppen met wetcoat, dan heeft het letterlijk totaal geen zin om een glaze en wax aan te brengen. Omgedraaide wereld, zeg maar.
Glaze breng je aan op een schone lak, deze bescherm je met een wax, deze wax 'bescherm' je weer met Bathe+ en Wetcoat is in mijn opinie dan een beetje teveel van het goed. (Een goede wax blijft voorlopig wel zitten en om wekelijks een wasbeurt met Bathe+ én wetcoat te doen is wel erg ''overdreven''. :P

Greeetz

Je hebt het over een nieuw zomerjasje.. Bij de Zomerprep pak ik uit en doe ALLES. Polijsten en de hele ratteplan.

Wanneer je effe een beurtje doet, dan kan je voor de bescherming Bathe+ en/of Wetcoat doen.
Voor de looks, dan zou ik wachten tot het zomerseizoen voor de deur staat en dan ook uitpakken.

• Leuk
Reacties: FredFR1908
Aangezien ik in de audio/tuning wereld rond loop heb ik dus ook een design 2017. Morgen gaan we proberen of de velgen passen en daarna wilde ik hem even opfrissen voor de foto's.

Maar inderdaad miss beter om even een opfrisbeurt te geven @Quantoxx!

Je hebt een wat? :p

hahah ja zo wordt dat een beetje genoemd. Sommige hebben ieder jaar een ander uiterlijk. Zoals een wrap met andere velgen eronder. Ik blijf lekker mijn mooie lak zien en dan mooie bronze velgen er onder. (foto ter illustratie)

12331503_109255562782771_802896388_n.webp

Ooh OK. Ik dacht dat je de DS3 wilde aanpakken. :P Maar als je de hobby auto, als ik het zo mag noemen, gaat aanpakken, dan zijn looks veeeeel belangrijker.

Althans, je begon ineens hierover, dus ik neem dat aan.

In dat geval, zou ik zeker de boel polijsten en in topstaat brengen. Een glaze zal dan weinig tot gewoon niks doen, dus die skippen en dan gewoon een wax pakken die carnauba bevat en dat laatste beetje extra wetlook eruit halen. :D

@Quantoxx de DS3 is de hobby auto haha :p Ik rij zelf een kleine fransoos voor de zaak, zo'n 3 cilinder haha.

Ik heb nog een beetje Natty's blue, is dit geschikt hiervoor? :blush:

P.S. Kijk maar eens in de link van de beschrijving! :)

@FredFR1908 - Ooh, ik dacht dat je die auto van de foto's had om in de tuning/ICE scene wat te doen. :P

De Natty's ken ik niet, maar aan de beschrijving en forumervaringen te zien, zal deze ook wat olien bevatten en dus op donkere kleuren iets meer diepte/warmte/whatever maken.

Greeeetz

• Leuk
Reacties: FredFR1908
@Quantoxx Ik zal morgen even een foto posten hier dan heb je een ervaring hoe de mijne er uit ziet. Nog niet helemaal klaar maar het uiterlijk is al zeker bijna gereed. o_O