• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Indo-Polish, let the story begin....

Havanna

Detailing rookie
11 jun 2008
761
0
Hey Carcleaners!!

Ff voorstellen voor degene die ons nog niet kent: Black Magic (Kenny) & Havanna (Patrick), al ruim 15 jaar bevriend met elkaar, en allebei grote liefhebbers van alles wat met auto's en detailing te maken heeft. Carclean addicts van het eerste uur, wat ooit is begonnen met een klein flesje Meguiar's is uitgegroeid tot een collectie spullen waar menig detailers-hart sneller van gaat kloppen.

Aangezien we altijd bezig zijn aan onze eigen auto's en die in principe het hele wapen arsenaal aan spullen al is hebben "geproefd", stond voor vandaag -bij wijze van verrassing voor de eigenaar- een rode Peugeot 405 op het programma.
Toegeven: hoewel de Peus niet meer de jongste op straat is, en je een enkel deukje + krasje ff laat voor wat het is, is het een prima ding. Onder het motto "Mooi rood is echt niet lelijk" daarom besloten om vandaag samen deze Peus weer is flink te laten glimmen.

Om jullie een indruk te geven:

Peus1.jpg



Peus2.jpg



Peus3.jpg



Peus4.jpg





Wat troffen we aan:
Een laag groene meuk, ingevreten vogelellende, wat restanten pekel van afgelopen winterperiode, en als toetje een ritje snelweg op een vers ge-asfalteerde weg o.i.d.
Werk aan de winkel dus!


1. Foamen met de Nilfisk icm de SSF. De ergste troep droop er al lekker af.​

Peus5.jpg




2. Wielen met Wheelbrightner, banden in de Super Degreaser, trims en wielkasten met APC groen (1:4).

Peus6.jpg




3. Wassen via T.E.M. (2 emmer methode ;) ) met de Shampoo Plus,
i.c.m de Washmitt en "The Bone".

4. Kleien met Meguiar's Clay, en de Poorboy's Fine-grade, beide i.c.m. de Last Touch (1:1).
(Onderaan de flanken de paarse Poorboy´s medium grade gebruikt voor de teer troep)

Peus8.jpg


Peus7.jpg




5. Nogmaals wassen, maar nu met Goldclass shampoo, gedroogt met de Watermagnet.

6. Polishen met de Poorboy's SSR serie i.c.m. de pads van Lake, op de DAP500.
Diverse pads en SSR's geprobeerd, uiteindelijke de witte Lake met de SSR1 gebruikt.
(*Achterklep heeft alleen 2 passes Geel-SSR3 gekregen voor grote krassen)

Peus9.jpg


Peus10.jpg


Peus11.jpg


Peus14.jpg




7. Trims behandeld met Poorboy's Trim Restorer

Peus12.jpg




8. Glaze laag/voeding gegeven in de vorm van Black Hole op een zwarte Lake's pad.

9. Sealant EX-P aangebracht, cure tijd ruim 30 minuten.

Peus13.jpg




10. Banden in de Tyregel gezet, direct geborsteld en afgenomen om het glimmende effect eraf te halen.

11. Handmatig afgetopt met M16.

Peus15.jpg








Het resultaat was heerlijk, een dieprode Franse Leeuw, met echt zwarte trims en dito bandjes. Sprankelend van kleur, schitterende reflecties, en dus heel veel eer van ons werk behaald! :party:

Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden:

Peus16.jpg


Peus17.jpg


Peus18.jpg


Peus19.jpg


Peus20.jpg







"Indo-Polish" bedankt jullie voor het lezen van dit topic en hoopt jullie binnenkort weer te mogen verwelkomen met een nieuwe Show-Off.

Peus21.jpg


Mengossok baik !!!*


(*Maleis voor: "Poets ze")
 
  • Leuk
Reactions: Sugr_81
De auto is inderdaad een heel stuk opgeknapt mannen, goed werk! De trims zien er erg goed uit moet ik zeggen en ook de banden vind ik er top uitzien! Welke bandengel hebben jullie gebruikt??

Die DAP op de lak onder punt 6 kan trouwens echt niet he! :sob:
 
Xizer zei:
De auto is inderdaad een heel stuk opgeknapt mannen, goed werk! De trims zien er erg goed uit moet ik zeggen en ook de banden vind ik er top uitzien! Welke bandengel hebben jullie gebruikt??

Die DAP op de lak onder punt 6 kan trouwens echt niet he! :sob:

Hehe, eigenlijk niet nee, maar als je zag hoe mierene*kerig voorzichtig ik 'm neerlegde kon het net wel, naja, of net niet dan.. :p hahaha.

Gel is die van Meg's (klikkerdeklik). Aangbracht met een sponsje, uitgeborsteld met een schrobber, nagewreven met een oude MF-doek.
 
Thnx 4 de reply's mensen!

Nog even een vraagje mbt tot de foto kwaliteit, hopelijk weet 1 van jullie dit:

Het is me bij eerdere detailpics al opgevallen die ik had geupload, maar op de 3e foto van onder (achterkant van de Peus) zie je in het plaatwerk en gedeeltelijk in de achterklep een kriebelig geheel.
Lijkt wel of er reliëf in de klep zit zeg maar. Ik upload m'n pics altijd via Photobucket, zonder problemen.
Als ik nu dezelfde foto bekijk op m'n harde schijf, is de foto echt loep-zuiver. Klep is dus 1 strak geheel en spiegelglad.
Waar kan dit aan liggen? Heeft dit iets met compressie van de foto te maken ofzo? Want de foto's maak ik kleiner met Arles Image naar 640x480 pixels om het leesbaar te houden voor het forum (orginele maat is 3072x2304 pixels). Is dit de fout misschien?

Suggesties zijn altijd welkom, alvast bedankt!
 
Ik gebruik VSO image resizer, je kan die foto proberen?
Is die foto (640*48) op je harde schijf ook loepzuiver of alleen het origineel?

Je mag de foto's max 1024*768 maken hoor.
 
Mooi mooi mooi :cool:

Kwam lekker veel troep af met kleien.
Het kunstsof leeft ook weer.

Denk je dat de achterklep een keertje over gespoten is (omdat je de SSR3 hiervoor hebt moeten gebruiken).
 
timmermansoog de rechtse betimmering heeft ook een betere detail gehad dan de linkse:roll
zonder flauwe kul mooi rood is niet lelijk. top klus:)^
 
bartr123 zei:
timmermansoog de rechtse betimmering heeft ook een betere detail gehad dan de linkse:roll
zonder flauwe kul mooi rood is niet lelijk. top klus:)^

Vrouwlief wil zo nu en dan ook wel is dat er iets aan het huis e.d. wordt gedaan hè :D
 
Die fransman blinkt weer als een tiet.8-())
Erg mooie reportage, heb er met veel plezier naar gekeken.:)^