• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ingebouwd gps scherm onderhouden.

Steven130690

Detailing chief
1 sep 2016
239
85
33
Beste,

In mijn wagen is er een ingebouwd gps scherm aanwezig. Het is dus logisch dat dit na een tijdje vingervlekken met zich meebrengt op het scherm.

Hoe onderhouden jullie je gps schermen om krassen te voorkomen?

* Ik heb dodo juice clearly menthol en nanolex interior cleaner al liggen hier thuis. Kan ik één van deze producten daarvoor gebruiken?
* Welke doek hanteren jullie bij het opbrengen van een cleaner: ik heb nog suede doekjes liggen van gyeon? Of zijn er nog andere mogelijkheden?

p.s: Ik had zelf ook het idee om een ipad screencover op maat te knippen en deze op het scherm plakken, maar ik weet niet of dat echt noodzakelijk is.

Greetz
 
dat zou ik niet doen
want het scherm zit niet in je broekzak of kan je laten vallen en je raakt het met niets anders aan dan je zachte vinger toppen
ik deed het bij mijn navgate van pioneer altijd met een suede doekje met geen andere middelen
zou je toch nog andere middelen erbij willen gebruiken dan licht over je suede doekje vernevelen en dan scherm
afnemen
daarna wel afnemen met een droge suede doek tegen strepen enzo
succes @Steven130690
 
+1 @ivo's
Qd of bijvoorbeeld MagicGlaze (waxaddict) interieurspul werkt perfect.
Een pufje op een zachte doek sprayen en zachtjes over het scherm en that's it.
Soms is niet moeilijker te maken dan het is.
 
Uitkijken met (sterke) glas reinigers! Heb zelf een screenprotector op mijn telefoonscherm. Die dacht ik ook even te ontvetten met Auto finesse Clearly menthol en glasdoek. En trok gewoon krassen in de screenprotector!
Zelf zou ik het schermpje in je auto gewoon meenemen met een interieur cleaner of detailspray zoals hierboven al genoemd.
 
Bedankt voor de reacties. Als ik goed heb gelezen is de nanolex interior cleaner goed om te gebruiken op mijn gps scherm. Het is een allround interieur cleaner die op alles kan gebruikt worden precies? https://www.carclean.com/nl/product/Nanolex/Interior_Cleaner_500ml_103117?o=srnanolex interior

Ik heb de nanolex hier thuis al liggen. Ik zal voor de zekerheid wat van de nanolex op een suede doekje van gyeon (of ander brillendoekje) spuiten en het scherm afnemen.