• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ingebrand saharazand door ziekte

SMFLK

Detailing chief
22 aug 2011
139
103
Noord-Brabant
Ongeveer 2 maanden geleden heb ik de hele wagen gepolijst en in de Mohs Evo gezet. Elke week is hij vertroeteld zoals het hoort want; glimmend issie mooier.

Door ziekte kon ik vandaag het saharazand pas van de wagen wassen, na een paar schitterende dagen was ik al bang voor het ergste…

En jawel hoor, het is er al ingebrand. Ik kan wel janken.

Los van opnieuw polijsten etc etc etc, zijn er nog andere oplossingen?

In hoeverre kan ik een poging wagen om te kleien op de Mohs?

Zou een handpad met een Menzerna finishes het klusje klaren?

Ik was al ziek, maar hier ben ik misschien nog wel veel zieker van…
 
Ik zou zeggen dat het gewoon vast zit op de lak, lijkt me dat het er met kleien af moet komen. Naderhand is dan wel polijsten nodig gok ik ..
 
Eerst een TFR of een APC proberen. Even in laten werken (niet laten opdrogen) dan afspuiten en kijken hoe het ervoor staat. Van daaruit verder gaan werken. Mocht dat niet lukken dan kleien (zal je wel weer moeten polijsten)
 
Net voor de openingspost de wagen gefoamd en snel gewassen. Het saharazand lijkt op ingedroogde druppels. Jullie denken dat het misschien nog niet echt ingebrand is maar wellicht wat minder goed loslaat?

De rest van de dag kruip ik mijn bed weer in, morgen ochtend maar eens wassen met flink wat APC en hopen op het beste denk ik.
 
Ai, als foam/apc niet werkt zou je iets van een waterspot remover kunnen proberen. Uiteraard ergens testen voordat je de hele auto mee doet. Denk dat een waterspot remover misschien net wat meer bite heeft dan de hiervoor genoemde opties zonder dat je coating gelijk weg is.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Je zou daarnaast ook nog een wat sterkere shampoo kunnen proberen zoals gyeon restart. En geef daarbij de shampoo ook even de tijd om in te werken (wel in de schaduw natuurlijk). Dus een paneel wassen, daarna paneel 2 wassen, en vervolgens - zonder tussendoor af te spoelen - paneel 1 nog een keer wassen. Hierdoor heeft de shampoo wat meer tijd gehad om het vuil los te maken.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik ga dit morgen even in de overdekte carwash proberen:

- foamen, 5 minuutjes in laten trekken
- afspoelen en daarna inspuiten met APC en met een washmit wassen
- afspoelen en met een dubbele dosis shampoo wassen

Fingers crossed

(En hopen dat ze deze gek niet buiten schoppen)
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Het kan zijn dat als je het foam uit de wasbox gebruikt dat deze heel erg sterk is dus voorkeur voor handfoamer.
 
Zand ingebrand? Tenzij de Mohs nog heel vers was, kan ik me dat niet voorstellen, vogelpoep is een ander verhaal, dat gaat om een chemische reactie. Wat RedCat ook al oppert dat het mogelijk vastzittend stuifmeel is, is veel logischer.
 
Vanochtend aan de slag gegaan in de wasbox. Ik denk dat ongeveer 90% van de druppels verdwenen zijn.

Het is lastig om het op een foto te vangen, het lijken echt net opgedroogde druppels. Ik neig er naar om te en middel tegen waterspots te proberen.

80F6315A-22D6-48FF-9954-38B8CE9A60C0.jpeg
 
Die parallelle strepen zijn idd van de droogdoek. Er doorheen zie je een paar opgedroogde druppels… als ik vandaag of morgen meer tijd heb ga ik proberen om duidelijkere foto’s te maken.

Mooi verwoord trouwens; mijn droogdoek was inderdaad verzadigd haha.