• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ingebrande teer op velg: polijsten met Cone?

Zesser

Detailing addict
28 mrt 2011
77
55
Ik ben aan het proberen om een set velgen te "renoveren" van mijn schoonvader.
Jaren vuil opgeborgen in kelder met als resultaat ingebrande teer...

Volgende stappen heb ik al genomen, eindresulaat zie foto:

-Gewassen+Sonax velgenreiniger
-Non-Ferro
-Teerreiniger (Valet Pro)
-Gekleid

Kan ik nu gewoon hierover licht polijsten met zwarte Cone (+Finale) in de hoop dat ook deze verdwijnen?
Is dit schadelijk voor velg of Cone?
Of heeft iemand anders misschien nog een andere ultieme tip om deze spetters te verwijderen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

velg.jpg
 
Mijn eerste gedachte is ingebrande ijzerdeeltjes. (Non-Ferro zal hier op blijven reageren, dus dat kan je testen)
Als het teer is, dan kan je op de probleemgebieden wat product blijven gebruiken.

Kleien is dan natuurlijk ook nog een optie.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Een cone is een goede optie en wanneer een velg schoon is dan zou ik voor een zwarte kiezen . In dit geval zou ik eerder aan een cone met medium slijpkracht denken al moet ook hier een testspot dit uitwijzen
 
Eigenlijk een aanvulling op bovenstaande posts:
Probeer op zo'n stukje of die zwarte puntjes nog reageren op Non-Ferro en/of de teerreiniger. Het kan best zijn dat je een aantal pogingen nodig hebt om het meeste weg te krijgen. Daarna lekker met een cone aan de slag.