• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ingebrande vlekken door insecten

Jeroen308

Detailing trainee
25 sep 2022
17
22
Helaas heb ik een vlek op de lak door een ingebrande vlieg, ik zal nog even proberen een foto te maken en toe te voegen. Ik heb al het een en ander gezocht over de mogelijkheden en verschillende dingen gevonden. Het advies om met een handpad en bijvoorbeeld Monello Finale de plek te polijsten met de hand had ik onder andere gevonden. Zou https://www.carclean.com/nl/monello-easy-detailing-polishing-hand-pad-white.html dan de meest geschikte pad zijn? Ook had ik Meguiars ScratchX als suggestie gelezen, zou dit beter werken dan bijvoorbeeld Monello Finale?

Is het ook te adviseren eerst het plekje te kleien of is dat niet per se nodig? Of zou de klei op zichzelf al het plekje kunnen verwijderen? Als het echt ingebrand is niet denk ik, maar ik hoor graag jullie adviezen!

Alvast bedankt!
 
Zonder te zien wat precies het probleem is, zou ik inderdaad een handpad zoals de Witte handpad pakken i.c.m. Finale. Dit is wel de meest milde combi, dus als je eventueel moet opschalen, dan heb je verder niet iets anders in huis?

Kleien zou ik wel doen, is wel zo veilig en kan zeker bijdragen aan de verwijdering.
 
  • Leuk
Reactions: Jeroen308
Als de vliegenrestjes helemaal weg zijn heeft kleien niet zoveel zin
Als ze er nog zitten kan kleien ook krasjes geven
Dus eerst weken met een nat stukje keukenpapier (rustig laten liggen, niet poetsen) en wat shampoo
Daarna zoals aangegeven, opschalen kan je ook door meer druk uit te oefenen
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Jeroen308
Dank voor de adviezen beide! De vliegenresten zelf zijn helemaal weg inderdaad, dus na de volgende wasbeurt ga ik eens proberen met een handpad en finale. Mochten jullie een andere polish of product adviseren hoor ik dat ook graag.
 
Ben wel benieuwd naar de foto's! Mocht je er niet uit komen is er vast iemand in de buurt die het machinaal wilt doen voor je. Ik zit zelf in de omgeving Breda.
 
  • Leuk
Reactions: Jeroen308
Dank voor je aanbod RoCo, mocht het niet lukken zal ik het zeker onthouden! :grinning:

Geprobeerd een foto te maken zojuist, maar is niet makkelijk met licht. Het lijkt er zelfs op dat het weg is, maar dat moet ik morgen even goed kijken met daglicht. Zou het kunnen doordat de auto in de zon heeft gestaan het er uitgebrand is?

Ook heb ik deze lichte krasjes op de achterbumper, zou dat eventueel ook te doen zijn met Finale of zou daarvoor eerder Mezzo/Veloce nodig zijn i.c.m. een handpad?

20221025_174353.jpg


Daarnaast zitten ook de raamstijlen vol met hologrammen, zaten vanaf de dealer veel krassen op en ben terug geweest, is opnieuw gepolijst maar dat had niet geholpen. In normaal licht zijn ze oké, maar zodra de zon erop staat is het niet om aan te zien. Zou dat met de hand te doen zijn of echt wel een DAP nodig voor een goed resultaat? Ik had al wel het e.e.a. gezocht maar vond wisselende antwoorden. Foto hoe het er nu uitziet:

20220912_161955.jpg
 
1) Ja, warmte kan zeker wat doen aan de birdsh*t en lichte schade hiervan. Op de foto zie ik ook eigenlijk alleen nog maar een veeg/krasjes.
Deze lichte defecten kan je (meestal) wel verwijderen middels een fijn polijstmiddel en fijne handpad.

2) Dit is ook te gebruiken op de zéééééér gevoelige hoogglans stijlen.

(Hardheid van de lak kan invloed hebben op welke 'sterkte' combinatie van pad + polijstmiddel je nodig hebt)
 
  • Leuk
Reactions: Jeroen308 en RoCo
1) Ja, warmte kan zeker wat doen aan de birdsh*t en lichte schade hiervan. Op de foto zie ik ook eigenlijk alleen nog maar een veeg/krasjes.
Deze lichte defecten kan je (meestal) wel verwijderen middels een fijn polijstmiddel en fijne handpad.

2) Dit is ook te gebruiken op de zéééééér gevoelige hoogglans stijlen.

(Hardheid van de lak kan invloed hebben op welke 'sterkte' combinatie van pad + polijstmiddel je nodig hebt)

Duidelijk, dank! De foto met krasjes is een hele andere plek ook, vandaar.

Ga ik het eerst met de hand proberen inderdaad, ik zal een update plaatsen als ik een poging gedaan heb.
 
Inmiddels de spullen in huis, heb uiteindelijk toch de oranje handpad genomen omdat bij de witte in de reviews stond dat die snel zijn stevigheid verliest. Zou de oranje handpad voor de raamstijlen te grof polijsten vergeleken met een witte handpad? Of is het polijstmiddel in deze een grotere factor?

Ik heb al wel gezocht maar helaas niet echt een antwoord gevonden. Bedankt voor de hulp!