• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Inizio niet uit te poetsen

Looney

Detailing addict
10 apr 2012
55
65
Als ik polijst met de DAP900 en inizio op geel zoals het hoort, dus volgens het dambord op stand 2/4/6/4, dan is na stand 6 de inizio nog een mooie vaseline-waas en goed uit te poetsen. Als ik vervolgens op stand 3 of 4 nog een dambordje maakt is de inizio wit en knijterhard cq. niet uit te poetsen!

Wat doe ik verkeerd?

Te lang doorgegaan. Dan gaat het 'gummen', een teken dat er te lang is doorgegaan. Stoppen als het vaseline is. :)

• Leuk
Reacties: Tim
Bedankt! Dus het laatste dambord op het lagere standje moet ik niet doen, of kleinere oppervlakten gebruiken?

Wat ik ook erg goed vind werken is een klein beetje finale aan de inizio toevoegen, dan krijg je wat meer olieën erin en is hij makkelijker uit te poetsen.

Finale doe ik er reeds bij, ook de pad primen met wat detailspray doe ik.

Kan het aan de lak liggen? De mezzo gaat ook gummen, zoals jullie het noemen.

Zoals gezegd: te lang doorgegaan, of de pad te veel verzadigd met polijstmiddel. Vooral als je met een cutting compound werkt, moet je na iedere 2 à 3 hits de pad weer reinigen.

Kan zeker aan de lak liggen, maar dat gebeurt niet heel vaak. Op sommige (vaak de wat gevoeligere) lakken is het (inizio/veloce) gewoon wat te agressief en lijkt het alsof het product zich echt vastbijt in de lak, en iedere keer als je over zo'n vlakje "gum" heen gaat word het erger. Dan kun je nog een dotje Finale proberen, maar vaak is dat niet genoeg.

Warme lak (werken in de zon of warm plaatwerk) kan ook dit probleem opleveren.

Vuile pad kan ook zeker problemen geven, en naast het gummen corrigeert/polijst een vuile pad ook aanzienlijk minder goed. Tussentijds ff het oppervlak schoonborstelen zodat in ieder geval het oppervlak niet volloopt helpt daartegen, maar op een gegeven moment moet je echt je pad ff wassen of een frisse pakken.