• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interesse in een Flex 3403 Rotary Polisher?

Sven S8

Detailing rookie
15 mei 2008
1.372
0
Ik wel dus... en ik las elders dat er nog meer mensen zijn die er graag een willen aanschaffen.

Vandaar dit draadje om te polsen hoeveel interesse er voor is.

Bij voldoende belangstelling is een groupbuy misschien een leuk idee? :cool:


Flex 3403 Rotary Polisher
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

And it looks cute too....:heart_eyes:


Gegevens (van TS24):

Deze 1400 Watt polijstmachine is uitstekend geschikt voor industrieel polijsten van auto's en boten, evenals het droog polijsten van natuursteen.
1 jaar fabrieksgarantie

  • * Eigenschappen: De elektrische zekering, die de motor ook op de laagste stand tegen overhitting beschermt, maakt deze machine uiterst betrouwbaar.
    * De aanwezige elektronica zorgt voor constante snelheid, ook tijdens zwaar werk.
    * De 4.7 m lange voedingskabel geeft u veel gebruiksvrijheid.

    * Bij levering ontvangt u: 1 x 1400 Watt Polijstmachine
    * 1 x Handvat
    * 1 x Beugel
    * 1 x Handleiding

  • Type FLEX L 3403 VRG
    Regeling Scroll wiel
    Opgenomen vermogen W 1400
    Afgegeven vermogen W 880
    Toerental rpm 1100-3700
    Aansluitspanning V/Hz 230/50
    Bevestiging M14
    Kabellengte m 4.7
    Afmetingen cm ( l x Ø ) 34 x 6
    Gewicht kg 2.2
 
dit is de rotary die weegt 1.9 kilo zonder snoer

is een hele goeie tol heb ik zelf ook:)^

er is er nog eentje de xc 3401vrg en die is excentrisch
de 3403 is alleen rotary.

ik denk dat je die twee door elkaar haalt:-"
 
Het gaat mij puur om de rotary (zie topic titel). Een excenter heb ik al, maar ik wil méér... :)

Wat klinkt dat hebberig... Mja, het is voor een goed doel, heus waar...
 
Wij hebben deze Flex ook en deze bevalt prima! Geforce heeft hem ook en gaat er binnenkort mee aan de slag.

Ik vind het een duurzame, robuuste machine!
 
Even als leek/detailbarbaar: wat zou me ervan moeten weerhouden om bij wijze van spreken een haakse slijper te modden als poetstol? En wat is nou daadwerkelijk het verschil tussen rotary en excentrisch (behalve het mechanische verschil, want dat snap ik, rotary draait gewoon rondjes, excentrisch "slingert" )?
 
Dat is idd het verschil rotary draait gewoon rondjes, excentrisch "slingert" door de rondjes draaien komt er warmte dus meer kracht en meer gevaar
 
Dus het enige verschil is dat je voor een rotary wat meer de beweging onder de knie moet hebben en de tijd op 1 oppervlak in de gaten moet houden? Of zit er nog verschil in snelheid?
 
Ja, dat snap ik, mijn collega is detailer in zijn vrije tijd (rotary machine), hij heeft het me laten zien en voelen, hoe snel je lak warm kan worden. Maar ik bedoelde of er nog verschil is in draaisnelheid van een rotary of excentrische machine. Ik kan me zo voorstellen dat je bij een excentrische de snelheid niet te hoog kunt maken, dan trilt ie uit je tengels!
 
Freaky1975 zei:
Even als leek/detailbarbaar: wat zou me ervan moeten weerhouden om bij zijze van spreken een haakse slijper te modden als poetstol? ..

Het toerental zal je tegenhouden. Een haakse slijper doet, afhankelijk van welke, 6000 à 10.000 toeren per minuut. Een roterende polijstmachine maximaal 3.000 toeren per minuut. Hoe meer toeren, hoe sneller schade.
 
Freaky1975 zei:
Dus het enige verschil is dat je voor een rotary wat meer de beweging onder de knie moet hebben en de tijd op 1 oppervlak in de gaten moet houden? Of zit er nog verschil in snelheid?


Een rotary vereist meer ervaring/oefening, een excenter of DA is volstrekt veilig voor iedereen met een een béétje inzicht. Maar met een rotary kun je wel veel meer, zoals krasjes en swirls verwijderen die je er met een excenter niet uit krijgt, glas polijsten etc.

Voor nieuwe en/of smetteloze lak en gewone poetsbeurten is een excenter ideaal. Maar als je meer wilt heb je eigenlijk een rotary nodig.

Tip: haal een oude motorkap o.i.d. uit de sloop en ga daar op oefenen vóór je aan je eigen bolide begint.


Ik ben me al even aan het oriënteren op een polijstmachine en kom eigenlijk steeds weer uit bij deze Flex 3403.

- Gebruikerservaringen zijn allemaal zéér positief.
- Regelbaar toerental
- Licht gewicht
- Lang snoer
- Zeer stabiel loopwerk (hét grote verschil met goedkope, merkloze machines!)
- Relatief scherp geprijsd t.o.v. gelijkwaardige machines
 
De Flex is ideaal, je hebt op dat ding 6 standen, maar je zal 90% van de tijd op stand 1 of stand 1,5 werken. Voor het zwaardere werk stand 2, maar dat vind ik wel de max al hoor!
 
@Sven: aan mijn gebakkie valt niet veel meer te verpesten, zodra je door de eerste laag uitslag heen gaat kom je tolsporen van een vorige eigenaar tegen. Verder ben ik redelijk handig, dus ik zou het wel aandurven hoor...

Maar inderdaad, ik zal blijkbaar eerder een xc aanschaffen, het grove werk laat ik dan wel over aan iemand met meer ervaring!

THnx voor de uitleg iedereen, is weer opgehelderd!
 
Ik zou toch mettertijd ook wel iets mechanisch willen hebben. De G220 was te zwaar, vooral de "slinger" die het apparaat maakt.
Maar met de hand lukt gewoon niet alles. Van het weekend geprobeert krassen te verwijderen: M'n arm was lammer dan lam. De kras grijnste me nog steeds onverminderd toe.
Volgens mij gewoon geen doen met de hand. Zelfs de lulligste krasjes werden niet minder. :sob:
 
leuk ding.
wat kost ie zonder groepskorting?

(zelf geen baat bij want heb andere uitgaven de aankomende tijd )
 
Als je de G220 vergelijkt met andere excentrische machines (vaak schuurmachines) dan is de G220 licht!
Het is een kwestie van gewenning, als je nog nooit met een machine gewerkt hebt op je auto dan ben je ook vaak krampachtig aan het werk, dat maakt het ook zwaarder.

Als je machinaal wilt werken omdat het handmatig te veel werk is, dan is een excenter onmisbaar. Pas als je ervaring heb met excantrisch werken en je weet wat product en pad combinaties doen, dan pas gaan denken aan een rotary, maar daar is de techniek weer heel anders.