• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieur BMW E39 - Stof

Arbi

Detailing trainee
22 jan 2017
35
30
36
Goedenavond allen,

Begin dit jaar ben ik uitstekend door jullie geholpen met adviezen over het detailen van mijn auto. Inmiddels heb ik het exterieur (afgezien van het machinale polijstwerk) goed onder de knie en ik was ik de auto in ieder geval.

Na vele threads gelezen te hebben, ga ik eindelijk mijn interieur goed behandelen aanstaande zondag. Daar heb ik de volgende spullen voor gekocht:

- Meguiar's All Purpose Cleaner (APC)
- Poorboys Natural Look Dressing

Ik ga het interieur samen met een maat doen die een tapijtreiniger (extractor) heeft. Hij heeft ook een opzetstuk voor autostoelen. Ik heb (nog) geen borstel, maar indien nodig kan ik die morgen nog kopen. Het interieur is niet (zichtbaar) vies op een paar witte plekken/kringen op de bestuurdersstoel.

Uiteraard zal ik de auto eerst goed stofzuigen en met een mattenklopper de matten uitkloppen. Echter, het vervolg is mij niet geheel duidelijk. Daarom de volgende vragen:
- Behandel ik de stoelen voor met de APC door het (verdund/onverdund) op de stoelen te sprayen? Moet dit dan ingeborsteld worden of kan dit ook met een doek? Hoe lang laat ik dit dan zitten voordat ik met de extractor er over heen ga?

Vervolgens wil ik de APC verdund 1:10 in de extractor doen en de stoelen, matten, zijkanten van de deuren (stof) doen. Daarna zal ik het met een MF doek of droogdoek het stof droog deppen.

De kunststofdelen wil ik vervolgens met APC verdund 1:10 schoonmaken en daarna met Poorboys Natural Look Detailer oppoetsen met een MF doekje. Kan ik de kunststofdelen met APC schoonmaken? Ik las dat Natural Look redelijk snel wegvaagt als je er met kleren over heen gaat, zelfs nadat het is ingetrokken. Geeft dit spul dan ook af op je kleren?

Zoals jullie lezen zou ik graag in het kort horen hoe jullie het interieur aanpakken. Ook ben ik benieuwd hoe lang ik met deze klus bezig ga zijn? Voor de zekerheid neem ik een handdoek mee voor op de bestuurdersstoel, maar hoe lang duurt het voordat de stoelen goed droog zijn?

Mijn dank is groot en ik zal before and after pictures maken ;).

Fijne avond,

Otto
 
Hey Otto! :D

Na vele threads gelezen te hebben, ga ik eindelijk mijn interieur goed behandelen
Heb je dan na al dit lezen nergens gelezen HOE? :p De zoekfunctie wil ook nog wel eens helpen. :D

Bekleding -->
  1. De APC kan je op de stof sprayen. (Dit mag best wel nat zijn, maar niet 348 liter aan vloeistof erin jagen)
  2. Laten inwerken op het vuil.
  3. Borstelen met een geschikte borstel of met een doek.
  4. Extracten met eventueel wat schoon water erbij sprayen middels de extractor.

Ongelakt kunststof ->
  1. APC op een doek spuiten en boenen, of op een borstel en schrobben.
  2. Bij voorkeur afnemen met een schone, vochtige doek en/of ontvetter zoals Gyeon - Prep / Nanolex - EX.
  3. Laten drogen.
  4. Natural Look aanbrengen.
  5. Eventueel enkele minuten laten inwerken.
  6. Afnemen met een schone doek.
 
Hey Otto! :D

Heb je dan na al dit lezen nergens gelezen HOE? :p De zoekfunctie wil ook nog wel eens helpen. :D

Bekleding -->
  1. De APC kan je op de stof sprayen. (Dit mag best wel nat zijn, maar niet 348 liter aan vloeistof erin jagen)
  2. Laten inwerken op het vuil.
  3. Borstelen met een geschikte borstel of met een doek.
  4. Extracten met eventueel wat schoon water erbij sprayen middels de extractor.

Ongelakt kunststof ->
  1. APC op een doek spuiten en boenen, of op een borstel en schrobben.
  2. Bij voorkeur afnemen met een schone, vochtige doek en/of ontvetter zoals Gyeon - Prep / Nanolex - EX.
  3. Laten drogen.
  4. Natural Look aanbrengen.
  5. Eventueel enkele minuten laten inwerken.
  6. Afnemen met een schone doek.
Hey Quantoxx,

Dank voor je antwoord! Ik heb inderdaad genoeg gevonden over dit onderwerp, maar nooit samengevat in één thread. En ook het antwoord of de voorbehandeling (het sprayen van APC) onverdund of verdund moet kon ik niet vinden.

Overigens zeg jij: Extracten met eventueel wat schoon water erbij sprayen middels de extractor. Betekent dit dat ik 1) de stoelen inspuit met APC (verdund of onverdund?), het laat en intrekken en dan 2) de extractor vul met alleen water? Of doe ik hier ook nog APC bij?

Aangezien het voor mij de eerste keer is dat ik het interieur echt goed ga doen, wil ik er zeker van zijn dat het goed gaat en ik geen vlekken overhoud door het schoonmaken ;).

Nogmaals dank en ik heb er zin in om het interieur goed onder handen te nemen. Ben benieuwd naar de kleur van het water na het extracten :p.

Fijn weekend!
 
Overigens zeg jij: Extracten met eventueel wat schoon water erbij sprayen middels de extractor. Betekent dit dat ik 1) de stoelen inspuit met APC (verdund of onverdund?), het laat en intrekken en dan 2) de extractor vul met alleen water? Of doe ik hier ook nog APC bij?

De Megs APC ken ik persoonlijk niet, dus de verhouding weet ik niet. :) Maar, inderdaad opsprayen, in laten werken, aggiteren met borstel of doek, met schoon water uit de extractor erbij weer opzuigen. ;)