• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieur coaten

Pk275

Detailing addict
5 apr 2022
56
65
Beste mededetailers,

Vandaag kreeg ik de vraag om een volledig interieur te reinigen en te coaten.

Tapijten en stoelen zijn me bekend maar deze persoon wil ook ál de kunststof delen in een coating.
Dashbord, hard kust of aan de stoelen midden console deuren, noem maar op.

Mijn eerste idee is gyeon trim maar heb daar geen hands on ervaring mee.

Heeft iemand van jullie ervaring met het coaten van een interieur. Alle tips tricks en suggesties zijn welkom.

Alvast bedankt iedereen
 
Pas op met producten op het dashboard (onder het raam) ivm weerspiegeling.
De rest is afhankelijk van het gebruik, geen idee waar de bescherming aan zou moeten voldoen ;)
 
Inderdaad geen idee waar de bescherming aan moet voldoen.

Ik heb zelfs geprobeerd om het uit zijn hoofd te praten.

Voor het dashbord denk ik aan 303 Aerospace protectant.

Rest van de harde interieur plastics in gyeon trim.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
@Pk275 ,en wat wil de eigenaar gaan doen met de delen wanneer de werking van Trim minder gaat worden?
Das niet zomaar even snel weer verwijderd hé…
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Gaat de eigenaar het überhaupt ooit merken wanneer de trim minder zijn werk gaat doen?
Hij gaat er zelf nooit wat aan doen.

Hij was al een onderhoud klant van mij met z’n vorige wagen. Deze ga ik ook max 2 wekelijks moeten onderhouden.

Ik neig steeds meer naar 303 Aerospace.
Komt goedkoper uit voor hem en dit kan onderhouden worden de komende jaren.

Het is een beetje dubbel.
Klant is koning en ik wil hem graag de service bieden die hij wil. De wagen is nieuw voor hem en hij is er emotioneel bij betrokken.

Maar van de andere kant doe ik niets waar ik zelf niet 100% achter sta of eerst mee getest heb op eigen wagens.
Vandaar ook de vraag hier en de research alvorens verder te gaan
 
Denk dat ik hem zou vertellen dat het ongebruikelijk is en het alleen maar ellende zou kunnen veroorzaken. Zoals trim dat deels zijn werking begint te verliezen inderdaad. Gewoon lekker dressen imo
 
Ik heb bij diverse auto’s de interieur delen behandeld met Nanolex Trim Rejuvenator en dat werkt uitstekend.
Bij mijn Zafira en de Enyaq heb ik het dashboard er ook mee gedaan.

Geen last meer van regen vlekken als je bij regen je portier of raam opent, blijft netjes zwart en is zeer eenvoudig te onderhouden.
Van weerspiegelen heb ik niet meer of minder last dan toen de coating er nog niet opzat.
 
Als je hem tweewekelijks gaat onderhouden zou een "gewone" 303 Aerospace toch z'n werk wel doen? Even aannemende dat je ook iedere twee weken het interieur er bij doet.
 
@Juffer1

Dat is een mooie suggestie die ik nog niet kende. Dank daarvoor.

@Martin Phillippo

Ik heb hetzelfde idee. Het is inderdaad 2 wekelijks interieur en exterieur.

Wagen staat pas gepland voor eind juni. Heb nog wat tijd om met de eigenaar de opties te bespreken
 
Zou het niet aanraden om Gyeon Trim in het interieur te gaan gebruiken...
Trim verwijder je niet zomaar. En als je pech hebt. Hecht het niet goed op bepaalde materialen.
Ik zou voor 303 Aerospace Protectant gaan.
Die gebruik ik zelf sinds enkele maanden ook. En ben er zeer over te spreken.
Makkelijk aan te brengen. Mooie matte finish. En oppervlak voelt beschermd aan.
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr
Hier ook het advies om een dressing te gebruiken.

Als je geluk hebt, slijt Trim geleidelijk weg en merk je geen rare fratsen. In het interieur heb je sneller dat materialen vol zitten met huidolie, oudere producten en dergelijke. De Trim werkt dan langer dan zijn hechting en bestaat de kans dat je vale vlekken krijgt.

Elke twee weken de boel opfrissen en opnieuw dressen, dat lever zowel jou als de klant meer op. ;)
 
Dank allemaal voor de adviezen.

303 gaat het hoogstwaarschijnlijk worden.

Ik ga alleen nog eens op zoek naar meer info over de nanolex trim rejuvenator.

Heeft er misschien nog iemand van jullie ervaring mee.

Hoogstwaarschijnlijk bestel ik het eens om er zelf ervaring mee op te doen op mijn eigen (lease) bakkie.

Ps. Die opfrissing om de 2 weken is geen kado. Is echt een superkritische klant waarbij mijn aandacht niet mag verslappen in een “onderhouds” was.
Maar uiteindelijk zijn dat natuurlijk de beste vaste klanten.
 
Ik heb bij diverse auto’s de interieur delen behandeld met Nanolex Trim Rejuvenator en dat werkt uitstekend.
Bij mijn Zafira en de Enyaq heb ik het dashboard er ook mee gedaan.

Geen last meer van regen vlekken als je bij regen je portier of raam opent, blijft netjes zwart en is zeer eenvoudig te onderhouden.
Van weerspiegelen heb ik niet meer of minder last dan toen de coating er nog niet opzat.
Is Nanolex trim Rejuvenator net zoiets als Gyeon preserve zeg een dressing achtig product of een wat meer permanent product?
 
Laatst bewerkt:
Gyeon preserve kan vlekkerig worden worden als het nat word van bijvoorbeeld regendruppels als de vensters een stukje open staan.

Althans volgens mijn research. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Nanolex lijkt wel een underrated product. Ik vind er erg weinig van terug.

Misschien dat iemand van Carclean opheldering kan brengen
 
Nanolex - Trim Rejuvinator wordt inderdaad niet vaak genoemd. Wat ik mij kan herinneren is dat het eerder een goede sealant is, waar bijv. Gyeon - Trim een coating is. (Met bijbehorende eigenschappen zoals standtijd, weerbaarheid, etc)

Preserve is inderdaad gevoelig voor water. Maar dat zullen de meeste dressings voor het interieur zijn. (Bijv. Natural Look / R&VC, etc)

Ik gebruik zelf al een tijd geen dressings meer in mijn interieur omdat het kunststof er vrijwel niet op reageert. Blijft vrij dof qua kleur op de deurpanelen en dergelijke, maar het dashboard wordt donkerder en glimmend. (Wat ik ook doe)

In mijn vorige auto gebruikt ik op de deurpanelen dressings voor het exterieur. Misschien ontstond er ietwat glans, maar druppels water rolde er zó vanaf zónder vlekken achter te laten. (Auto Finesse - Revive, maar deze gebruik ik niet meer nadat deze is veranderd)