• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail [Interieur Detail] Volkswagen Golf 7 1.2 TSI 2013 Comfortline

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.736
193
26
Zwolle
Beste Forum Leden,

Afgelopen zondag heb ik een Volkswagen Golf 7 interieur mogen doen.
Deze Golf is van bouwjaar 2013, en bij de huidige eigenaar sinds 3 jaar. De auto wordt slecht bijgehouden. Gaat misschien 5x per jaar door de wasstraat. En het interieur wordt misschien ook 5x per jaar uitgezogen, tenminste, zo leek het er wel op! Wellicht mag ik de buitenkant ook nog eens een beetje opfrissen. Want de deurrubbers zijn groen, lak voelt als schuur papier, en dan nog alle sponningen en dergelijke...
Ik kreeg een berichtje via een goede vriend, of ik een Golf 7 Interieur wilden opfrissen. Het ging om de auto van zijn ouders. Hij zei dat het interieur er niet uit zag. En de stoelen bruin waren i.p.v grijs... Ook het deurpaneel zag er niet uit. Of ik dat wel aankon en kon verbeteren. Ja natuurlijk, kom maar op!
Ik ben rond 11:00 begonnen, en was om een uur of 16:30 klaar. Ik heb ook nog even rust genomen, want om een uur of 13:00 was ik met de Numatic George aan het reinigen, en schoot het me opeens in de rug :oops:.
Toen de auto weer werd opgehaald was de eigenaar erg verrast. Hun reactie: O, wat mooi! Wat een verschil! Die stoelen, dat dashboard!
Mooi! Daar doen we het voor.
Genoeg gelult, want foto's zeggen meer dan woorden :p

Stappenplan:

- Alle losse rommel uit de auto gehaald (Lees: IJskrabbers, snoepresten, doekjes, zonnebrillen, telefoonladers en boeken).

- Gestofzogen met een Miele stofzuiger en verschillende opzetstukken.

- Stoelen ingespoten met Valet Pro Carpet Cleaner & Vuil Los geborsteld met de Monello Borsteltjes

- Stoelen gespoeld met de Numatic George Extractor

- Kunststof delen gereinigd met Nanolex Interior Cleaner

- Dashboard delen gevoed met Gyeon Preserve

- Deurpanelen en dergelijke behandeld met Poorboys Natural Look

- Multimediasysteemscherm gereinigd met Poorboys Spray And Wipe

Passagiersstoel voor het reinigen:
2.jpg


Passagiersstoel na het reinigen:
GOLF (46).jpg


Midden armsteun vooraf:
4.jpg


Midden armsteun na reinigen:
5.jpg


Deurpaneel voor behandeling:

6.jpg


Deurpaneel na behandeling:
7.jpg


Het multimediasysteem vooraf:

8.JPG


Het multimediasysteem na: (Ja, de aan/uit knop moest gewoon recht staan :) )
9.JPG


Middenconsole vooraf:
10.jpg


Middenconsole na:
11.jpg


Bestuurdersruimte vooraf:
12.jpg


Bestuurdersruimte na:
13.jpg


Kunststoffen reinigen met Nanolex Interior Cleaner:
GOLF (30).jpg




50/50 Met Gyeon Preserve op het dashboard
GOLF (40).jpg


Rondom / onder de stoelen grondig gestofzogen:
20190721_194905.jpg


Nog wat eindresultaat foto's:


1.JPG

GOLF (51).jpg

GOLF (8).JPG
GOLF (4).JPG

GOLF (49).jpg
GOLF (44).jpg
 
Wat een verschil zeg! Als nieuw! Kan wel begrijpen dat de eigenaar er van onder de indruk was. Gelijk de afspraak gemaakt 2x per jaar langs te brengen? :D

Hopelijk genoeg indruk gemaakt dat je de buitenkant mag doen :cool:

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Die is inderdaad mooi opgeknapt zeg. In elk geval weer een hoop eer van je werk.
Hopen dat ze het nu beetje bijhouden en jij de buitenkant nog mag doen. Dat zal ook wel wat liefde kunnen gebruiken.

De rails van de stoelen zijn altijd lastig, hoe heb je die gedaan??
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Dat je soms zand en rommel in de matten hebt daar kan ik me nog wat bij voorstellen, maar dat je je stoelen en deuren zo ver laat gaan.. Daar zou ik toch niet meer op gaan zitten!

Mooi resultaat!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Zeer sterk werk altijd leuk om het verschil te maken
deze auto doet me denken aan de auto van menne baas waar ik de binnenkant van mocht reinigen
20190513_172503[1].jpg

we kijken hier dus naar de dakhemel van een smart die ik al voor de helft heb gereinigd
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: PA27506 en RoyR
Heel netjes @RoyR. Wat gebruik je voor middel in de George om de bekleding schoon te maken? Binnenkort wil ik me er ook eens aan wagen. De leeuw van schoonmoeder (een 207) is al dankbaar oefenobject geweest.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Wat een verschil zeg! Als nieuw! Kan wel begrijpen dat de eigenaar er van onder de indruk was. Gelijk de afspraak gemaakt 2x per jaar langs te brengen? :D

Hopelijk genoeg indruk gemaakt dat je de buitenkant mag doen :cool:

Greetz Emiel

Hun zoon zei al, over een half jaar zijn we er weer. dan is die auto weer vervuilt :)

Die is inderdaad mooi opgeknapt zeg. In elk geval weer een hoop eer van je werk.
Hopen dat ze het nu beetje bijhouden en jij de buitenkant nog mag doen. Dat zal ook wel wat liefde kunnen gebruiken.

De rails van de stoelen zijn altijd lastig, hoe heb je die gedaan??

De Rails heb ik niet teveel aan gedaan. Gestofzogen en afgenomen. Ik wilde niet met apc en kwasten aan de gang gaan. Omdat er ook wat vet op de rails zat.

Knap werk weer! nu ben ik wel erg benieuwd naar de buitenkant :yum

Helaas heb ik daar geen foto's van genomen.

Heel netjes @RoyR. Wat gebruik je voor middel in de George om de bekleding schoon te maken? Binnenkort wil ik me er ook eens aan wagen. De leeuw van schoonmoeder (een 207) is al dankbaar oefenobject geweest.

In de George zit enkel warm / lauw water om te spoelen.

@Hnzl - Volgens mij gebruikt Roy de Valet Pro om mee te reinigen (sprayen/inwerken/borstelen) en doet schoon water in de George. :)

Dit dus
 
Vooral de stoelbekleding is echt niet te geloven hoe smerig dat eruit zag. Prima job Roy, misschien eens overleggen of je volgende keer ook een bescherming op het zitmeubilair (ik denk aan Fabric guard of iets dergelijks) mag doen, zodat het langer schoon blijft of eenvoudiger schoon is te maken.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR